Langsomt Bredbånd | ADSL fra TDC
Fra : Daniel

Dato : 31-05-01 15:25

Jeg har lige installeret den nye bredbåndspakke.
Godt nok kun med 512/128 så helt bredbånd er det
jo ikke.

Installationen gik rigtigt let, men desværre er hastigheden
pt. ikke meget hurtigere end et analog K56 modem.
Dokumentationen nævner intet om optimering/tweeking,
og da jeg ringede ind til deres Hotline blev jeg spurgt om
jeg ville betale Kr. 75,- for at komme foran alle i køen
(uden garanti for udbedring af problemet) eller de måtte
ringe mig op på lørdag.

Nogen der har tilsvarende erfaringer ?

Min telefonlinje er også blevet meget lav i volumen efter at
filteret er kommet på.

Jeg bruger en windows98 Pc med netkort som sidder
forbundet med adsl modemet og derefter det medfølgende filterer.

Daniel

Fra : JK

Dato : 31-05-01 15:31

"Daniel" <Xdaniel@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dokumentationen nævner intet om optimering/tweeking,
> og da jeg ringede ind til deres Hotline blev jeg spurgt om
[snip]

-det burde ikke ligefrem være nødvendigt at tweake din forbindelse -> du
burde HELT klart kunne mærke en umiddelbar forskel - og hvis du ik' mener
det går hurtigere end dit gamle slavemodem, så er den helt gal !

/JK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-05-01 15:44

"Daniel" <Xdaniel@adslhome.dk> wrote in message

> Installationen gik rigtigt let, men desværre er hastigheden
> pt. ikke meget hurtigere end et analog K56 modem.

Har du prøvet at lave en download test?

Prøv at download en fil fra TDC´s FTPtest server: ftp://ftptest1.tele.dk ?

Det kunne være din computer er er lidt langsom, hvem ved?

> Min telefonlinje er også blevet meget lav i volumen efter at
> filteret er kommet på.

Det skulle det ivertfald ikke..

Fra : Rune Klausen

Dato : 31-05-01 16:31

> [...]
> ringe mig op på lørdag.
>
> Nogen der har tilsvarende erfaringer ?
>
> Min telefonlinje er også blevet meget lav i volumen efter at

prøv at tjekke dine kabler...

sådan her ser det ud hos mig...

box på væggen
| |
| \
| \
skilfilter Telefoner
| \
modem telefon

router

og det virkerfint, det blev godt nok også lavet af en tekniker i sin tid...
Pro@

-Rune

Fra : Nikolaj K

Dato : 31-05-01 20:06

"Daniel" <Xdaniel@adslhome.dk> wrote in message

> Jeg har lige installeret den nye bredbåndspakke.

Hej Daniel
Dette er desværre ikke et svar på dine spørgsmål, men jeg kunne godt tænke
mig at vide hvor lang tid der gik fra du bestilte Bredbånd | ADSL til du fik
ordrebekræftelsen. Jeg spørger fordi lige har ringet til TDC og fundet ud
af at de har "mistet" min ordre fra ons d 23 maj og at jeg nu er kommet bag
i køen. TDC-medarbejderne (jeg har efterhånden snakket med en del!)
forsikrede mig om at jeg ikke skulle ærgre mig fordi TDC ville alligevel
først starte med at køre Bredbånd | ADSL fra o. 6-10. juni, men hvis du
siger at du allerede har fået aktiveret din forbindelse så har
TDC-medarbejderne jo løjet for mig(eller de vidste ikke bedre)??!

Jeg ville bare lige høre om jeg havde et reelt grundlag for at brokke mig.

Med venlig hilsen
Nikolaj