MS Windows
briani 27239
CD- og brænderdrev er væk?
Fra : Jane

Dato : 23-05-05 09:30

Hej!

Mit CD-Rom drev og min brænder virker ikke. Jeg kiggede under
enhedshåndtering, og der var udråbstegn ved begge. Jeg fulgte vejledningen i
fejlfinding, som endte med de blev slettet, og nu aner jeg ikke hvad jeg
skal gøre. Jeg har forsøgt at finde drivere til dem på nettet, men det er
ikke lykkedes. Jeg har overvejet at geninstallere Windows XP, men da jeg har
en forholdsvis langsom internetforbindelse er det ret uoverskueligt at
skulle downloade alle opdateringerne. Kan nogen hjælpe mig til hvordan jeg
kommer videre?

Mvh Jane

Fra : emj

Dato : 23-05-05 10:07

Jane skrev:

> [...]
>fejlfinding, som endte med de blev slettet, og nu aner jeg ikke hvad jeg

Det er korrekt at slette de linjer, der er udråbstegn ved i
enhedshåndtering.
Det skulle være nok at genstarte din maskine. Så finder XP sikkert dit
drev igen.
Hilsen emj

Fra : Jane

Dato : 23-05-05 13:16

emj skrev:
> [...]
> enhedshåndtering.
> Det skulle være nok at genstarte din maskine. Så finder XP sikkert dit

Hej!
Det har jeg desværre prøvet, men det hjalp ikke
Mvh Jane

Fra : StoneWare

Dato : 23-05-05 14:02

"Jane" <jmoustgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skulle downloade alle opdateringerne. Kan nogen hjælpe mig til hvordan jeg

Jeg gætter på at de sidder på samme ide-kabel ??

Gør som før, fjern dem fra enhedshåndtering og luk ( ikke genstart )
pc'en....
åben kabinettet og træk det brede kabel ud som går ud fra bundkortet til
dine drev........altså cd-rom og brænder.............husk at tage strømmen
helt fra maskinen inden du åbner den...........
Genstart maskinen uden dine drev, og tjek at de virkeligt er væk fra
enhedshåndtering........luk nu maskinen ned igen, og monter dine kabler igen
og TJEK at de sidder helt nede i stikkene...........genstart maskinen, så
skulle den gerne finde dine drev påny !!

Fra : Jane

Dato : 23-05-05 18:09

"StoneWare" <HejMedDig@NoSpam.Net> skrev i en meddelelse

> [...]
> igen og TJEK at de sidder helt nede i stikkene...........genstart
> maskinen, så skulle den gerne finde dine drev påny !!

Øhh - jeg ved ikke hvad ide-kabel er.... De hedder Lite-on 24103B og ATAPI
cdrom 48X, begge er interne. Jeg fandt det brede kabel og prøvede dit råd,
men det hjalp desværre ikke.
Mvh Jane

Fra : silent

Dato : 23-05-05 19:00

er der kommet noget nyt hardware i ??? drev/harddisk

Fra : Jane

Dato : 24-05-05 11:50

"silent" <fin@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> er der kommet noget nyt hardware i ??? drev/harddisk

Ja, der er kommet en ny ekstern harddisk, men problemet var der også før.
Jeg har forsøgt systemgendannelse, men der kommer en fejlmeddelelse og der
kan ikke systemgendannes.
Mvh Jane

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-05 09:46

Jane skrev:

> Øhh - jeg ved ikke hvad ide-kabel er.... De hedder Lite-on 24103B og

IDE-kabel er det kabel der bruges til at forbinde harddiske og optiske
drev indeni en PC.