hvalpefoder
Fra : Michael Bek Hansen

Dato : 21-05-05 18:58

Hej NG

Hvilket mærke hundemad er bedst at give til hvalpe ud over alle de dyre fra
dyrelægerne og hvilket foder vil være godt at give til en voksen hund?

Mvh Michael

Fra : jopa

Dato : 21-05-05 19:11

Michael Bek Hansen skriblede bla:
> Hvilket mærke hundemad er bedst at give til hvalpe ud over alle de
> dyre fra dyrelægerne og hvilket foder vil være godt at give til en
> voksen hund?
http://www.henne-pet-food.dk/
Ring evt dertil det hvalpefoder jeg får er ikke på deres side

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 21:27

"jopa" <john@zora.invalid> skrev i en meddelelse news:428f799f$0$79465

> http://www.henne-pet-food.dk/
> Ring evt dertil det hvalpefoder jeg får er ikke på deres side

Der er skam også hvalpefoder på siden. Det hedder Kronch Optimal.
Det er ellers et billigt foder, hvis det er kvalitetsfoder. Kan være det
skal prøves næste gang.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : jopa

Dato : 21-05-05 22:02

Buffy skriblede bla:
> Der er skam også hvalpefoder på siden. Det hedder Kronch Optimal.
> Det er ellers et billigt foder, hvis det er kvalitetsfoder. Kan være
> det skal prøves næste gang.

Jeg får en specialblanding der hedder Vaks hvalp m/stribe
245,- kr 15 kilo leveret ved døren

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 24-05-05 12:49

On Sat, 21 May 2005 20:10:35 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:
>Michael Bek Hansen skriblede bla:

>http://www.henne-pet-food.dk/
>Ring evt dertil det hvalpefoder jeg får er ikke på deres side

Henvend dig på http:www.olivers.dk
De har det hele.

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 2 drenge tilbage!

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 21-05-05 20:52

Oliver´s
Har brugt det på mine hvalpe siden de var 3 uger. De er flotte og
knoglekraftige.
Aldrig haft smagsproblemer.

Hilsen Janni
kennel great evita
http://great-evita.homepage.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 22-05-05 06:21

Hejsa.

Den foder vi sælger bliver lavet hos henne-pet-food.
Vi kan få det leveret lige til din dør.
Der kan også bestilles lykke pakker i vores butik, til utrolig billige
priser.
Se mere på www.torsted-hundepension.dk

Mvh
Anita

Fra : qfha

Dato : 22-05-05 10:00

"Michael Bek Hansen" skrev d. 21-05-05 18:58 dette indlæg :
> [...]
dyre fra
> dyrelægerne og hvilket foder vil være godt at give til en voksen hund?

Hvis du har en blandinshund, som du ikke skal bruge til andet end hygge,
så kan du få et billigt foder i ALDI eller evt. rester fra familiens
mad.
Kvaliteten er ikke anbefalelsesværdig, hvis du vil sikre dig en hund som
udvikler sig optimalt.
Har man en hvalp man vil give de bedste betingelser bør man holde sig
til kvalitetsfoder fra dyrehandleren, som koster lidt mere.
For at sikre en ikke for hurtig udvikling af hvalpen bør den have
voksenfoder med ikke for stort proteinindhold. Undgå også diverse
tilsætningstoffer.
Man ser ofte hvalpe reagere på et for stort proteinindhold på, at de får
skæl i pelsen.

http://www.kandu.dk/

Fra : jopa

Dato : 22-05-05 13:28

qfha skriblede bla:
> Hvis du har en blandinshund, som du ikke skal bruge til andet end
> hygge, så kan du få et billigt foder i ALDI eller evt. rester fra
> familiens mad.

Ja der er jeg ikke enig
Specielt ikke når det gælder rester fra vores aftensmad der efter min mening
ingen værdi har for en hund.

Mener i øvrigt at både blandingsracer samt rene hunde har samme gavn af
kvalitetsfoder.
Har man anskaffet sig en hund bør man efter min mening også have råd til at
give den noget ordentligt at spise, ligesom vi også vil have kvalivarer

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 22-05-05 14:12

On Sun, 22 May 2005 14:27:34 +0200, "jopa" <john@zora.invalid> wrote:

>qfha skriblede bla:
>
>Ja der er jeg ikke enig
>Specielt ikke når det gælder rester fra vores aftensmad der efter min mening
>ingen værdi har for en hund.

Der er mine hunde slet ikke enige!
De bliver slemt skuffede hvis ikke de får restene af aftensmaden, så
her bliver der altid lavet rigeligt, og der bliver osse altid spist
op.

> [...]
>give den noget ordentligt at spise, ligesom vi også vil have kvalivarer

Her er vi til gengæld helt enige. De "rester" som hundene får er altså
heller ikke noget der bare minder om affald, og det er bestemt ikke
deres hovedernæring.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : jopa

Dato : 22-05-05 14:20

Leyna skriblede bla:

> Her er vi til gengæld helt enige. De "rester" som hundene får er altså
> heller ikke noget der bare minder om affald, og det er bestemt ikke
> deres hovedernæring.

Hej Leyna
Problemet med menneskemad er jo fyldet ved siden af kødet, som jo oftest er
kartofler og evt pasta, samt grønt
Kartofler og pasta gavner ikke hunden.

Resterne fra vores bord bliver konsekvent smidt ud, og vores hund kender
derfor ikke til andet end sin tørkost.
Problemet er at hundene godt kan vænnes til den dårlige vane at den gerne
vil have resterne og så ikke kan spise det rigtige hundefoder.
Resterne fylder jo i maven men gavner formentlig overhovedet ikke hunden
desværrre.

Hunden er jo pr definition et rovdyr og kan ikke i længden leve af kartofler
uden næring.

ps er jo ikke sagkyndig men tror såmænd det er rigtigt observeret af mig

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 23-05-05 08:39

Er det ikke lidt at modsige sig selv?
Jeg er da godt klar over det hunden får slet ikke har de samme ting i
sig som de ting vi selv spiser, men på den anden side tror jeg det er
godt for hunden engang imellem lige at få noget andet end pillerne.
Og hvis ejeren spiser rigtig gode råvarer så kan hunden vel også spise dem?
Jeg har set masser af sunde og raske hunde som har fået rester fra
aftensbordet.
Men kan det bevises det fører til diverse sygdomme, og ikke bare
inkarnerede fordomme, så vil jeg gerne se det.

-Mikael

Fra : jopa

Dato : 23-05-05 09:11

Mikael Antonsen skriblede bla:
> Er det ikke lidt at modsige sig selv?

Hvad mener du ?

Prøv at spørge dyrlægen hvad hans holdning er til kartofler og pasta.
Han vil nok fortælle dig at nærringsværdien for en hund er lig med nul for
disse ting.

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 23-05-05 16:50

jopa wrote:
> [...]
>
> Prøv at spørge dyrlægen hvad hans holdning er til kartofler og pasta.
> Han vil nok fortælle dig at nærringsværdien for en hund er lig med

For derefter straks at prøve at sælge dig en sæk foder til 600kr
Spøg til side, mine hunde lever 90% af kvalitetstørkost, så føler jeg mig
mere siker på at de får den næring og mineraler de har behov for.
Generelt er menneskemad vist også for salt for hunde, det skulle værer
skadeligt for deres nyrer.

/Jens

Fra : qfha

Dato : 23-05-05 18:16

"jopa" skrev d. 22-05-05 13:28 dette indlæg :
> [...]
til at
> give den noget ordentligt at spise, ligesom vi også vil have

Læs dog hele indlægget igennem før du svarer.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : jopa

Dato : 23-05-05 18:30

qfha skriblede bla:

> Læs dog hele indlægget igennem før du svarer.
> mvh
> qfha

Det er vist ikke kun mig der ikke har læst det hele som du siger.
Kan det forståes anderledes ?

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : qfha

Dato : 24-05-05 15:44

"jopa" skrev d. 23-05-05 18:30 dette indlæg :
> qfha skriblede bla:

> Det er vist ikke kun mig der ikke har læst det hele som du siger.
> Kan det forståes anderledes ?
------

Åh ja, sarkasme er ikke kendt i hele Danmark.

http://www.kandu.dk/

Fra : jopa

Dato : 24-05-05 16:05

qfha skriblede bla:

> Åh ja, sarkasme er ikke kendt i hele Danmark.

Nå ok nu kommer jeg også fra det mørke jylland hvor vi er lidt langsomme

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 24-05-05 19:17

qfha wrote:

> ------
>
> Åh ja, sarkasme er ikke kendt i hele Danmark.

Måske ikke, men så hjælper det ganske gevaldigt at klistre en på.
Jeg læste nu også din bemærkning som ren sarkasme, men man bliver
desværre hurtigt misforstået når det skal foregå på skrift

/Jens

Fra : Simon

Dato : 22-05-05 22:09

"qfha" <qfha.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> mad.
> Kvaliteten er ikke anbefalelsesværdig, hvis du vil sikre dig en hund som

Og det er ligegyldigt, hvis man har en blandingshund? eller "bare" en
familiehund for den sags skyld? Det var dog en pudsig holdning.... Dvs. at
hvis jeg får børn med en overlæge eller advokat så skal jeg give mine børn
masser af grøntsager, økologisk mælk og vitaminer, men hvis jeg vælger at få
børn med ham håndværkeren, der sidder inde i sofaen, så kan jeg spise dem af
med Aldi's røde pølser?

- Trine, med parson russel terrier Robin og border collie Kimmi, der begge
har DKK stambog og har udviklet sig optimalt på Nutro foder....

Fra : qfha

Dato : 24-05-05 15:42

"Simon" skrev d. 22-05-05 22:09 dette indlæg :

> [...]
begge
> har DKK stambog og har udviklet sig optimalt på Nutro foder....

--------

Jeps. Sådan er vi bare, os der foretrækker racehunde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 24-05-05 19:21

> --------
>
> Jeps. Sådan er vi bare, os der foretrækker racehunde.

Det er jo klart, sådan nogle indavlede skravl er man jo nød til at fodre
med specialkost, rigtige hunde kan jo tåle alt

/Jens (med 2 hunde og 3 forskellige racer)

Fra : grrrr

Dato : 26-05-05 23:16

begge har DKK stambog og har udviklet sig optimalt på Nutro foder....

----

Hunde er altædene og derfor bør de ha lidt af hvert .... jeg gad godt se de
frelste hundeejere som skulle leve af den samme "alt i et pille" resten af
deres liv !!

Iøvrigt havde mine forældre en kanon flot boxer(med stambog) som blev 14 år
og aldrig var syg,- til trods for den aldrig så skyggen af hundemad, men det
kan sikkert ikke lade sig gøre idag !

MvH
Niels

Fra : jopa

Dato : 27-05-05 08:19

grrrr skriblede bla:

> Hunde er altædene og derfor bør de ha lidt af hvert .... jeg gad godt
> se de frelste hundeejere som skulle leve af den samme "alt i et
> pille" resten af deres liv !!

Det er ikke en sk.. om at være frelst men sørge for sin hund når man nu
har
anskaffet den.
Stakkels hund hvis den skulle leve som en stor del af danskerne gør
efterhånden.
Vi er jo ved at få Amerikanske tilstande
Men det er en anden debat
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-05-05 14:30

> [...]
> Stakkels hund hvis den skulle leve som en stor del af danskerne gør
> efterhånden.
> Vi er jo ved at få Amerikanske tilstande

Må jeg så lige høre..... Hvorfor er din hund " Stakkels " når du kalder den
det, giver du ham så ikke ret...
Hvis du er uenig med ham, så må hunden da ifølge din terminologi, være " Den
heldige kartoffel ".... Hvad er der galt med at leve som Dansker.... Det
gør jeg da i øvrigt selv, og klarer mig fortrinligt med det. Da jeg hentede
min den ene hund på kennelen, havde den en noget kedelig pels, nogle triste
tænder at se på, mangel på energi.... Lad mig da straks indskyde, at det var
ikke fordi kennelen brugte noget billigt foder.
Det han får nu, koster under det halve.... Men nu har han flot pels, flotte
tænder, og masser af energi. Desuden giver jeg da Grrr ret, jeg har aldrig
kun den samme slags foder. Som regel ca 5 forskellige, og så ellers alle de
blandinger man kan lave af dem, samt lidt rester, og selv om vi ofte bliver
betragtet som lidt underlige, så får de også jævnt tit en soft ice.... Så
jeg er virkeligt glad for Mc. Donald, og deres Kr 5,- Soft ice, det samme er
hundene.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-05-05 11:13

On Sun, 22 May 2005 23:08:33 +0200, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:

> [...]
>
>- Trine, med parson russel terrier Robin og border collie Kimmi, der begge
>har DKK stambog og har udviklet sig optimalt på Nutro foder....

Nutro er bare det bedste der findes af tørfodder til hunde og det kan
der ikke ændres ved

Fra : qfha

Dato : 02-06-05 06:39

"Punish the deed, not the breed." <skriv@ikke_til_denne_mail.com> wrote in message news:<175j91p3rb1dp57k5t9q4qks6rnf05n742@4ax.com>...
> On Sun, 22 May 2005 23:08:33 +0200, "Simon" <sneevang@c.dk> wrote:
Nutro foder....

> Nutro er bare det bedste der findes af tørfodder til hunde og det kan
> der ikke ændres ved

Ja, det forekommer at være det bedste i øjeblikket. Jeg bruger det
også.
Da der nu synes at være flere brugere af nutro her, kunne jeg tænke
mig at høre om der er nogle af jer som stadig modtager rabat på købet.
Det har været meget rodet med dette firma gennem de seneste år. Jeg
tror jeg har brugt det i 5-6 år, det er lidt svært at huske.
I starten fik jeg 10% hos forhandleren + 20% hos Nutros importør. Så
blev det ændret til 10% hos Nutros importør samtidig har der været
forskellige krav til omfanget af købet.
I øjeblikket gives der ingen procenter. Jeg synes det er lidt
irriterende, at det svinger i det omfang det gør. Det har jeg aldrig
oplevet ved andre firmaer.

Så jeg kunne tænke mig at hører hvordan andre havde oplevet det.

Fra : Simon

Dato : 02-06-05 15:38

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> oplevet ved andre firmaer.
>
> Så jeg kunne tænke mig at hører hvordan andre havde oplevet det.

Hej

Jeg får ikke rabat på købet, men køber det i MaxiZoo til 299 kr for 15
kg.... billigt! Importøren er ikke glad for det, men så længe de sælger det
så meget billigere, så køber jeg det altså der.

-Trine

Fra : qfha

Dato : 04-06-05 10:35

> [...]
> kg.... billigt! Importøren er ikke glad for det, men så længe de sælger det
> så meget billigere, så køber jeg det altså der.

------------------

Det lyder bestemt billigt. Jeg plejer at betale 428, for 15 kg, som normal pris.

Er det generelt det er til den pris?

mvh
qfha

Fra : Simon

Dato : 04-06-05 23:42

> ------------------
>
> Det lyder bestemt billigt. Jeg plejer at betale 428, for 15 kg, som normal
> pris.
>
> Er det generelt det er til den pris?

Ja, i al den tid MaxiZoo har ligget i Århus har det været til den pris -
dvs. 2 år ca. Har godt nok hørt fra distributøren at det ville stoppe flere
gange, fordi det er under vejl. pris, men der er ikke sket noget endnu.

-Trine

Fra : Michelle..!

Dato : 29-05-05 12:07

> [...]
> fra dyrelægerne og hvilket foder vil være godt at give til en voksen hund?

Hej Michael.

Af egen erfaring syntes jeg at skyttens hundefoder er bedst.
Du kan jo selv kigge nærmere på det. www.skyttens.com

Mvh Michelle.

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-05-05 14:32

"Michelle..!" <michelle@FJERNMIGhuleboer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hej Michael.
>
> Af egen erfaring syntes jeg at skyttens hundefoder er bedst.

Pudsigt nok, så var det netop skyttens, der gav min hunds pels, liv igen.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-05 15:08

Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Pudsigt nok, så var det netop skyttens, der gav min hunds pels, liv igen.

Skyttens er et godt foder. Det er bare irreterende at man skal ringe og
bestille det, i stedet for, at det kunne gøres online. Indehaveren er imo
noget så uhøflig.

Så vidt jeg er informeret føres Skyttens vist også, i nogle forretninger i
Nordjylland ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 29-05-05 16:14

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget så uhøflig.
>
> Så vidt jeg er informeret føres Skyttens vist også, i nogle forretninger i

Om ikke andet, så kan du få det hos Spar købmanden i Vestbjerg.

Grossisten bor jo også lige der mellem Vodskov og Vestbjerg, men det kan jo
være, det er ham du mener er en slat uhøflig. Det er muligt, men han har nu
ikke været det over for mig, men det kunne jo være, fordi vi boede for tæt
på hinanden .... Og skulle vi komme dertil, ville han jo nok opdage, at
jeg har bestået kurset for viderekomne ....
Men vil du være sikker, så ring til Lars først ( Spar købmanden ) for det
hænder der er udsolgt. Nu ved jeg jo ikke hvor du kommer fra, men det er da
træls at køre efter noget, og gå tomhændet hjem.

M.V.H.....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-05 17:09

Benny Mortensen 9700" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Om ikke andet, så kan du få det hos Spar købmanden i Vestbjerg.

Ja, jeg tror også, at det var der jeg hørte, at de solgte det.

> Grossisten bor jo også lige der mellem Vodskov og Vestbjerg, men det kan
jo
> være, det er ham du mener er en slat uhøflig.

Ja, det er nemlig ham, jeg ikke bryder mig om.

Sidst fik foderet leveret hos dem, der har opdrættet Assi i Vestbjerg, og så
hentede vi det der. Det var det nemmeste og også lidt billigere, når vi
kunne hente selv.

Vi er nede fra Hadsund-egnen, så der er da et stykke vej derop, men vi
kommer muligvis lidt tættere på, når vores hus er solgt. Husene er meget
billige deroppe nordpå.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt: Quiz om hunde + galleri

Fra : Benny Mortensen 9700

Dato : 31-05-05 17:29

> [...]

> Vi er nede fra Hadsund-egnen, så der er da et stykke vej derop, men vi
> kommer muligvis lidt tættere på, når vores hus er solgt. Husene er meget

Ja vi rykkede selv, ca 25 km længere nordpå, fra netop Vestbjerg.
Så der fik vi noget mere plads for de samme penge. Vi begyndte at føle os
lidt indeklemte i Vestbjerg, efter naboen satte et rækværk op, som skulle
holde deres lille dreng væk fra vejen.... Gad vide om han var
stangspringer... Til sidst en træhytte, så nu kunne vi slet ikke se noget ud
af køkkenvinduet. Så var det for meget.... Så nu er der i hvert fald ikke
nogen, som bygger eller stiller noget op, uden for mine vinduer....
Det skulle da lige være mig. Men jeg har lidt svært ved at blive rigtigt
sur på mig selv ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 08-06-05 13:40

Hej.
Da vi fik vores hvalp, en amstaff, så fik vi tilbudt at købe foder gennem
dem vi fik den af.
Foderet hedder Arion... er der nogen der kender det mærke?
Nå, men da de køber stort ind, så får vi det 200 kr. billigere end hvad de
sælger det for i butikkerne. Vores lille hvalp har det helt fint med
foderet.
Vores dyrelæge sagde godt nok at han ikke kendte til det, men at hvis
hvalpen trivedes, så var det helt fint.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-05 13:44

Thanh Nhi Nguyen <thanh_nhi_nguyen@hotmail.com> wrote:

> Hej.
> Da vi fik vores hvalp, en amstaff, så fik vi tilbudt at købe foder gennem
> dem vi fik den af.
> Foderet hedder Arion... er der nogen der kender det mærke?

jeps, da vi prøvede det tabte alle 4 hunde pelsen ... så det vil jeg
ikke anbefale at folk prøver ... bagefter har vi hørt fra andre at de
også har haft problemer med det ...

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Thanh Nhi Nguyen

Dato : 08-06-05 20:28

Pu ha det lyder ikke godt...
Hvilken hun dhar du og hvilke var de andre hunde der har været ude for det
samme...
Hvorlænge gik der til det skete?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-05 20:42

> [...]

> Pu ha det lyder ikke godt...
> Hvilken hun dhar du og hvilke var de andre hunde der har været ude for det

vi havde 4 tollere på det tidspunkt (Nova Scotia Duck Tolling
Retreivere) og de begyndte at fælde et par dage efter vi begyndte at
fodre med det .. ca. 1-2 uger etfer var deres pels glansløs og tynd. 2
mdr på det gamle foder var deres pels ved at være god igen.

/thomas

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?