The Flying Fontaines
Fra : Kim2000

Dato : 22-05-05 21:07

Er der nogen der har set denne film med Evy Nordlund?

Imdb fortæller intet om hverken plot eller kvalitet

mvh
Kim

Fra : Peter Heide

Dato : 23-05-05 01:36

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har set denne film med Evy Nordlund?
>
> Imdb fortæller intet om hverken plot eller kvalitet
>
> mvh
> Kim

Siden du er så interesseret i filmen må du jo kunne give lidt info ?

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-05 08:49

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Siden du er så interesseret i filmen må du jo kunne give lidt info ?

Den kommer til at knibe; grunden til jeg spørger til filmen er fordi jeg
sidder og så småt forbereder 10. klasses dansk næste år, hvor der er en
tekst fra Se og Hør nr 52, 26. december 1958. Teksten om Evy Nordlund er
meget tidstypisk, men det er også helt givet at nogle vil spørge til
hendes karriere.

Hun var med filmen The Flying Fontaines i 1959 samt tv serien ”Behind
Closed Doors”, derefter hører man intet til hende. Hun blev gift med
James Darren (født 1936), der bl.a. har medvirket i Melrose Place
(1992-1999).

Udfra filmplakaten
http://imagesource.allposters.com/images/MG/209052.jpg er det en film om
nogle cirkusartister, men jeg ved intet om hverken dens handling eller
dens kvalitet.

mvh
Kim

Fra : Jørgen Carlsen

Dato : 23-05-05 21:10

> Er der nogen der har set denne film med Evy Nordlund?
>
> Imdb fortæller intet om hverken plot eller kvalitet

Filmen "De flyvende djævle" havde dansk premiere 27. juni 1960.
I følge Filmårbogen 1960:
Handlingen udspilles i cirkusmiljø omkring de dygtige luftakrobater De
Flyvende Djævle.
Evy Nordlund spiller den den unge Suzanne, som efter mange nervepirrende
situationer bliver klar over, at hun er forelsket i den ærgerrige Rick
(Michael Callan). Han bliver skyld i, at en rival kommer til skade og
redder
selv, ved et mirakel, livet efter et selvforskyldt fald.

Det var det. Find anmeldelser i aviser fra premiere-dagene.

Hilsen JC

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Kim2000

Dato : 23-05-05 22:03

"Jørgen Carlsen" <jcarl@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Filmen "De flyvende djævle" havde dansk premiere 27. juni 1960.
> I følge Filmårbogen 1960:

Tusind tak, nu ved jeg hvad jeg leder efter.

mvh
Kim