Underlig bule
Fra : Zeki

Dato : 22-05-05 18:39

Hej.

Jeg har netop opdaget en underlig bule på størrelse med en tennisbold på
ryggen af min fem årige golden retriever tæve, ca 15 cm fra halsbåndet. Så
hun ryger til dyrelægen i morgen.

Hvad kan det være? Allergi? Udslag af hedeanfald (det er meget varmt i min
lejlighed pt)? Hvad kan jeg gøre? Massere området?

Mvh
Zeki

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-05-05 18:46

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad kan det være? Allergi? Udslag af hedeanfald (det er meget varmt i min
> lejlighed pt)? Hvad kan jeg gøre? Massere området?

flåtbid ?

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : jopa

Dato : 22-05-05 18:56

Zeki skriblede bla:

> Hvad kan det være? Allergi? Udslag af hedeanfald (det er meget varmt
> i min lejlighed pt)? Hvad kan jeg gøre? Massere området?

Da man ikke kan gætte sig til årsagen så vent du til du har talt med
dyrlægen.
En stor sansynlighed kunne være en fedtknude.
Har haft en sådan på tidligere hund
Men som sagt kun gætværk

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Zeki

Dato : 22-05-05 19:13

> En stor sansynlighed kunne være en fedtknude.

Tak for oplysningen. Efter at have læst her:
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_fedtknude.htm
....så er det jo nok højst sandsynligt det hun "fejler"

Mvh
Zeki

Fra : jopa

Dato : 22-05-05 19:57

Zeki skriblede bla:

> Tak for oplysningen. Efter at have læst her:
> http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_fedtknude.htm
> ...så er det jo nok højst sandsynligt det hun "fejler"

Hejsa og hvis det er det den fejler så er det el lille snit og knuden er
væk.
Håber for dig at det ikke er mere alvorligt.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Karina

Dato : 22-05-05 20:55

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvad kan det være? Allergi? Udslag af hedeanfald (det er meget varmt i min
> lejlighed pt)? Hvad kan jeg gøre? Massere området?

Hejsa

Du skal ikke masserer området.
Bare lade det være indtil hunden er blevet undersøgt.

Mange hilsner

Karina

Fra : Zeki

Dato : 24-05-05 19:13

Så blev Bella opereret for første, og forhåbentligt sidste gang. Det var
ikke en fedtknude, sagde dyrlægen, men en kæmpe væskeansamling. Her seks
timer efter er hun stadig temmelig groggy:

http://www.sadic.dk/Bella/bella001.jpg
http://www.sadic.dk/Bella/bella002.jpg
http://www.sadic.dk/Bella/bella003.jpg

Mvh
Zeki

Fra : jopa

Dato : 24-05-05 19:19

Zeki skriblede bla:
> [...]
> var ikke en fedtknude, sagde dyrlægen, men en kæmpe væskeansamling.
> Her seks timer efter er hun stadig temmelig groggy:

Godt det trods alt ikke var det der var værre.
Den har da godt nok været stor den bule med alle de sting.

God bedring med hunden

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-05 20:20

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke en fedtknude, sagde dyrlægen, men en kæmpe væskeansamling. Her seks
> timer efter er hun stadig temmelig groggy:

Av, stakkels hund. Hun er da godt nok blevet lappet temmelig meget sammen.
Ikke noget at sige til, hvis hun er lidt dvask i nogle dage.

God bedring med hende.
Nu sidder såret da heldigvis, hvor hun ikke rigtigtigt kan komme til, og
bide eller kradse i det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Karina

Dato : 25-05-05 15:29

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> wrote in message
> Så blev Bella opereret for første, og forhåbentligt sidste gang. Det var
> ikke en fedtknude, sagde dyrlægen, men en kæmpe væskeansamling. Her seks
> timer efter er hun stadig temmelig groggy:

God bedring til Bella
Håber hun snart er helt frisk igen.

Mange hilsner

Karina