/ Forside / Teknologi / Hardware / Bundkort / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Bundkort
#NavnPoint
tedd 7545
BjarneD 3920
peet49 3555
Gambrinus 2905
dk 2525
Klaudi 1680
Manse9933 1215
dos-man 1010
Brommi 1005
10  srhansen 945
intet billede på presario 5000
Fra : Ib Roland


Dato : 23-05-05 12:04

Der kommer intet billede på skærmen når jeg tænder min Compaq Presario
5000 - jeg har prøvet med 2 forskellige skærme, jeg har prøvet med 2
fsk. grafikkort, det ene til pci slottet, (Virge 3)- intet hjælper!
Bundkortet er et UWAVE2 og grafikkortet er et AGP et NVIDIA GP-FORCE2.
Der er intet startbillede overhovedet, og jeg kan således ikke komme i
BIOS! Er ovennævnte symptomer typiske for et bundkort, som uhjælpeligt
er 'stået af'? On lampe, HD lampe og CD drev lampe indikerer at der er
strøm hertil, ligeledes kører processor køler. Jeg vil være glad for
alle kommentarer og evt. råd - på forhånd tak.
V.H.
Ib Roland


 
 
kenzo (23-05-2005)
Kommentar
Fra : kenzo


Dato : 23-05-05 22:22

Du skriver ikke hvad du har lavet siden det ikke kommer noget på skærmen,
men du kan først pille batteriet ud (eller flytte jumper hvis du har
manualen til bnudkortet) ....vent 1 minut ...sæt det i igen nu er bios`en
ihvertfald resettet.
Prøv at tænde for computeren nu burde skærmen komme med.



Ib Roland (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Ib Roland


Dato : 24-05-05 08:21

kenzo <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev:
>Du skriver ikke hvad du har lavet
>siden det ikke kommer noget på skærmen,
>men du kan først pille batteriet ud
>(eller flytte jumper hvis du har
>manualen til bnudkortet) ....vent 1
>minut ...sæt det i igen nu er bios`en
>ihvertfald resettet.
>Prøv at tænde for computeren nu
>burde skærmen komme med.

Har reset ved at fjerne batteri, men har tilsyneladende intet
output til skærmen overhovedet!

Ib


JK (24-05-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 24-05-05 09:18

On 24 May 2005 07:21:23 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:

>kenzo <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev:
>>Du skriver ikke hvad du har lavet
>>siden det ikke kommer noget på skærmen,
>>men du kan først pille batteriet ud
>>(eller flytte jumper hvis du har
>>manualen til bnudkortet) ....vent 1
>>minut ...sæt det i igen nu er bios`en
>>ihvertfald resettet.
>>Prøv at tænde for computeren nu
>>burde skærmen komme med.
>
>Har reset ved at fjerne batteri, men har tilsyneladende intet
>output til skærmen overhovedet!
>

Man kan prøve med en anden strømforsyning.

mvh

John

Ib Roland (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Ib Roland


Dato : 24-05-05 10:02

JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev:
>On 24 May 2005 07:21:23 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:
>
>>kenzo <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev:
>>>Du skriver ikke hvad du har lavet
>>>siden det ikke kommer noget på skærmen,
>>>men du kan først pille batteriet ud
>>>(eller flytte jumper hvis du har
>>>manualen til bnudkortet) ....vent 1
>>>minut ...sæt det i igen nu er bios`en
>>>ihvertfald resettet.
>>>Prøv at tænde for computeren nu
>>>burde skærmen komme med.
>>
>>Har reset ved at fjerne batteri, men har tilsyneladende intet
>>output til skærmen overhovedet!
>>
>
>Man kan prøve med en anden strømforsyning.
>
>mvh
>
>John

jo...men der er jo spænding på bundkortet - lys i kontrollampe for
cd, dvd og hd + lys i kontrollampe på monitor - det hele tænder
godt nok med on/off knappen!- så kan jeg vel gå ud fra at der er
strøm på?

v.h.
Ib


JK (24-05-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 24-05-05 10:11

On 24 May 2005 09:02:20 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:

>JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev:
>>On 24 May 2005 07:21:23 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:
>>
>>>kenzo <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev:
>>>>Du skriver ikke hvad du har lavet
>>>>siden det ikke kommer noget på skærmen,
>>>>men du kan først pille batteriet ud
>>>>(eller flytte jumper hvis du har
>>>>manualen til bnudkortet) ....vent 1
>>>>minut ...sæt det i igen nu er bios`en
>>>>ihvertfald resettet.
>>>>Prøv at tænde for computeren nu
>>>>burde skærmen komme med.
>>>
>>>Har reset ved at fjerne batteri, men har tilsyneladende intet
>>>output til skærmen overhovedet!
>>>
>>
>>Man kan prøve med en anden strømforsyning.
>>
>>mvh
>>
>>John
>
>jo...men der er jo spænding på bundkortet - lys i kontrollampe for
>cd, dvd og hd + lys i kontrollampe på monitor - det hele tænder
>godt nok med on/off knappen!- så kan jeg vel gå ud fra at der er
>strøm på?
>

Spændingerne i strømforsyningen skal være helt præcise, og de skal
være der allesammen, alle 4 eller hvor mange det er. At få lamperne
til at lyse er ingen kunst. Er kondensatorerne på bundkortet væskende
eller opsvulmede ?

Strømforsyningen er ALTSÅ den værste ældnings-komponent i en computer
! hvad skulle ellers brænde af, hvis du ikke har haft lyn-nedslags.

Jeg taler bare af erfaring.

Men at fejlfinde en pc: det skal baseres på, at den er modulært
opbygget.

Pil delene fra eet efter eet og se hvad der hjælper. Harddisk kobles
fra, - du booter på noget andet, diskette eller CD. Pil CD-drev fra,
tag netkort ud, osv.

Indtil man evt. finder en fejl.

mvh

John

Ib Roland (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Ib Roland


Dato : 24-05-05 10:19

>>jo...men der er jo spænding på bundkortet - lys i kontrollampe
for
>>cd, dvd og hd + lys i kontrollampe på monitor - det hele tænder
>>godt nok med on/off knappen!- så kan jeg vel gå ud fra at der er
>>strøm på?
>>
>
>Spændingerne i strømforsyningen skal være helt præcise, og de skal
>være der allesammen, alle 4 eller hvor mange det er. At få
lamperne
>til at lyse er ingen kunst. Er kondensatorerne på bundkortet
væskende
>eller opsvulmede ?
>
>Strømforsyningen er ALTSÅ den værste ældnings-komponent i en
computer
>! hvad skulle ellers brænde af, hvis du ikke har haft lyn-
nedslags.
>
>Jeg taler bare af erfaring.
>
>Men at fejlfinde en pc: det skal baseres på, at den er modulært
>opbygget.
>
>Pil delene fra eet efter eet og se hvad der hjælper. Harddisk
kobles
>fra, - du booter på noget andet, diskette eller CD. Pil CD-drev
fra,
>tag netkort ud, osv.
>
>Indtil man evt. finder en fejl.
>
>mvh
>
>John

jo... men stadigvæk - jeg får jo ingen informationer på skærmen -
den reagerer overhovedet ikke på opstart!!?

vh
Ib


JK (24-05-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 24-05-05 10:49

On 24 May 2005 09:19:00 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:

>>>jo...men der er jo spænding på bundkortet - lys i kontrollampe
>for
>>>cd, dvd og hd + lys i kontrollampe på monitor - det hele tænder
>>>godt nok med on/off knappen!- så kan jeg vel gå ud fra at der er
>>>strøm på?
>>>
>>
>>Spændingerne i strømforsyningen skal være helt præcise, og de skal
>>være der allesammen, alle 4 eller hvor mange det er. At få
>lamperne
>>til at lyse er ingen kunst. Er kondensatorerne på bundkortet
>væskende
>>eller opsvulmede ?
>>
>>Strømforsyningen er ALTSÅ den værste ældnings-komponent i en
>computer
>>! hvad skulle ellers brænde af, hvis du ikke har haft lyn-
>nedslags.
>>
>>Jeg taler bare af erfaring.
>>
>>Men at fejlfinde en pc: det skal baseres på, at den er modulært
>>opbygget.
>>
>>Pil delene fra eet efter eet og se hvad der hjælper. Harddisk
>kobles
>>fra, - du booter på noget andet, diskette eller CD. Pil CD-drev
>fra,
>>tag netkort ud, osv.
>>
>>Indtil man evt. finder en fejl.
>>
>>mvh
>>
>>John
>
>jo... men stadigvæk - jeg får jo ingen informationer på skærmen -
>den reagerer overhovedet ikke på opstart!!?
>

Jeg er kommet med et konstruktivt forslag. At sætte en anden PSU på.

Du siger mig imod. Så må du selv om det !

J

Ib Roland (24-05-2005)
Kommentar
Fra : Ib Roland


Dato : 24-05-05 11:07

JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev:
>On 24 May 2005 09:19:00 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:
>
>>>>jo...men der er jo spænding på bundkortet - lys i kontrollampe
>>for
>>>>cd, dvd og hd + lys i kontrollampe på monitor - det hele
tænder
>>>>godt nok med on/off knappen!- så kan jeg vel gå ud fra at der
er
>>>>strøm på?
>>>>
>>>
>>>Spændingerne i strømforsyningen skal være helt præcise, og de
skal
>>>være der allesammen, alle 4 eller hvor mange det er. At få
>>lamperne
>>>til at lyse er ingen kunst. Er kondensatorerne på bundkortet
>>væskende
>>>eller opsvulmede ?
>>>
>>>Strømforsyningen er ALTSÅ den værste ældnings-komponent i en
>>computer
>>>! hvad skulle ellers brænde af, hvis du ikke har haft lyn-
>>nedslags.
>>>
>>>Jeg taler bare af erfaring.
>>>
>>>Men at fejlfinde en pc: det skal baseres på, at den er modulært
>>>opbygget.
>>>
>>>Pil delene fra eet efter eet og se hvad der hjælper. Harddisk
>>kobles
>>>fra, - du booter på noget andet, diskette eller CD. Pil CD-drev
>>fra,
>>>tag netkort ud, osv.
>>>
>>>Indtil man evt. finder en fejl.
>>>
>>>mvh
>>>
>>>John
>>
>>jo... men stadigvæk - jeg får jo ingen informationer på skærmen -

>>den reagerer overhovedet ikke på opstart!!?
>>
>
>Jeg er kommet med et konstruktivt forslag. At sætte en anden PSU
på.
>
>Du siger mig imod. Så må du selv om det !
>
>J

Tak til John for din interesse for sagen - jeg har nu prøvet med
en anden løs strømforsyning som jeg havde - jeg prøvede blot ved
at koble strømstikket til bundkortet, og så i med et grafikkort,
forbundet til skærmen uden tilkobling af hd og floppy, men stadig
uden antydning af noget på skærmen! Hvad tror du om
bundkortet...kan der være fejl her?

hilsen
Ib


JK (24-05-2005)
Kommentar
Fra : JK


Dato : 24-05-05 11:48

On 24 May 2005 10:07:19 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:

>JK <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev:
>>On 24 May 2005 09:19:00 GMT, Ib Roland <ibroland@privat.dk> wrote:
>>
>>>>>jo...men der er jo spænding på bundkortet - lys i kontrollampe
>>>for
>>>>>cd, dvd og hd + lys i kontrollampe på monitor - det hele
>tænder
>>>>>godt nok med on/off knappen!- så kan jeg vel gå ud fra at der
>er
>>>>>strøm på?
>>>>>
>>>>
>>>>Spændingerne i strømforsyningen skal være helt præcise, og de
>skal
>>>>være der allesammen, alle 4 eller hvor mange det er. At få
>>>lamperne
>>>>til at lyse er ingen kunst. Er kondensatorerne på bundkortet
>>>væskende
>>>>eller opsvulmede ?
>>>>
>>>>Strømforsyningen er ALTSÅ den værste ældnings-komponent i en
>>>computer
>>>>! hvad skulle ellers brænde af, hvis du ikke har haft lyn-
>>>nedslags.
>>>>
>>>>Jeg taler bare af erfaring.
>>>>
>>>>Men at fejlfinde en pc: det skal baseres på, at den er modulært
>>>>opbygget.
>>>>
>>>>Pil delene fra eet efter eet og se hvad der hjælper. Harddisk
>>>kobles
>>>>fra, - du booter på noget andet, diskette eller CD. Pil CD-drev
>>>fra,
>>>>tag netkort ud, osv.
>>>>
>>>>Indtil man evt. finder en fejl.
>>>>
>>>>mvh
>>>>
>>>>John
>>>
>>>jo... men stadigvæk - jeg får jo ingen informationer på skærmen -
>
>>>den reagerer overhovedet ikke på opstart!!?
>>>
>>
>>Jeg er kommet med et konstruktivt forslag. At sætte en anden PSU
>på.
>>
>>Du siger mig imod. Så må du selv om det !
>>
>>J
>
>Tak til John for din interesse for sagen - jeg har nu prøvet med
>en anden løs strømforsyning som jeg havde - jeg prøvede blot ved
>at koble strømstikket til bundkortet, og så i med et grafikkort,
>forbundet til skærmen uden tilkobling af hd og floppy, men stadig
>uden antydning af noget på skærmen! Hvad tror du om
>bundkortet...kan der være fejl her?
>

Ja, så nærmer vi os jo.

Hvad med knappen, du tænder med ? Det er da noget, der bruges meget.
Kan du finde hvor ledningen sidder på bundkortet, så kan man tage
ledningen af, og tænde ved at kortslutte benene med en skruetrækker.

John

Ib Roland (25-05-2005)
Kommentar
Fra : Ib Roland


Dato : 25-05-05 09:31

>>>>>mvh
>>>>>
>>>>>John
>>>>
>>>>jo... men stadigvæk - jeg får jo ingen informationer på
skærmen -
>>
>>>>den reagerer overhovedet ikke på opstart!!?
>>>>
>>>
>>>Jeg er kommet med et konstruktivt forslag. At sætte en anden
PSU
>>på.
>>>
>>>Du siger mig imod. Så må du selv om det !
>>>
>>>J
>>
>>Tak til John for din interesse for sagen - jeg har nu prøvet
med
>>en anden løs strømforsyning som jeg havde - jeg prøvede blot
ved
>>at koble strømstikket til bundkortet, og så i med et
grafikkort,
>>forbundet til skærmen uden tilkobling af hd og floppy, men
stadig
>>uden antydning af noget på skærmen! Hvad tror du om
>>bundkortet...kan der være fejl her?
>>
>
>Ja, så nærmer vi os jo.
>
>Hvad med knappen, du tænder med ? Det er da noget, der bruges
meget.
>Kan du finde hvor ledningen sidder på bundkortet, så kan man tage
>ledningen af, og tænde ved at kortslutte benene med en
skruetrækker.
>
>John

Jeg vender nu tilbage til gruppen og John omkring mine problemer
med Presario'en. Jeg har skiftet bundkort, og nu er der tekst på
skærmen! Altså må de være det oprindelige mobo, som ikke er i
stand til at frembringe skærmbillede - dog havde jeg problemer
med tænd/sluk knappen, her passede stikket ikke på bundkortet,
men jeg fulgte så Johns råd (tak for det)om at kortslutte benene,
og så kører det. Jeg kan konkludere, at der må et nyt bundkort
med Socket A til, og så håber jeg at alt går i orden.

v.h.
Ib


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408520
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste