Revenge of the Sith (IMHO SPOILERS)
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 21-05-05 23:34

Puha... Så skal det overstås...
Jeg var inde og se denne fantasy-fortælling
Og lad mig starte med at sige det på denne måde:

Hvis de alle havde været på højde med episode 1, havde Lucas "gjort" det.

Hvis de alle havde på højde med episode 2, havde Lucas gjort det dårligt.

Hvis de alle havde været på højde med episode 3, havde Lucas gjort det godt.
Rent historie-mæssigt og CGI-mæssigt har han gjort det godt. Helt klart det
bedste stykke arbejde på disse punkter af alle de nye film. Det lykkes ham
at forbinde de nye med de gamle, hvor alt håb synes ude :..)
Jeg kunne endda ane en smule af den gamle stemning i luften. I slutningen af
filmen begynder Ewan at minde om Alec Guinness (RIP), og jeg kunne faktisk
ane Luke i Anakins "dejlige" ansigtstræk (selvom jeg stadig ikke er
begejstret for Hayden Christensen).
At høre James Earl Jones igen var... I kender godt den der glædesfyldte
udånding man nogle gange laver med et stort "aaaahhhhhhhhh...". Sådan havde
jeg det.
Og så er der selvfølgelig alle de små hints en "true" fan kan få øje på.

Men nu til lidt kritik:
Skuespillet i denne episode er forhøjet en del i forhold til episode 2 (og
det havde det fandeme også at gøre!).
Dialogen er til tider stadig kluntet og pinlig, men det kan overleves i
forhold til episode 2.
Hayden er stadigvæk ikke mit oplagte valg som Anakin, men han "klarede" det
i episode 3.
Ewan er utrolig træls i den første halve time med alle de små latterlige
"jokes", men det forsvinder heldigvis i løbet af filmen, og jeg synes han
klarer det godt som en kommende Alec.
Ian (Mc)Dharmid er coooooool og giver nok den bedste præstation i filmen
(IMHO). Synes især scenen, hvor han finder Anakin ved lavaen er god. Den
onde fader med sit besejrede barn.

De første 30 minutter af filmen er i stil med de nye med disse
skideirriterende robotter, der er så kluntede og "klovnede". "Roger, roger"
"Whoooppssss". Det pissede mig godt nok af!
Men inde i filmen skifter "tonen" jo, og så bliver den faktisk fed, ikke
fantastisk men fed.
I morgen kommer jeg nok med flere kommentarer, hvis der følger kommentarer
på denne anmeldelse, men lige nu skal jeg have sovet.
Den er ikke så god som de gamle, men den begynder at snappe efter deres
"haler".

May the Force be with you!

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-05-05 14:15

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message
> [...]
>
> Hvis de alle havde på højde med episode 2, havde Lucas gjort det dårligt.

Du bytter da vist om på de to film ;)

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-05-05 14:33

> Du bytter da vist om på de to film ;)

Desværre ikke... For 2'eren var satme' dårlig!

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-05-05 22:53

> Desværre ikke... For 2'eren var satme' dårlig!

Selvom 2ren slet ikke er nogen stor film, så er den stadig
langt bedre en 1ren. Phantom menace bruger så meget tid
på absolut ingenting. I det mindste er der lidt action og flotte effekter i
2ren når historien tynder ud.

For mig ville 2ren have været en god starter på den nye trilogi også kunne
Lucas have brugt de to sidste film på at fortælle lidt mere grundigt de ting
der er presset ind i Episode 3.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 22-05-05 23:05

> [...]
> langt bedre en 1ren. Phantom menace bruger så meget tid
> på absolut ingenting. I det mindste er der lidt action og flotte effekter

Historien og skuespillet var så bedre i episode 1

> For mig ville 2ren have været en god starter på den nye trilogi også kunne
> Lucas have brugt de to sidste film på at fortælle lidt mere grundigt de
> ting der er presset ind i Episode 3.

Tjah... Jeg synes nu stadig episode 2 var noget makværk.

Fra : Peter Larsen

Dato : 23-05-05 00:25

> Historien og skuespillet var så bedre i episode 1

Jake Lloyd var elendig, han spillede ikke sine replikker,
han gentog dem bare. Og du kan de ikke seriøst mene
der i det hele taget var nogen historie i Episode 1?

I Episode 2 er den klar fra starten af: Vi skal have opklaret
hvem der stod bag attentatet også ruller den. Nej, det er
ikke fantastisk historie fortælling, men det virker som en
fremdrift. Noget der mangler fuldstændig i Episode 1.