Top 5 over hvad George Lucas burde TRYGLES~
Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-05-05 01:02

George Lucas har forlængst bevist at han har lost it, for nu at udtrykke det
dobbelt-tydigt.

HVIS nu man kunne trænge igennem til manden på en eller anden diplomatisk
måde og bede ham om at genoverveje nogle ting eller tre af hans valg mht.
sit Star Wars projekt ... hvad skulle de så være? Og nej, det er ikke en
undskyldning at 'det er hans projekt', gu er det ej, det er Star Wars. Og
jo, det er ok at lave noget der også kan ses af børn, men helt ærligt,
hvorfra kommer den holdning at børn er blæst oveni?

Prøv at gengive jeres egen top 5 over hans værste brølere. Måske brølere der
rent faktisk kan gøres noget ved i de nuværende film der foreligger.

Fra : Peter Heide

Dato : 23-05-05 01:52

> Prøv at gengive jeres egen top 5 over hans værste brølere. Måske brølere
> der
> rent faktisk kan gøres noget ved i de nuværende film der foreligger.

Gaaab. Hvor er I Star Wars fanatiker bare trættende. Nu har I diskuteret
no. III til døde. Nu skal man læse alt jeres ævl om hvad der kommer med, og
ikke kommer med, i en evt. dødsyg box-set som med sikkerhed bliver
udsendt i november 2005.

Den dér fanboy mentalitet er til at brække sig over, incl. Lord of the Rings
(som jeg dog, må tilstå ,er bedre film end Star Wars)

Star Wars er for pikspillere der ikke har forstand på film.

Når jeg hører ordet kult.. jeg mener Star War så tager jeg fat i min pistol
..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 23-05-05 08:15

> Når jeg hører ordet kult.. jeg mener Star War så tager jeg fat i min
> pistol

Jeg vil meget gerne have æren, det er at affyre den imod Dem så!
Dit sprogbrug i resten af din besvarelse kan diskuteres, og derfor sætter
jeg hermed
FUT dk.admin.netikette

Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-05 14:21

Peter Heide wrote:

> [...]
>
> Star Wars er for pikspillere der ikke har forstand på film.
>
> Når jeg hører ordet kult.. jeg mener Star War så tager jeg fat i min

Du har evigt ret. Den evige ævlen og kævlen over noget der alligevel ikke
bliver lavet om nu. Hvis man kan gå så meget op i at diskuterere, hvad GL
SKAL lave om ved SW, så har man ikke ret meget at give sig til eller gå op i
i sit liv

Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-05 14:49

Martin Møller skrev den 23-05-2005 15:21:

> [...]
> SKAL lave om ved SW, så har man ikke ret meget at give sig til eller gå op i

Og så er vi tilbage ved den med hvem der ikke har noget liv.

Den er der går op starwars
Eller
den som vurderer at den der går i starwars ikke har noget liv.

Og nej, jeg vurderer ikke om du har et liv eller ej. Eller om starwars
entusiaster har noget liv eller ej.
Lommefilosoferer bare over dit udsagn om, at starwarsentusiaster ikke
har noget liv.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-05-05 15:32

> Og nej, jeg vurderer ikke om du har et liv eller ej. Eller om starwars
> entusiaster har noget liv eller ej.
> Lommefilosoferer bare over dit udsagn om, at starwarsentusiaster ikke har
> noget liv.

Hehe og i så fald, så bør man først definere hvad "et liv" indebærer. Er det
noget godt, eller noget dårligt? Hvem sætter standarden for at "have et liv"
og hvordan gør man sig fortjent til at kunne dømme om dette "liv" haves af
nogle bestemte?

Mvh. Martin

Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-05 17:59

> [...]
> entusiaster har noget liv eller ej.
> Lommefilosoferer bare over dit udsagn om, at starwarsentusiaster ikke har

Hvor er du dog ligegyldig...

Martin

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-05-05 18:11

Martin Møller skrev den 23-05-2005 18:58:

> Hvor er du dog ligegyldig...

Sagt af manden der vurderer at andre mennesker ikke har et liv.

Gæt selv, hvor meget din mening betyder for mig.
(og ja, nok til at jeg gider at svare dig på dette indlæg...Det tager
mig også kun ca. 30 sekunder at skrive det her).

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 23-05-05 18:41

"Martin Møller" <martinboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor er du dog ligegyldig...

Taber-kommentar.

( Trolls - Fanatics: 1-1 )

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : PerX ...

Dato : 24-05-05 01:21

In article <42920bab$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
martinboy@hotmail.com says...

> Hvor er du dog ligegyldig...
>
> Martin

Carsten 2 - Martin 0

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-05-05 21:46

"Martin Møller" <martinboySPAM@FILTERhotmail.com> skrev....

> Hvis man kan gå så meget op i at diskuterere, hvad GL
> SKAL lave om ved SW, så har man ikke ret meget at give sig til
> eller gå op i i sit liv

....skrevet af manden der diskuterer dem der diskuterer hvad GL SKAL
lave om ved SW

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-05-05 22:09

"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> wrote in message
> "Martin Møller" <martinboySPAM@FILTERhotmail.com> skrev....

> ...skrevet af manden der diskuterer dem der diskuterer hvad GL SKAL
> lave om ved SW

Svaret er så enkelt: Han burde lave nr. 7, 8 og 9 - jeg har altid haft en
svaghed for at se, hvad der sker med heltene, når de skal i gang med at
"leve lykkeligt til deres dages ende." Keder de sig? Drager de ud på nye
eventyr? Han Solo i sutsko ved kaminen med sine og Leias børn på knæene?
--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Pipeline

Dato : 25-05-05 00:02

> [...]
> "leve lykkeligt til deres dages ende." Keder de sig? Drager de ud på nye
> eventyr? Han Solo i sutsko ved kaminen med sine og Leias børn på knæene?

Jamen, lad mig hjælpe dig!

Nedenstående er skrevet i nogenlunde kronologisk rækkefølge, og med nogle af
de vigtigste oplysninger:

-----
Jabba The Hut's far Zorba, forsøger at dræbe Leia, men det mislykkes. Han
stjæler dog Cloud City fra Calrissian.
-----
Palpatine genopstår som en klon. Han fanger Luke Skywalker og vil vælte The
New Republic med sit nye våben; The World Devistators. Luke overgår næsten
til The Dark Side, men bliver reddet af sine venner, som også får dræbt
Palpatine. R2D2 ødelægger The World Devistators ved at sende en
destruktions-kode ind i våbenets vitale dele.
-----
Han Solo og Leia får tvillingerne Jacen og Jaina.
-----
En ny klon af Palpatine ser dagens lys. Han forsøger at tilfangetage Luke
Skywalker og Solo-tvillingerne, men mislykkedes. Palpatine får endnu en gang
lavet et supervåben; Galaxy Gun, som er i stand til at ødelægge et helt
solsystem. Det lykkedes Han Solo at dræbe Palpatine, men Jedi-ridderen
Empatojayos Brand lukker Palpatines sjæl ind i sin krop. Brand bliver dræbt,
og dermed er Palpatine gone forever. Igen lykkedes det R2D2 at ødelægge
Palpatines våben, ved at styre et rumskib ind i det.
-----
Han Solo og Leia får sønnen Anakin Solo.
-----
Luke Skywalker starter en Jedi-skole. En af eleverne går over til The Dark
Side, men bliver dræbt af de andre elever.
-----
Solo-børnene bliver kidnappet af en krigsherren Hethrir fra Imperiet.
Chewbacca Leia og R2D2 redder dem, imens Luke og Han undersøger en stjerne
som laver store forstyrelser i The Force.
-----
Eleverne på Jedi-skolen er udlærte, og dermed er en ny generation af
Jedi-riddere klar til at sikre freden i Republikken.
-----

Så der er stof nok til de sidste tre film

MVH
Pipeline

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-05-05 21:29

"Pipeline" <000000ng3@odeu.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen, lad mig hjælpe dig!
>
> Nedenstående er skrevet i nogenlunde kronologisk rækkefølge, og med nogle
> af de vigtigste oplysninger:

<snipped>

Hvaeh... Jeg synes burgerne lugter lidt brændte?

> Så der er stof nok til de sidste tre film

Bah. Episode 7, 8 og 9 hedder:
Heir to the Empire
Dark Force Rising, og
The Last Command.

Alt det andet er "burger-flipping".

Fra : Pipeline

Dato : 25-05-05 23:35

"Thomas Hejl Pilgaard" <lazyjones@tdcspace.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Bah. Episode 7, 8 og 9 hedder:
> Heir to the Empire
> Dark Force Rising, og
> The Last Command.
>
> Alt det andet er "burger-flipping".

Tja måske, det jeg skrev er taget fra Star Wars - Behind The Magic. En
CD-rom LucasArts udgav i 1998. Der er en Timeline der fortæller om Star Wars
universet før, under og efter de seks film.
MVH
Pipeline

Fra : David Rasmussen

Dato : 25-05-05 08:01

Per Vadmand wrote:

> [...]
> "leve lykkeligt til deres dages ende." Keder de sig? Drager de ud på nye
> eventyr? Han Solo i sutsko ved kaminen med sine og Leias børn på knæene?

Hvis bare Lucas får nogle andre til at skrive manuskript og instruere,
så er det en glimrende idé! :)

/David

Fra : -USH-

Dato : 14-06-05 18:34

Per Vadmand skrev:

> [...]
> gang med at "leve lykkeligt til deres dages ende." Keder de sig?
> Drager de ud på nye eventyr? Han Solo i sutsko ved kaminen med sine

Problemet er vist at 789 foregår umiddelbart efter 6eren. Med mindre Lucas
har tænkt sig at ændre andre skuespillerei 456 end Darth Vader i sidste
film, så bliver det nok ikke foreløbig vi kommer til at se de sidste.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 23-05-05 02:17

> Prøv at gengive jeres egen top 5 over hans værste brølere. Måske brølere
der
> rent faktisk kan gøres noget ved i de nuværende film der foreligger.

Min egen:

1. Greedo skyder FØRST???
(Jeg græder hver gang jeg ser det, det er som at se Michael Jacksons
ansigt...)
2. Knægtens dialog i hele EP1
(Lav gerne det hele om for min skyld. Find en anden barneskuespiller, hvad
ved jeg. F.eks. en der kan spille.)
3. Hæv målgruppen med bare 5 år
(Lucas, din film fra '77 ramte ikke 12-15 årige, den ramte 15-25 årige, og
det kan du altså ikke gøre noget ved. Lad dit barn leve sit eget liv.)
4. Dialogen generelt i EP1-3
(Lucas, hyr en ordentlig manus forfatter og accepter at du ikke kan bevare
kontrol med alt.)
5. Hayden Christensen i slutningen af EP6
(Unødvendigt.)

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-05-05 09:17

> 1. Greedo skyder FØRST???
> (Jeg græder hver gang jeg ser det, det er som at se Michael Jacksons
> ansigt...)

Scenen fungerer sku meget godt i DVDugaven, fremfor Special Editions'ne på
VHS.

> 2. Knægtens dialog i hele EP1
> (Lav gerne det hele om for min skyld. Find en anden barneskuespiller, hvad
> ved jeg. F.eks. en der kan spille.)

Ja tak, men så skulle hele Episode I jo næsten genindspilles?

> 3. Hæv målgruppen med bare 5 år
> (Lucas, din film fra '77 ramte ikke 12-15 årige, den ramte 15-25 årige, og
> det kan du altså ikke gøre noget ved. Lad dit barn leve sit eget liv.)

Du mener altså er Ewooksne _ikke_ er barnlige?

> 4. Dialogen generelt i EP1-3
> (Lucas, hyr en ordentlig manus forfatter og accepter at du ikke kan bevare
> kontrol med alt.)

Jeg ved godt folk brokker sig meget over dialogen, men lige meget hvad så
vil EpI-II-III ikke have den samme dialog som den orginale triligi. Det er
en helt anden tid de foregår i, en mere nobel tid hvor folk taler med
respekt til hinanden og er MEGET velovervejede i deres sætninger mm. Jeg
syntes nu det passer meget godt.

> 5. Hayden Christensen i slutningen af EP6
> (Unødvendigt.)

I starten hadede jeg det, efter jeg har set Episode III elsker jeg det.

Mvh. Martin - der kun har et ønske til ændringer, og det er at skære så
meget ned på Jar Jar Binks som muligt i Episode I !

Fra : Rune Zedeler

Dato : 23-05-05 12:48

Martin Ohlsson skrev:

> Scenen fungerer sku meget godt i DVDugaven, fremfor Special Editions'ne på
> VHS.

Hvordan?
Jeg er ikke sikker på, at jeg har set DVD-udgaven.

> Du mener altså er Ewooksne _ikke_ er barnlige?

De optræder først i EP 6. C.H. taler om EP 4.

-Rune

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 23-05-05 14:09

"Rune Zedeler" <rz@daimi.au.dk> wrote in message

> Hvordan?
> Jeg er ikke sikker på, at jeg har set DVD-udgaven.

Han og Greedo skyder samtidig.. Det er et kompromis, men den bedste løsning
imo.

Mvh. Martin

Fra : Tenzel Kim

Dato : 23-05-05 22:00

Martin Ohlsson wrote:
> Han og Greedo skyder samtidig.. Det er et kompromis, men den bedste løsning
> imo.

Kompromis, ja. Bedste løsning, nej.

Tenz.

Fra : Lampen

Dato : 23-05-05 11:04

> 5. Hayden Christensen i slutningen af EP6
> (Unødvendigt.)

Er han med i den film ? Filmen er lavet i 83, og han er født i 81, giver
jo ingen mening ;) Eller er det noget nyt bonus dvd udgave halløj ?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-05-05 11:11

Lampen <user@example.net> writes:

> Er han med i den film ? Filmen er lavet i 83, og han er født i 81,
> giver jo ingen mening ;) Eller er det noget nyt bonus dvd udgave
> halløj ?

Han er CGIet ind i den afsluttende spøgelses-scene.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Pipeline

Dato : 23-05-05 07:33

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> rent faktisk kan gøres noget ved i de nuværende film der foreligger.

Jeg kan ikke se hvordan det kan være så svært at acceptere at det rent
faktisk ER Lucas' film? Man kan være enig eller ej i hans beslutninger, men
hvis han først begynder at lave filmene om som hans fans vil have dem, så
har han da først spillet rigtigt fallit.
Nu er alle filmene (I, II, IV, V og VI) udgivet i Lucas' endelige versioner
(III'eren bliver der vist ikke pillet ved). Han har haft en enestående
mulighed for at gøre det som næsten alle instruktører/producenter drømmer
om, nemlig at få lov til at lave filmene om. Når/hvis de originale
bio-versioner af IV, V og VI udkommer på DVD, så er der med garanti en masse
der igen brokker sig over at han malker koen/har taget fejl mht. de nye
ændringer etc. etc.

Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med:
"Og nej, det er ikke en undskyldning at 'det er hans projekt', gu er det ej,
det er Star Wars." ?

Desuden mener jeg at have hørt, at 3D-versionerne ikke er tiltænkt
DVD-markedet, men kun til biograferne?

MVH
Pipeline

Fra : Martin Møller

Dato : 23-05-05 14:26

> [...]
> beslutninger, men hvis han først begynder at lave filmene om som hans
> fans vil have dem, så har han da først spillet rigtigt fallit.

Ja nemlig, ja. Kan da godt forstå GL ikke gider diskuterer med fans omkring
hvordan indholdet i hans film skal være. Fans kan jo aldrig blive enige. Fan
kommer af ordet fanatisme. Så kan man tænke lidt over det når man begynder
at ævle og kævle om at GL har lost den osv.

> [...]
> udkommer på DVD, så er der med garanti en masse der igen brokker sig
> over at han malker koen/har taget fejl mht. de nye ændringer etc. etc.

De originale udkommer ALDRIG på dvd. Det har manden jo selv sagt. Heldigt at
man så har dem på VHS.

> Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med:
> "Og nej, det er ikke en undskyldning at 'det er hans projekt', gu er
> det ej, det er Star Wars." ?

Hvilket stadig gør det til hans projekt.

> Desuden mener jeg at have hørt, at 3D-versionerne ikke er tiltænkt
> DVD-markedet, men kun til biograferne?

Tror heller ikke virkningen ville være den samme hjemme i stuen.

Martin

Fra : PerX ...

Dato : 24-05-05 01:26

In article <d6rteh$23rg$1@newsbin.cybercity.dk>, 000000ng3@odeu.dk
says...
> Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvad du mener med:
> "Og nej, det er ikke en undskyldning at 'det er hans projekt', gu er det ej,
> det er Star Wars." ?

Mon ikke han siger det for at foregribe de brøl der som regl kommer fra
hysteriske fans som mener at ingen andre har lov til at have en mening
om det fordi "det er hans projekt".

Fra : PerX ...

Dato : 24-05-05 01:20

In article <42911d70$0$214$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "C. H.
Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> says...
> [...]
>
> Prøv at gengive jeres egen top 5 over hans værste brølere. Måske brølere der
> rent faktisk kan gøres noget ved i de nuværende film der foreligger.

Hm...

1. Få en anden til at skrive dialogen
2. Få en anden til at instruere
3. Skifte H. Christensen ud.