Hvilket abonnement skal jeg vælge?
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 21-05-05 20:04

Jeg/vi har i øjeblikket mobilabonnementer hos Sonofon. Men da de har dårlig
dækning hvor jeg/vi bor vil jeg gerne skifte til en udbyder der benytter
TDC's sendenet.

Vores 2 mobiltelefoner benyttes ikke meget - er jo bare rare at have så man
altid kan få fat på hinanden. Ikke sådan at vi INTET forbrug har - men vi
snakker meget få minutter om måneden. SMS gør vi næsten heller ikke i...
Skal vi sige 2 om måneden!?!

Et krav er dog at jeg på mit abonnement har adgang til GPRS når jeg en
sjælden gang skulle finde på at checke mine mail fra min PDA.

Alt i alt drejer det sig jo vel om at finde de laveste faste månedlige
omkostninger. Jeg vil dog have "rigtige" abonnementer - ikke sådan noget
taletidskort eller lign.

Sad lige og kiggede på TDC's DUET mini. Så da meget fornuftigt ud?

/Rolighed

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 21-05-05 20:33

> Alt i alt drejer det sig jo vel om at finde de laveste faste månedlige
> omkostninger. Jeg vil dog have "rigtige" abonnementer - ikke sådan noget
> taletidskort eller lign.

Tæller Telmore og UnoTel med under rigtige abonnementer efter din
definition? I så fald bør du tage et kig på begge udbydere. Telmore er
størst, og har derfor et mere udbredt ry - til gengæld kan I ved UnoTel tale
gratis internt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 21-05-05 22:16

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> wrote in message

> [...]
> definition? I så fald bør du tage et kig på begge udbydere. Telmore er
> størst, og har derfor et mere udbredt ry - til gengæld kan I ved UnoTel

Begge udbydere lyder jo ganske fortrinlige.
Umiddelbart synes jeg Telmore virker som om de har bedre webtjenester i
forbindelse med abonnementet, mens Unotel er billigere på nogle områder
(eksempevis gratis udlandsopkaldstjeneste).

Så det er fatisk svært at vælge det ene frem for det andet. Er der ikke
nogen her i forummet der har personlige erfaringer med henholdsvis Telmore
og Unotel - og vil bringe dem videre her? Både gode og dårlige!

Med venlig hilsen
Rolighed

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-05-05 00:13

René Rolighed Christensen skrev:

> Er der
> ikke nogen her i forummet der har personlige erfaringer med
> henholdsvis Telmore og Unotel - og vil bringe dem videre her? Både
> gode og dårlige!

Var ved Telmore i mange år, og dét kørte stille og roligt - har nu valgt
UnoTel sammen med kæresten for at kunne snakke gratis sammen, og dét har
kørt lige så fint i det halve år vi har haft dem
Hans

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-05-05 00:06

"René Rolighed Christensen" <rrrolighed@hot*NOSPAM*mail.com> skrev i en
meddelelse news:428fa3fe$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> nogen her i forummet der har personlige erfaringer med henholdsvis Telmore
> og Unotel - og vil bringe dem videre her? Både gode og dårlige!

Jeg har ingen erfaring med Telmore kun UnoTel som jeg ikke kan sige spor
negativt om, de fire "abonnementer" vi har her i huset fungere upåklageligt
og deres kundeservice er hurtig og præcis. Vi bor også i et område med
dårlig dækning fra Sonofon (fandt jeg ud af da jeg skiftede), nu behøver jeg
ikke længere stå ved et vindue/yderdør eller gå op på første sal for at opnå
en god forbindelse.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Fischer

Dato : 22-05-05 06:13

> Så det er fatisk svært at vælge det ene frem for det andet. Er der ikke
> nogen her i forummet der har personlige erfaringer med henholdsvis Telmore
> og Unotel - og vil bringe dem videre her? Både gode og dårlige!

Jeg tror du vil få 99% positive erfaringer med begge selskaber. De er
markedets dukse.

Bemærk at Telmore tager et mdl. gebyr på 7,50 kr. hvis du ikke bruger for
mindst 50 kr. i de foregående 3 mdr. Hos Unotel er der intet krav om
forbrug.
Telmore tager 10 kr. pr. Mb GPRS - Unotel tager 15 kr.

*Fischer

Fra : Johnny

Dato : 22-05-05 08:07

Har også Unotel på både fastnet og mobil (6 telefoner) og er meget tilfreds.
Resten af familien er også på Unotel fastnet, så vi ringer "gratis" til
hinanden, skønt.

Har også prøvet deres support. Hurtig og effiktiv ingen ventetid. Det virker
meget godt.

En tilfreds kunde hos Unotel.

Johnny

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 22-05-05 09:02

Tak tilbagemeldingerne. Det er sådan nogle der kan hjælpe.

Jeg tror det ender med Unotel... Det med at Telmore har et gebyr i fald man
ikke taler "nok" er ikke lige mig. Tror nu nok jeg skulle kunne få brugt 50
kr. over 3 måneder, men kærestens forbrug tror jeg ikke er nok til at
"klare" 50 kroners grænsen. At Unotel er dyrere på GPRS er også
overskueligt... Jeg bruger det meget lidt - og det er under alle
omstændigheder billigere end det jeg er vant til hos Sonofon. Så kunne jeg
selvfølgelig vælge at placere ét abonnement hos hver, men det tror jeg ikke
er besværet værd.

Igen - mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
René

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 22-05-05 09:53

> Så kunne jeg selvfølgelig vælge at placere ét abonnement hos hver, men det
tror jeg ikke
> er besværet værd.

...Og så ville I desuden ikke kunne tale gratis internt, som I kommer til nu
du vælger UnoTel.

Hvis du har nogle tvivlsspørgsmål omkring UnoTel står her en masse omkring
dem, heriblandt mange erfaringer:

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=35200

Fra : Jesper

Dato : 22-05-05 10:04

On Sun, 22 May 2005 10:01:33 +0200, René Rolighed Christensen wrote:

> ...Tror nu nok jeg skulle kunne få brugt 50
> kr. over 3 måneder, men kærestens forbrug tror jeg ikke er nok til at
> "klare" 50 kroners grænsen...

Wow! En pige som IKKE kan tale i telefon for over 50 kr. på 3
måneder???!!! Sådan en har jeg aldrig mødt, endsige hørt om før. Jeg
plejer at prise mig lykkelig, hvis det koster under 500 kr pr. måned...

hilsen
Jesper

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-05 10:07

> [...]

>nogen her i forummet der har personlige erfaringer med henholdsvis Telmore
>og Unotel - og vil bringe dem videre her?

Telmore fungerer problemfrit og det er let at tilvælge de ekstra
tjenester man måtte have brug for. Jeg har et par års erfaring og
har nu tre numre hos dem. Deres mobilchefkoncept betyder at jeg
kan styre alle numrene på én gang (ét login).

--
Bertel

Fra : Johnny

Dato : 22-05-05 11:11

> og det er let at tilvælge de ekstra
> tjenester man måtte have brug for.

Det kan man også hos Unotel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-05 15:34

Jeppe Vestergaard skrev:

>størst, og har derfor et mere udbredt ry - til gengæld kan I ved UnoTel tale
>gratis internt.

Fra mobil til mobil? Det synes jeg ikke fremgår af deres
hjemmeside.

--
Bertel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-05-05 15:40

Bertel Lund Hansen skrev:

> Fra mobil til mobil? Det synes jeg ikke fremgår af deres
> hjemmeside.

kør den og se det
http://www.unotel.dk/praesentation.asp

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-05 22:39

Ivan V. Klattrup skrev:

>kør den og se det

Jo, men det forudsætter et fastnetabonnement hvis jeg har
forstået det rigtigt. Kan man tale gratis indbyrdes med rene
mobilabonnementer?

--
Bertel

Fra : Kim Kristensen

Dato : 22-05-05 23:26

> Jo, men det forudsætter et fastnetabonnement hvis jeg har
> forstået det rigtigt. Kan man tale gratis indbyrdes med rene
> [...]

Du har ret i at det ikke fremgår så tydeligt som man måske kunne ønske sig,
men det gælder også hvis man kun har mobilabonnementer. Vi har fire af
slagsen i huset og det fungere fint med den gratis taletid os imellem,
fastnet og ADSL har vi hos TDC.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-05 05:24

Kim Kristensen skrev:

> [...]
>men det gælder også hvis man kun har mobilabonnementer. Vi har fire af
>slagsen i huset og det fungere fint med den gratis taletid os imellem,

Tak for oplysningen.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-05 05:41

Kim Kristensen skrev:

> [...]
>men det gælder også hvis man kun har mobilabonnementer. Vi har fire af
>slagsen i huset og det fungere fint med den gratis taletid os imellem,

For lige at være på den sikre side: Er der nogen geografisk eller
anden begrænsning? Med andre ord: Kan jeg og mine voksne døtre
som forlængst er flyttet hjemmefra, ringe gratis indbyrdes? Skal
man angive en liste over dem man vil ringe gratis til (med et
maksimumantal) eller hvordan fungerer det?

--
Bertel

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 23-05-05 06:31

> [...]
> man angive en liste over dem man vil ringe gratis til (med et
> maksimumantal) eller hvordan fungerer det?

Der er ikke nogen geografisk begrænsning. I skal blot være tilmeldt under
samme konto - lidt på samme måde som Telmore's MobilChef-koncept.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-05-05 07:07

Jeppe Vestergaard skrev:

>Der er ikke nogen geografisk begrænsning. I skal blot være tilmeldt under
>samme konto - lidt på samme måde som Telmore's MobilChef-koncept.

Fedt! Tak for info.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-05-05 19:24

Bertel Lund Hansen skrev:

> Fra mobil til mobil? Det synes jeg ikke fremgår af deres
> hjemmeside.

Det er i hvert fald et faktum at man ka'
Hans