MS Windows
briani 27239
Slette WinXP
Fra : Klaus

Dato : 22-05-05 13:39

Jeg har en bærbar som starter op med mulighed for at vælge mellem to
operativsystemer (i øvrigt er begge to WinXP Home). Den ene version er
aldrig blevet aktiveret og nu vil jeg gerne have den slettet - men hvordan
gør jeg det?

--
Mvh.
Klaus Eriksen

Fra : Bartesque

Dato : 22-05-05 13:53

On Sun, 22 May 2005 14:38:58 +0200, Klaus <ke@aigis.dk> wrote:

> [...]
>operativsystemer (i øvrigt er begge to WinXP Home). Den ene version er
>aldrig blevet aktiveret og nu vil jeg gerne have den slettet - men hvordan

slet det og ret din boot.ini til .. går ud fra du har installeret den
anden WIndows på en anden partition, så er det bare at sammenligne de
to partitioner og slet det efter du har sikret dig det er fra den
rigtige patition du sletter *s* og er du i tvivl om hvad i boot.ini
der henviser til hvad, kan du udskifte windows med test fx. Vær dog
opmærksom på at WIndows godt kan finde på at ligge sine systemfiler på
en anden partion .. så vent med at slette ntldr osv i roden ..

---

- He who praises you for what you lack
wishes to take from you what you have.