SW3 og referencer til de tidligere episode~
Fra : Christian Muus

Dato : 22-05-05 13:27

Så filmen i går, og prøvede at lægge mærke til referencerne til de gamle 3
film, da det IMHO er det der gør filmen "true" og binder dem sammen med de
gamle. Chewbacca var der selvfølgelig. De der røde vagter hos Kansleren. Men
især slutscenen, hvor Luke bliver afleveret til familien Lars og de stiller
sig ud og kigger på det to sole. Totalt flashbacks til IV'eren, hvor Luke
står næsten samme sted og kigger ud i horisonten.

Lagde i mærke til andre af den slags detaljer?

Det er desuden imponerende at mange af de gamle skuespillere stadig bruges.
Fx. ham inde i Chewie, som jo i princippet kunne være spillet af så mange
andre.

Christian

Fra : Kong Kent

Dato : 22-05-05 15:15

> Lagde i mærke til andre af den slags detaljer?

Vel nok den ultimative, da Darth Sidious og Darth Vader står i
slutscenerne fra deres stjernekrydser og ser på Dødsstjernen er ved at
blive bygget. Bemærkede du ikke den scene? *GG*

Velsagtens det vigtigste link af dem alle, taget i betragtning hvilken
rolle det spiller i de efterfølgende/originale film.

mvh

Kent.

Fra : Christian Muus

Dato : 22-05-05 16:09

"Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> Vel nok den ultimative, da Darth Sidious og Darth Vader står i
> slutscenerne fra deres stjernekrydser og ser på Dødsstjernen er ved at
> blive bygget. Bemærkede du ikke den scene? *GG*

Jo, da helt klart...glemte det bare i min iver efter at få skrevet indlægget

Fra : Kong Kent

Dato : 22-05-05 16:23

Christian Muus wrote:
> "Kong Kent" <notvalid@doh.com> skrev i en meddelelse

> Jo, da helt klart...glemte det bare i min iver efter at få skrevet indlægget

Tænkte det nok

mvh

Kent.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-05-05 18:48

> [...]
> slutscenerne fra deres stjernekrydser og ser på Dødsstjernen er ved at
> blive bygget. Bemærkede du ikke den scene? *GG*

Med Tarkin ved siden af, godt 'bearbejdet' så han kom til at ligne
Peter Cushing.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Kasper Møller

Dato : 22-05-05 19:03

Kong Kent wrote:

> Vel nok den ultimative, da Darth Sidious og Darth Vader står i
> slutscenerne fra deres stjernekrydser og ser på Dødsstjernen er ved at
> blive bygget. Bemærkede du ikke den scene? *GG*

Mht. Dødsstjernen, lige en flueknepper detalje. Er det ikke sådan i Star
Wars IV, at den lige at blevet bygget færdig og nu skal de vise hele
galaksen "the full force of the empire"?
Hvis det er sådan, så vil det jo sige, at det har taget næsten 20 år at
bygge den (eller hvor gammel Luke nu er). I Return of the Jedi er de næsten
færdig med Death Star 2 og den har jo åbentbart ikke taget så lang tid at
bygge...

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-05-05 19:37

> I Return of the Jedi er de næsten færdig med Death Star 2 og den har jo
> åbentbart ikke taget så lang tid at bygge...

Tjah... Første gang mente de måske ikke det hastede?
Eller også havde de nok viden omkring opbygningen af sådan en Dødsstjerne,
at de bare kunne gå i gang (i forhold til den første, hvor Palpatini måske
havde brugt halvdelen af tiden på at tilrettelægge det?)

Fra : Kong Kent

Dato : 22-05-05 19:41

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> at de bare kunne gå i gang (i forhold til den første, hvor Palpatini måske
> havde brugt halvdelen af tiden på at tilrettelægge det?)

Og i ROTJ er den også langt fra "færdig". Den kan godt nok stråle som en
anden SATAN, men den ser noget skitseret ud. De er ikke helt nået
omkring med stålet der færdiggør finishen. Jeg ved i hvert fald, at
Mærsk McKinney-Møller ikke ville have været tilfreds med facaden på den
dødsstjerne!

mvh

Kent.

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 22-05-05 19:59

> [...]
> omkring med stålet der færdiggør finishen. Jeg ved i hvert fald, at
> Mærsk McKinney-Møller ikke ville have været tilfreds med facaden på

Mon han er tilfreds med orkestergraven til symfoniorkestret?

Mikkel

Fra : Kong Kent

Dato : 22-05-05 22:11

> Mon han er tilfreds med orkestergraven til symfoniorkestret?

*GG* Aner det ikke. Hørte godt i P3 for et stykke tid siden, at man
mente den var for lille til en eller anden opførelse af en speciel opera
i en given musiker-opstilling, som forfatteren der havde skrevet stykket
mente var det optimale. Det sjove er så bare, at netop den orkestergrav
i forvejen er Europas største, såå... ja, finurlig historie

mvh

Kent.

Fra : Kim2000

Dato : 22-05-05 23:52

> [...]
> stykket mente var det optimale. Det sjove er så bare, at netop den
> orkestergrav i forvejen er Europas største, såå... ja, finurlig

Nåh, jeg troede I mente om Lucas var tilfreds med orkestergraven, for
det er hver stjernekrydser jo udstyret med

mvh
Kim

Fra : PerX ...

Dato : 23-05-05 00:17

In article <429093bc$0$79461$14726298@news.sunsite.dk>, notvalid@doh.com
says...

> Vel nok den ultimative, da Darth Sidious og Darth Vader står i
> slutscenerne fra deres stjernekrydser og ser på Dødsstjernen er ved at
> blive bygget. Bemærkede du ikke den scene? *GG*

Den så man jo allrede i den forrige film.

Fra : Kong Kent

Dato : 23-05-05 04:49

PerX ... wrote:
> In article <429093bc$0$79461$14726298@news.sunsite.dk>, notvalid@doh.com
> says...

> Den så man jo allrede i den forrige film.

Gjorde man nu også det? Darth Sidious *og* Darth Vader?

mvh

Kent.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 23-05-05 14:59

> Gjorde man nu også det? Darth Sidious *og* Darth Vader?

Hehe... Og det var desuden også kun en holografisk arbejdstegning...

Fra : Thomas W. Helvard

Dato : 23-05-05 08:00

"Christian Muus" <christianmuus2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> står næsten samme sted og kigger ud i horisonten.
>
> Lagde i mærke til andre af den slags detaljer?

ROTS slutter næsten i samme rumskib som ANH starter i, med C3PO i Bail
Organas lille shuttle med de hvide gange. C3PO har vist også den sidste
replik i III'eren og den første i IV'eren..

Så er der selvfølgelig designet af rumskibene osv. Man kan begynde at se
TIE-fighters og X-Wing dukke frem og begyndelsen til AT-AT og AT-ST.

> Det er desuden imponerende at mange af de gamle skuespillere stadig
bruges.
> Fx. ham inde i Chewie, som jo i princippet kunne være spillet af så mange
> andre.

Ifølge Empire var David Prowse vist lidt bitter over at han ikke engang blev
spurgt om han ville med i ROTS

Da jeg var inde at se den syntes jeg det hele blev lidt 'cramped'..Da der
var så mange ting der skulle gå op i en enhed, at det bare skulle overstås.
F.eks. har Chewie intet med filmens plot at gøre i de 30 sekunder han var
med, han skulle bare med for at give et tydeligt link til de gamle film..

- Thomas