netkort
Fra : henrik

Dato : 22-05-05 18:21

Jeg har ingen viden om netkort til mac.
Hvad skal jeg købe?Skal anvendes til adsl.
henrik

Fra : Martin Bech

Dato : 22-05-05 18:31

In article <4290bf30$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"henrik" <hx.mehlsen@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg har ingen viden om netkort til mac.
> Hvad skal jeg købe?Skal anvendes til adsl.

Det er da vist MANGE år siden man har kunnet få en Mac uden netkort. Så
enten har du allerede netkort i din Mac, ellers har du en
museumsgenstand.
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : henrik

Dato : 22-05-05 18:43

Hej igen
Hedder det ikke et RS45 stik, Det skal gå om til bagsiden af gamle
"Powermac" og sådan et PCI-kort har jeg ikke i min.
hilsen henrik

Fra : Erik Richard

Dato : 22-05-05 19:00

Hej Henrik

Samtlige PowerMac har indbygget ethernet kort - mindst et 10BaseT kort.
Alle modeller bortset fra PM 6100, PM 7100 og PM 8100 har RJ45 stik. De
tre andre har et AAUI 15-bens stik, der lidt ligner et PC COM stik. Hvis
det er en PM 61/71/8100, skal du bruge en ethernet transceiver fra AAUI
til RJ45.

Stikkene sidder på bagsinden lige ved siden af enten SCSI porten eller
på visse modeller ved siden af ADB stikket til tastaturet.

Men HVIS du vil købe et nyt PCI ethernet kort, skal du ikke købe 3Com og
de fleste D-Link kort, da disse kort ikke er Mac kompatible. - Køb
derimod et kort med RealTek chipset, så vil den være (næsten) garanteret
Mac kompatibel.

mvh. Erik Richard

henrik wrote:
> Hedder det ikke et RS45 stik, Det skal gå om til bagsiden af gamle

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : henrik

Dato : 22-05-05 19:56

Hej igen
Dette PCI-kort RJ45 type adsl til mac af ældre dato er ikke så nemt at få
fat i og prisen nærmer sig sikkert en helt ny Powermac. Undskyld mig. Det er
nemmere at beholde det gamle modem.Tak fo jeres hjælp.
Hilsen henrik

Fra : Peter Kiil

Dato : 22-05-05 20:11

henrik - hx.mehlsen@vip.cybercity.dk on 22/05/05 20:55 wrote:

> Dette PCI-kort RJ45 type adsl til mac af ældre dato er ikke så nemt at få
> fat i og prisen nærmer sig sikkert en helt ny Powermac. Undskyld mig. Det er
> nemmere at beholde det gamle modem.Tak fo jeres hjælp.

Fortæl nu bare præcis hvad det er for en maskine, det gør det noget lettere
at hjælpe dig.

--
/peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-05-05 21:05

henrik <hx.mehlsen@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hej igen
> Dette PCI-kort RJ45 type adsl til mac af ældre dato er ikke så nemt at få
> fat i og prisen nærmer sig sikkert en helt ny Powermac.

27 kr. + evt. fragt. I alt maks. 77 kr. Er vist værd at ofre!
<http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=7801>

Men følg nu Mortens råd og oplys noget mere om din Mac.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-05-05 22:11

> [...]
> <http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=7801>
>
> Men følg nu Mortens råd og oplys noget mere om din Mac.

peter-morten, ik' Bent Bødker

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-05-05 22:19

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> peter-morten, ik' Bent Bødker

Okay, Peter så, men du ville ha skrevet det.
Du nåede det bare ikke

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-05-05 22:13

spam@events.dk (Preben Bødker Nielsen) writes:

> 27 kr. + evt. fragt. I alt maks. 77 kr. Er vist værd at ofre!
> <http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=7801>

Vægt 1 kg!

Det er noget seriøs elektronik :)

Det er iøvrigt imponerende billigt, selv i betragtning af at det er en rest.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : henrik

Dato : 24-05-05 19:38

Hej igen
Jeg surfede opver på Greendatas hjemmeside og fandt det PCI-kort. Dagen
efter kom der en besked fra webholderen at de ikke vidste om det også
fungerede på en mac. Dette spørgsmål må så stadigvæk stå ubesvaret. Jeg
kunne så springe på det andet tilbud om at købe en hel computer med netkort
lige så billigt og problemfrit som sædvanlig.
Hilsen henrik

Fra : henrik

Dato : 23-05-05 19:12

Hej igen
Jeg kan godt se PCI-kortét nu hos Green og kiggede efter information der
fortæller at det er kompatibelt med Powermac og mac OS 9.1 og det er da et
billigt tilbud.
Den er ikke så speciel min gamle Mac.
men en gammel grå-beige en.
hilsen henrik

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-05-05 19:25

henrik - hx.mehlsen@vip.cybercity.dk on 23/05/05 20:12 wrote:

> [...]
> fortæller at det er kompatibelt med Powermac og mac OS 9.1 og det er da et

Er det fordi du ikke vil hjælpes? Din gamle grå-beige mac har et nummer.
F.eks PowerMac G3, PowerMac 8500 el lign.

--
/peter

Fra : henrik

Dato : 23-05-05 19:36

hello
6400 Powermac, undskyld!
henrik

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-05-05 21:00

henrik - hx.mehlsen@vip.cybercity.dk on 23/05/05 20:35 wrote:

> 6400 Powermac, undskyld!

Så skal du bare have en PCI netkort, så kører det. F.eks. bør sådan et her
kunne findes for ca. 100 kr:

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=48666&shop_id=
4263&vare_id=168168

--
/peter

Fra : Franz Berliner

Dato : 24-05-05 13:02

henrik wrote:
> hello
> 6400 Powermac, undskyld!
> henrik

Hvad med at købe en hel computer af mig incl. netkort. Du kan få den til
250 kr og så er den ovenikøbet en del hurtigere end den du har nu.

Det er en Beige G3 desktop 266 mhz. Du kan se den her:
http://www.apple-history.com/frames/g3.html

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : nospam

Dato : 24-05-05 19:52

> Hvad med at købe en hel computer af mig incl. netkort. Du kan få den til
> 250 kr og så er den ovenikøbet en del hurtigere end den du har nu.
>
> Det er en Beige G3 desktop 266 mhz.

Oplevelsen af hastighed på denne G3 vil være MEGET MEGET hurtigere end på PM
6400. Og du kan køre system 10 - OS X 10.2 eller mere. Temmelig moderne

mvh Mikael Kern

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 20:40

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Hvad med at købe en hel computer af mig incl. netkort. Du kan få den til
> 250 kr og så er den ovenikøbet en del hurtigere end den du har nu.

du bør slå til Henrik.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : henrik

Dato : 25-05-05 20:49

Hej morten!
Ja tak morten. Har bare den ulempe at emailaderssen ike er god, vist nok
misbrugt et vist sted. Jeg kunne da god tænke mig en billig Powermac klart
nok. Men ellers kan jeg vel klare mig lidt endnu med et pci-kort i den gamle
6400 Powermac.Jeg er lige blevet anvist et til 101 kr på EDBpriser.dk.
hilsen henrik

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 22:14

> [...]

> 6400 Powermac.Jeg er lige blevet anvist et til 101 kr på EDBpriser.dk.

149kr er ellers billigt for at få en computer der er 3x så hurtig som
den gamle.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Franz Berliner

Dato : 25-05-05 22:19

henrik <hx.mehlsen@vip.cybercity.dk> wrote:

> Ja tak morten. Har bare den ulempe at emailaderssen ike er god, vist nok
> misbrugt et vist sted.

Jeg er ikke helt med. Hvad er det for en adresse der ikke er god? Hvis
du har prøvet at skrive til mig skal du fjerne ordet NOSPAM fra min
emailadresse.

Franz : http://www.berliner.dk

Fra : henrik

Dato : 03-06-05 20:29

Jeg har stadig et par gamle PM 4400 stående med indb. 10BaseT PCI
netkort. Sådan en kan du da godt få for en 50'er inkl. porto, hvis du er
interesseret. Så kontakt mig på <5410451m001_NOSP@M_stofanet.dk>, hvis
du er interesseret. Husk at fjerne _NOSPM_ - ellers virker den ikke.

Hej Erik Richard.

Jeg får ikke brug for Pci-kortet alligevel måske senere. Har fået en PowePC
G3. Så er det bedst kortet sidder i din maskine når du skal af med den.
med venlig hilsen henrik

Fra : Erik Richard

Dato : 22-05-05 22:33

Hej Henrik

Skal det forstås sådan, at det er et internt ADSL modem til PCI
kortplads, du er på jagt efter? - For, hvis det er det, så findes der
ingen af dem, der er på markedet, der er kompatible med Mac OS - hverken
OS 8.x-9.2 eller til OS X.

Normalt får man da også et modem med, når man opretter et ADSL
abonnement - uanset hvilket selskab, det er i.

Du bør så bare være opmærksom på, at nogle modems ikke kører godt på
Mac'en. Det gælder de fleste nyere Motorola. Derimod skal du bede om at
få et "Com21" modem, så er du sikker på. det vil virke - både med fast
IP og DHCP. - Du sætter så blot modem'et til, forbinder med et alm.
ethernetkabel til RJ45 stik på modem og RJ45 på kabinettet. Vælger så
forbindelsesmetoden i TCP/IP, og det hele bliver så automatisk
konfigureret, hvis det er DHCP. Med fast IP skal du blot indtaste de 3
IP adresser, du får med i abonnementet.

mvh. Erik Richard

Fra : henrik

Dato : 25-05-05 20:10

Hej Erik Richard
Jeg mangler et almindeligt PCI netkort til adsl for Powermac.Der er ikke ret
mange muligheder for at købe et, men jeg håber der dukker en chance op, thi
det HP Netkort som blev anbefalet kunne sælgeren ikke oplyse var
kompatibelt.Det andet har jeg ikke kunne finde på markedet som var af typen
med RealTek chipset.
Du spørger om det er internt ADSL-modem - Det er det ikke. Jeg har bare
eksternt ADSL-modem.
venlig hilsen henrik

Fra : Erik Richard

Dato : 25-05-05 22:38

Hej Henrik

henrik wrote:
> Hej Erik Richard
> Jeg mangler et almindeligt PCI netkort til adsl for Powermac.

OK, og i og med, at din computer er en PM 6400, så kom den i 2
versioner, - én _med_ indb. onboard 10BaseT netkort og uden indb. V.34
modem. Her sidder stikket bagpå ved siden af stikket til tastaturet. Og
en model uden netkort _med_ indb. V.34 modem, hvor stikket - det alm.
RJ-11 telefonstik, - der sidder mellem højttalerstikket og ADB stikket
til tastaturet.

> [...]
> det HP Netkort som blev anbefalet kunne sælgeren ikke oplyse var
> kompatibelt.Det andet har jeg ikke kunne finde på markedet som var af typen

HP kortet er _ikke_ kompatibelt med Mac.

> Du spørger om det er internt ADSL-modem - Det er det ikke. Jeg har bare
> eksternt ADSL-modem.

OK.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 25-05-05 22:48

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> OK, og i og med, at din computer er en PM 6400, så kom den i 2
> versioner, - én _med_ indb. onboard 10BaseT netkort og uden indb. V.34
> modem.

Hverken modem eller netkort var onboard. De sad i den enlige CS2 slot.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : henrik

Dato : 26-05-05 19:34

Hej
Der er stik til printer, tastatur og modem. Under SCSI tre små stik til
Audio. Eller ikke nogen den er født med.

Fra : henrik

Dato : 26-05-05 19:49

You have e-mailed nospam@nospam.dk - likely because some bozo used my
address in a newsgroup. Happens a lot:
http://groups.google.com/groups?q=author%3Anospam@nospam.dk Kindly ask the
fool to stop using my address. Thank you

For at illustrere at der kan opstå forvirring får i også lige en kopi af en
mail jeg fik da jeg kom til at bruge den forkerte emailadresse fra en af
brugerne her.
Ærgerligt må jeg sige.
henrik

Fra : Peter Kiil

Dato : 26-05-05 20:11

henrik - hx.mehlsen@vip.cybercity.dk on 26/05/05 20:49 wrote:

> [...]
> mail jeg fik da jeg kom til at bruge den forkerte emailadresse fra en af

Fnis... Hvad mon Erik siger til det

--
/peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-05-05 20:16

> [...]

> mail jeg fik da jeg kom til at bruge den forkerte emailadresse fra en af

glem det Erik er uden for pædagogisk rækkevide og mener at han har ret
til nospam.dk domainet. Hvis du påpeger at hans adfærd generer nogen
riskierer du at ende i hans killfilter.

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 2x300GB Disk, 8xDVD+/-RW, Bluetooth
mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT

Fra : Christian Bech

Dato : 30-05-05 08:46

In article <42961a08$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
> [...]

> mail jeg fik da jeg kom til at bruge den forkerte emailadresse fra en af

Det er ikke bare ærgerligt. Det er noget direkte svineri at bruge andres
domæne, fordi det genererer spam, som domæneejerens mailserver skal tage
sig af. Erik Richard mener imidlertid, at have vundet hævd på nospam.dk
selv om han aldrig har ejet domænet og selv om han selv er fortørnet
over, at en anden har registreret det domæne, som han regner for sit.
Mao. det nytter ikke at gøre ham opmærksom på det - han er ligeglad.
Hvis du vil gøre dagens gode gerning, kan du underrette ejeren. Hvis han
klager til Stofa over misbruget, vil Erik Richard få et pålæg fra Stofa
om at stoppe misbruget - i modsat fald vil hans internetadgang blive
lukket.

Fra : henrik

Dato : 30-05-05 19:29

Hej Christian

Vær ikke for sikker på at det var Erik Richard
som har fejlen. Der som jeg havde fjernet NOSPAM i hans email var det ikke
sket. Han skrev jo også at jeg bare skulle fjerne det men det smutte altså i
mit tilfælde.
Men ellers skal du bare have tak for indlægget. Din holdning til brugen af
nyhedsgruppen er jeg således enig med dig om at have.
Jeg er ret ny i brugen af nyhedsgrupper men er allerede meget glad for dem
og begår nogen uretmæssigheder skal det bedømmes om det er af en sådan
karakter at vi kontakter administrationen.
Vi mangeler en god stjerne at gå efter.
hilsen henrik

Fra : Erik Richard

Dato : 26-05-05 22:39

Hej Henrik

Så er det den 'lille' 6400, som stort set er identisk med en PF/PM 5400
- altså ingen indbygget netkort. - Så kan du bruge det netkort, som jeg
nævnte i et andet svar.

mvh. Erik Richard

Fra : henrik

Dato : 03-06-05 20:29

in article 429641db$0$15145$ba624c82@nntp03.dk.telia.net, Erik Richard at
NOSPAM@NOSPAM.dk wrote on 26/05/05 22:38:

Hej Erik Richard

[...]

Jeg får ikke brug for kortet lige med det samme thi jeg har fået fat på en
PowerPC G3 mailen her skrives på den, og så er det bedre kortet sidder i din
hvis du skal til at af med den.
med venlig hilsen henrik

Fra : Erik Richard

Dato : 04-06-05 04:18

henrik wrote:
> [...]
>
> Jeg får ikke brug for kortet lige med det samme thi jeg har fået fat på en

Det er godt, du har fået det til at virke nu.

> og så er det bedre kortet sidder i din
> hvis du skal til at af med den.

Det kan selvfølgelig siges, men jeg har beholdt et par stykker af dem,
jeg havde, - den ene med def. strømforsyning netop til at pille stumper
fra til de to andre...

mvh. Erik Richard

K.M.L. Denmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-05-05 20:20

"henrik" <hx.mehlsen@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> det HP Netkort som blev anbefalet kunne sælgeren ikke oplyse var
> kompatibelt.Det andet har jeg ikke kunne finde på markedet som var af typen

Henrik,

Køb et kort fra denne liste:

Download driver herfra:
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/11460

Så er du kørende med din ADSL-forbindelse.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH