Fodring af killinger
Fra : Bitten Sørensen

Dato : 21-05-05 23:36

Hej jeg har 4 killinger som nu er 3 uger gl. Jeg er meget i tvivl om
hvordan jeg skal gå over til "fast" kost. Er det nok "bare" at bløde
killinge tørkost op i vand? Jeg vil gerne gøre det rigtig, men jeg har
haft svært ved at finde en "foder manual" *SS* til killinger nogen
steder. den ene af killingern tager ikke nok på i vægt, så det ville jo
være fint om hun kunne få gavn af "fast" kost.
Er der mon nogle der kan hjælpe mig???
Med venlig hilsen
Bitten Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jytte B

Dato : 22-05-05 06:41

"Bitten Sørensen" <bitten-janKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> steder. den ene af killingern tager ikke nok på i vægt, så det ville jo
> være fint om hun kunne få gavn af "fast" kost.

Hej Bitten.

Du kan hos dyrlægen købe dåser med killingefoder og evt. røre det op med KMR
mælk som også fåes hos dyrlægen. Du kan også prøve med lidt torskerogn rørt
op med creme fraiche. Lidt kogt fisk torsk eller rødspætte kan de også tåle.
Hvis killingerne er sultne, vil de gerne have det. Senere kan du give dem
råt hakket kalve- eller oksekød.

Held og lykke med dem.

Hilsen
Jytte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-05-05 09:32

Bitten Sørensen wrote:
> [...]
> steder. den ene af killingern tager ikke nok på i vægt, så det ville
> jo være fint om hun kunne få gavn af "fast" kost.

når jeg har killinger starter jeg dem med surmælk (cremefraiche/tykmælk
eller lign) og i løbet af nogle dage udvider jeg udvalget ved at mose lidt
forskelligt i, og jeg tilbyder dem også hytteost.... jeg er glad for
hytteosten fordi den har en konsistens der forbereder misserne på lidt mere
fast føde end flydende....

jeg venter til killingerne har spist andet føde i 1-2 uger, inden jeg
tilbyder opblødt killingekost....
Husk at tilbyde dem mange forskellige ting... jo mere forskelligt de bliver
tilbudt fra starten, jo mindre kræsne bliver de senere i livet ;)

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Bitten Sørensen

Dato : 23-05-05 11:23

> Hejsa!
1000 tak for de gode råd. Jeg har har førsgt mig med torskerogn, da det
var det eneste jeg havde i huset jeg kunne tilbyde dem- og det gik over
alt forventning. Det var helt tydeligt noget de kunne lide.
Men nu kommer der så lige et tillægsspørgsmål:
Hvor tit skal jeg give dem mad?
Skal jeg tilbyde dem vand efter de har spist, eller får de deres væske
behov dækket hos deres mor.

Mange hilsner fra Bitten