1½ år "gammel" kat og ny killing....
Fra : Marianne Kirkedal

Dato : 22-05-05 12:02

Hej

Vi har en kastrat på 1½ år og har lige fået en lille killing. Den gamle
kat siger underlige lyde til killingen, det lyder som om han ånder tungt
eller pruster lidt.. Hvorfor gør han det og hvad betyder det? vi har
aldrig hørt ham sige sådan før. Han kan også godt "snakke" til
killingen.. sådan en lille brr brr lyd, næsten som om han kalder på
hende. De er kun sammen under opsyn, andet tør vi ikke endnu, da den
gamle godt kan virke en smule voldsom overfor den lille ny. Jeg tror
ikke han vil være ond mod den lille, han ved bare ikke at han er meget
større og stærkere end hende..

Nogen der har erfaring med sammenføring af katte???

Med venlig hilsen
Marianne Kirkedal
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 27-05-05 15:25

Marianne Kirkedal <mkthe1KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in

> Vi har en kastrat på 1½ år og har lige fået en lille killing.

Hej Marianne

Hvordan går det med kattene? Da jeg fik min killing, som lige er blevet
3 år, havde jeg 3 andre katte. En hunkat, som ikke var glad for ham, en
hankat, som blev ret sur og en hankat, som syntes at han var vildt
interessant.
Normalt når en killing bliver sat sammen med en eller flere voksne
katte, går det ret smertefrit fordi killinger nyder en vis status. Dvs,
at de voksne katte måske nok hvæser og langer ud, men sjældent direkte
angriber killinger. Det håber jeg også er tilfældet hos dig.

De to katte som ikke ville killingen i starten fik da vænnet sig til
ham. Hunkatten, som ikke lever mere, accepterede ham, men ikke mere.
Hankatten, er gammel og lidt svagelig af sig, men har dog et udmærket
forhold til killingen idag.

Jeg føler at han er blevet meget opdraget af den tredje kat, som jo
syntes han var spændende. Lante, som han hedder, lagde ikke fingrene
imellem når han skulle fortælle killingen, Mowgli, hvor skabet skulle
stå, og det gør han sådan set stadig ikke Men de to elsker hinanden
er jeg sikker på.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : petersen

Dato : 28-05-05 09:46

Det går heldigvis rigtig godt, de har fundet ud af det sammen *S* Er
sikker på de nok skal få rigtig meget ud af hinanden

mvh
Marianne

petersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 27-05-05 16:37

> [...]
> større og stærkere end hende..
>
> Nogen der har erfaring med sammenføring af katte???

Vi har efterhånden sammenført nogen katte, men har kun én gang oplevet
at "den gamle" direkte snakker til "den nye" - her er der tale om vores
1½ år gamle bacardi og Teeny som kom til i januar (killing)!

Den med "pruste" lydene gør Bacardi ikke overfor Teeny, men tilgengæld
overfor os! Hvis han er "træt af os", vi gør noget som ikke passer ham
lige når vi gør det - f.eks. samler ham op eller når han bliver børstet
og det ikke passer ham, så "pruster" han - eller... det lyder egentlig
nærmest som om han sukker opgivende af os ved ikke om det er det
samme din kat gør, men det kunne jo godt være at han synes den nye er
lidt fjollet og "sukker" af den :)

Bacardi snakker meget med Teeny og der findes MANGE forskellige lyde i
hans ordforråd *G*! Desværre kan jeg ikke gengive dem, men der er lyde
som helt tydeligt fortæller at nu skal hun stoppe/han opdrager, lyder
der siger "nu er det legetid" og meget søde lyde når han kalder på hende
"det er puttetid/jeg kan ikke finde dig lyde" *S* og så nogen lyde som
jeg ikke har den fjerneste ide om hvad skal betyde :)

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : petersen

Dato : 28-05-05 20:59

De er heldigvis blevet rigtig gode venner *SS* Så sammenføringen gik
bare kanon godt