MS Windows
briani 27239
Fil server på win xp
Fra : la

Dato : 20-05-05 11:26

Hej.
På et lille netværk med 4 brugere søger jeg et program til at installere

en pc som skal bruges som fil server, så hver af de 4 brugere kun har
adgang
til sin egen mappe. Jeg mener at det er for meget og for dyrt at
installere
MS sbs 2003.
Jeg har forsøgt at lede på nettet, men har ikke kunne finde noget. Håber
der
er hjælp at hen her.
Mvh Lars

Fra : Calle.

Dato : 20-05-05 11:30

la wrote:
> [...]
> installere
> MS sbs 2003.
> Jeg har forsøgt at lede på nettet, men har ikke kunne finde noget.
www.cerberrusftp.com har jeg haft kørende i nogle år uden et eneste svigt.
Har nu lige købt en lille boks på størrelse med en ekstern harddisk, med
indbygget server og fildeling printserver mm.
http://www.synology.com/enu/products/diskstation/index.php?page=ds-101&content=overview¤t_sub_link=1

--
Calle.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-05-05 22:12

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Har nu lige købt en lille boks på størrelse med en ekstern harddisk, med
> indbygget server og fildeling printserver mm.

Ok, måske det dummeste ?.

Det er vel ikke muligt at installere "små-applikationer" på den vel, jeg går
udfra at ftp serverdelen nærmest ligger som på noget flasram ?

Mvh.

Kim

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-05-05 03:13

Kim Jørgensen skrev:

> Det er vel ikke muligt at installere "små-applikationer" på den vel,

Nope.

> jeg går udfra at ftp serverdelen nærmest ligger som på noget flasram ?

Yup.

Fra : Basil

Dato : 21-05-05 07:17

Calle. wrote:
> Har nu lige købt en lille boks på størrelse med en ekstern harddisk, med
> indbygget server og fildeling printserver mm.

> [...]

Har du en DK-pris på sådan en sveske ?
Kai

Fra : la

Dato : 21-05-05 07:50

http://www.synology.com/enu/products/diskstation/index.php?page=ds-101&con
tent=overview&current_sub_link=1

> Har du en DK-pris på sådan en sveske ?
> Kai

Hej
Du kan finde den her
http://www.x-perterne.dk/index.php?menu=vareinfo&valg=651

Lars

Fra : Calle.

Dato : 21-05-05 10:00

Basil wrote:

> http://www.synology.com/enu/products/diskstation/index.php?page=ds-101&content=overview¤t_sub_link=1
>
> Har du en DK-pris på sådan en sveske ?
ja, ca. 1600,- hos x-perterne i kbh.

--
Calle.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 21-05-05 08:10

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har nu lige købt en lille boks på størrelse med en ekstern harddisk, med
> indbygget server og fildeling printserver mm.

Hej Calle

Undskyld jeg bryder ind i tråden, men hvordan sikrer du den med antivirus,
når den står tændt som filserver direkte tilsluttet router og ingen computer
er tændt?

Jeg har selv tænkt meget på at anskaffe den men er bange for at få virus ind
via godkendte brugere via nettet, når den står alene og arbejder

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Basil

Dato : 21-05-05 08:14

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> [...]
ind
> via godkendte brugere via nettet, når den står alene og arbejder

Jeg har samme tanke.
Jeg var egenligt på vej til Amager men vil lige have et svar på det.
Styresystem ?
Kai

Fra : Calle.

Dato : 21-05-05 10:09

Basil wrote:

> [...]
>
> Jeg har samme tanke.
> Jeg var egenligt på vej til Amager men vil lige have et svar på
Vistnok Linux baseret, men betjenes via menu, som i f.eks routere mm.
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 21-05-05 10:08

> [...]
>
> Jeg har selv tænkt meget på at anskaffe den men er bange for at få
> virus ind via godkendte brugere via nettet, når den står alene og

Det problem har jeg ikke, da jeg er ene bruger af den. Jeg bruger den, så
jeg kan tilgå dokument mappen fra flere PCere.
Men jeg kan godt se, at hvis dine brugere er sløsede med AV-beskyttelse, så
skal der gøres noget.
Men du kunne jo sætte en af PCerne til at scanne den jævnligt

--
Calle.

Fra : NikonPro.dk

Dato : 21-05-05 10:37

> [...]
> så skal der gøres noget.
> Men du kunne jo sætte en af PCerne til at scanne den jævnligt

Tak for svar Calle

Jeg kan se det er OK i dit tilfælde, men da jeg skal bruge den til foto
sendt fra øst til vest i hele verden, så tør jeg ikke uden det er muligt at
lægge antivirusbeskyttelse ind på en eller anden måde.

Ellers må jeg forsætte med FTP på den store desktop åben i bestemte
tidspunkter, men da bruger variere fra +7 til -8 timer i tidszoner, havde
det været en dejlig billig løsning til at være på døgnet rundt.

Jeg har skrevet til Synology 2 gange men ikke fået svar på muligheden for
virusbeskyttelse.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 20-05-05 17:51

la skrev:

> Håber der er hjælp at hen her.

Linux med Samba. Det er gratis.
Desuden giver det muligheder for bedre filsystemer end dem der anvendes
i diverse embedded'e småbokse, samt Windows.

FUT:dk.edb.system.unix

Fra : la

Dato : 20-05-05 19:11

> [...]
> Desuden giver det muligheder for bedre filsystemer end dem der anvendes
> i diverse embedded'e småbokse, samt Windows.

Jeg siger tak for de forslag der er kommet, og vil så se lidt nærmere på
de
forskellige.
Mvh Lars

Fra : Richard Thune

Dato : 20-05-05 19:10

la wrote:
> [...]
> installere
> MS sbs 2003.
> Jeg har forsøgt at lede på nettet, men har ikke kunne finde noget. Håber

Klarer Xp pro fint

Fra : la

Dato : 20-05-05 19:36

Håber

> Klarer Xp pro fint

Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvordan klarer XP Pro det fint??. Er der nogen
steder hvor der kan læses om det, for så er jeg da interesseret, da de 4
brugere
har xp pro installeret.

Mvh Lars

Fra : Richard Thune

Dato : 21-05-05 07:13

la wrote:
Klip
> Nu er jeg lidt nysgerrig. Hvordan klarer XP Pro det fint??. Er der nogen
> steder hvor der kan læses om det, for så er jeg da interesseret, da de 4
> [...]
Det er jo på serveren der skal være xp pro, så skal de 4 brugere bare
vænnes til at logge på deres maskiner med brugernavn og adgangskode. Så
opretter du de samme brugere på serveren, 4 delte mapper, slår simpel
fildeling fra og kan så for hver enkelt mappe via egenskaber indstille
hvem der har adgang. Xp pro understøtter også quota så du kan indstille
hvor meget plads hver må bruge.
På den enkelte maskine mapper du så deres private mappe som et drev, så
behøver de ikke lede på netværket.
Har lige søgt og kunne ikke lige finde et sted at læse.
RT

Fra : la

Dato : 21-05-05 08:20

> [...]
> behøver de ikke lede på netværket.
> Har lige søgt og kunne ikke lige finde et sted at læse.

Hej.
Det var også meningen at pc5 (server skal køre win xp pro).
Jeg vil prøve at se på, og siger tak for alle input, der er noget at
arbejde
med.
Mvh lars