Nyt om "kattelov"
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 23-05-05 10:35

SF og S er i sidste md kommet med et forslag omkring
kattevelfærd. Forslaget kan ses her
http://www.folketinget.dk/ søg på katte.

Uden at have snakket med resten af gruppen, tror jeg godt at jeg kan sige at
vi selvfølgelig støtter det forslag
der hjælper kattene bedst, det er nemlig dem der er de vigtigeste

--
Marianne Hellemose
Skal du købe/sælge/omplacere kat, så læs her

Mahatma Ghandi

Fra : Denise

Dato : 23-05-05 15:40

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> sige at vi selvfølgelig støtter det forslag
> der hjælper kattene bedst, det er nemlig dem der er de vigtigeste

Det er vi helt enige i. Det er godt der er nogle der har styr på hvad der
foregår

--
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 23-05-05 17:04

Marianne Hellemose wrote:
> SF og S er i sidste md kommet med et forslag omkring
> kattevelfærd. Forslaget kan ses her
> http://www.folketinget.dk/ søg på katte.

Forslaget (B60) er åbenbart forkastet. Jeg kender ikke årsagen, men uden
tvivl pga de mange uoverenstemmelser blandt de relevante parter. Direkte
link til forslaget samt udtalelser finder her:

Overordnet:

http://www.folketinget.dk/search.asp?q=katte&l=Samling=20042&l=Samling=%2D

Beslutningsforslag

http://www.folketinget.dk/Samling/20042/beslutningsforslag/B60/som_fremsat.h
tm

Bilag - høringssvar fra relevante organisationer

http://www.folketinget.dk/samling/20042/Beslutningsforslag/B60/Bilag/1/16794
7.HTM

Fra : Denise

Dato : 23-05-05 21:38

maz wrote:

> [...]
> tm
>

> Bilag - høringssvar fra relevante organisationer

Maria, jeg er altså en nød til det, hvor kan du se at det er forkastet ?

--
Hilsen Denise

Fra : maz

Dato : 23-05-05 23:33

Denise wrote:
> Maria, jeg er altså en nød til det, hvor kan du se at det er
> forkastet ?
Det står i dette link, som er det overordnede for forslag og bilag:

http://www.folketinget.dk/search.asp?q=katte&l=Samling=20042&l=Samling=%2D

Men jeg kan da lige copy/paste teksten ind:
2004-05, 2. samling - B 60 (oversigt): Forslag til folketingsbeslutning om
mærkning og registrering af katte, kommunalt ansvar for herreløse katte m.v.
B 60 Forslag til folketingsbeslutning om mærkning og registrering af katte,
kommunalt ansvar for herreløse katte m.v. Af Frode Sørensen (S), Kristen
Touborg (SF) .
Vedrørende: Justitsministeriet...
Ang.: Beslutningsforslag nr. B 60 Stillet af: Frode Sørensen (S), Kristen
Touborg (SF)
Vedrørende: Justitsministeriet

Se under STATUS (=Forkastet)
Derfor antager jeg, at forslaget er blevet forkastet inden det er kommet
videre. Men hvordan og hvorfor osv, aner jeg ikke ;) Kan jo også være en
fejl..men tror det næppe. Jeg antager (uden at vide det 100%), at forslaget
er forkastet baseret på massive uoverensstemmelser mellem de relevante
parter og at der derfor skal udarbejdes et nyt beslutningsforslag igen igen
igen.... *suk*

Men - hvis du finder andre oplysninger, må du gerne lige smide det ind :)

/M

Fra : Denise

Dato : 24-05-05 06:12

maz wrote:
> [...]
> udarbejdes et nyt beslutningsforslag igen igen igen.... *suk*
>
> Men - hvis du finder andre oplysninger, må du gerne lige smide det

Ok, tak

--
Hilsen Denise

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-05-05 06:39

Jeg må da indrømme at det ser "underligt" ud, med "status forkastet" men
jeg tror ikke at forslaget er forkastet, jeg fik linken til forslaget i går
formiddags
fra Dyrenes Beskyttelse, og jeg kan ikke forestille mig at de ville bede mig
kigge på det og overveje at støtte _det_ forslag, hvis det er forkastet

Fra : maz

Dato : 24-05-05 09:35

Marianne Hellemose wrote:
> [...]
> fra Dyrenes Beskyttelse, og jeg kan ikke forestille mig at de ville
> bede mig kigge på det og overveje at støtte _det_ forslag, hvis det

Som jeg skrev før; det er hvad jeg antager, ud fra hvad der står. Om
Folketinget så mener noget andet med det, har jeg ikke kunnet finde. Hvis
det var sendt i høring eller udvalg, ville der vel stå det i status. Men
altså, *så* godt er jeg altså heller ikke inde i den konkrete
lovgivningsproces ;) Jeg vil dog tro, at "planen" fra regeringens side er at
samle alt i en kattelov, som jo så ligger brak på ministerens bord..

Men ellers kan du jo spørge de konkrete lovforslagsstillere:
Kristen Touborg Jensen (SF):
sfkrto@folketinget.dk
Eller Frode Sørensen (S)
sfros@ft.dk

De må vel kunne svare på det! ;)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 24-05-05 14:00

In article <42925a12$0$664$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, maz
<mackiavelli@nospam.dk> wrote:

> [...]
> Vedrørende: Justitsministeriet...
> Ang.: Beslutningsforslag nr. B 60 Stillet af: Frode Sørensen (S), Kristen

Jeg bemærkede præcis det samme, at det åbenbart var forkastet. Men så
er det sært at der nedenunder står:

" € 2004-05, 2. samling - B 60 (som fremsat): Forslag til
folketingsbeslutning om mærkning og registrering af katte, kommunalt
ansvar for herreløse katte m.v.
B 60 (som fremsat): Forslag til folketingsbeslutning om mærkning og
registrering af katte, kommunalt ansvar for herreløse katte m.v.
Fremsat den 6. april 2005 af Kristen Touborg (SF) og Frode Sørensen...
Ang.: Beslutningsforslag nr. B 60 Fremsat
af: Kristen Touborg (SF) og Frode Sørensen (S) Dato: 7. apr 2005 "

Bemærk datoen, det ser ud som om man stadig arbejder på sagen dagen
efter at det skulle være forkastet? Eller hvodden? ;)
Det er ikke helt nemt at gennemskue :-/

--
Knus fra Ann R

Fra : Jette Nielsen

Dato : 27-05-05 12:36

"Marianne Hellemose" <dsl189745@vip.cybercity.dk> skrev :
> Uden at have snakket med resten af gruppen, tror jeg godt at jeg kan sige
at
> vi selvfølgelig støtter det forslag
> der hjælper kattene bedst, det er nemlig dem der er de vigtigeste

Jeg skrev under på Mariannes underskriftindsamling uden tøven... og dem der
ikke skriver under fordi der er ting de er uenige i, vil jeg bede overveje
hvad der er bedst.... én kattelov eller ingen kattelov?

/Jette "webmoster"

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-05-05 13:16

Jette skrev
<dem der ikke skriver under fordi der er ting de er uenige i, vil jeg bede
overveje hvad der er bedst.... én kattelov eller ingen kattelov? >

Ja det er jo lige det Jeg tror ikke at en eneste lov der er vedtaget
her i DK, ikke efterfølgende er blevet "justeret" enten fordi der var noget
man ikke havde taget højde for, eller fordi en ting er teori, noget andet er
praksis. Bare se på vores hundelov den er vel omkring 25 år gammel, og der
sker stadig "justeringer" fordi tingene ændrer sig.

Forventer man en perfekt kattelov fra start, kan man nok komme til at vente
rigtig længe, og det er kattene der betaler prisen. En lov vil næsten altid
"genere" nogen, spørgsmålet er så hvad er vigtigst, kattene, eller det at
man føler sig "generet" af loven.