kaleche i vaskemaskinen ?
Fra : hh

Dato : 20-05-05 11:20

Hej

Nogen der har prøvet med en alm. eller stor vaskemaskine til at vaske
kaleche i ?

hvor mange grader ?
skyllemiddel ?
resultat ?

/HH

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-05 11:57

"hh" <hhandresen@REMOVE_THIS.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der har prøvet med en alm. eller stor vaskemaskine til at vaske
> kaleche i ?

Jøps gør det hver år med sprayhooden, den kan rimelig let være der. Den
ryger i med vinduer og det hele.

> hvor mange grader ?

omkring 40 grader

> skyllemiddel ?

nej,
som sæbe bruger jeg det som chefen lige har gang i til kulørt vask.

> resultat ?

Perfekt

Ruderne ser meget mælkede ud lige når den kommer ud, men de tørrer op og
bliver helt klare igen.

Har brugt samme procedure med den samme sprayhood hvert år nu i præcis 19
år, og sprayhooden er stadig fin.

Det skal tilføjes, bare for at undgå misforståelser, at vi altid har en
cockpit presenning (der dækker den "nedslåede" sprayhood) over når skuden
ligger i hjemhavnen - defor den meget lange levetid på sprayooden..

hilsen John

Fra : hh

Dato : 20-05-05 15:03

Perfekt, takker.

Jeg forsøger.
Det er godt nok en hvid kaleche, så det bliver nok den alm. til hvid vask.

/HH

Fra : Torben Henriksen

Dato : 20-05-05 19:48

"john" <joh_lundsgaard(snabel a)ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cockpit presenning (der dækker den "nedslåede" sprayhood) over når skuden
> ligger i hjemhavnen - defor den meget lange levetid på sprayooden..

Det lyder interessant, hvad nu når sprayhooden er ny, jeg mener er der ikke
risiko for at den krymper så den ikke kan nå,? eller skal den monteres lige
efter vask.? Min sprayhood er 2 år og i år har jeg prøvet at spraye noget
vaskemaskinesæbe på og derefter spule den, men resultatet var ikke
særligt godt. Så vaskemaskine skulle man måske prøve. 19 år med samme
procedure må siges at være fremragende.

vh/Torben H.

Ps. hvad med farven kan den stadig holde?

Fra : john

Dato : 21-05-05 19:28

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder interessant, hvad nu når sprayhooden er ny, jeg mener er der
> ikke
> risiko for at den krymper så den ikke kan nå,?

Jeg mener det er minimalt, som sagt er vores blevet vasket på den måde hvert
efterår uden problemer.

eller skal den monteres lige
> efter vask.?

Det tror jeg ikke er nødvendigt, vores er som sagt altid blevet vasket om
efteråret, tørret grundigt og derefter lagt sammen og lagt væk indtil næste
forår.

> Ps. hvad med farven kan den stadig holde?

Spryhooden er fra starten sandfarvet, og det er den stadigvæk, men
efterhånden noget lysere i farven på den side der vender udad.

Det er altså mest solen der bleger, og tilsyneladende ikke vasken.

Hilsen John

Fra : Torben Henriksen

Dato : 21-05-05 20:53

"john" <john_lundsgaard@familie.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> efterhånden noget lysere i farven på den side der vender udad.
>
> Det er altså mest solen der bleger, og tilsyneladende ikke vasken.

Mange tak
Jeg tror jeg vil prøve at vaske den til efteråret, som du har beskrevet.

vh/Torben H

Fra : Henning

Dato : 20-05-05 14:01

On Fri, 20 May 2005 12:19:33 +0200, hh
<hhandresen@REMOVE_THIS.hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Nogen der har prøvet med en alm. eller stor vaskemaskine til at vaske
>kaleche i ?
>
>hvor mange grader ?
>skyllemiddel ?

Ikke skyllemidel, det fjerner imprægneringen!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Steffen Skov

Dato : 20-05-05 16:44

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Ikke skyllemidel, det fjerner imprægneringen!
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Det gør sæbe også. Imprener den bagefter for bedste resultat.
Hilsen
Steffen

Fra : Per Christiansen

Dato : 20-05-05 20:26

Pas på med 40 grader den kan godt krybe det er set før
du skriver den er hvid jeg ville komme lidt klorin i .

Men hvorfor ikke smide den ind på et vaskeri det koster ikke
ret meget og de kan imprenere den igen.

Fra : hh

Dato : 21-05-05 11:02

Hejsa,

Det med klorin vil jeg prøe næste gang....
For selvom den nu er vasket blev den nu ikke mere 'ny'

Hvor ligger der et vaskeri til kalecher ? og har du en ide om prisen.

Hvad skal jeg i øvrigt selv imprenere med nu hvor jeg har vasket den ?

/HH

Fra : Per Christiansen

Dato : 21-05-05 15:30

> [...]
>
> Hvor ligger der et vaskeri til kalecher ? og har du en ide om prisen.
>
> Hvad skal jeg i øvrigt selv imprenere med nu hvor jeg har vasket den ?

Jeg har fået den vasket på et helt normalt vaskeri man skal bare
gøre dem opmærksom på at den ikke må få varme.

de har også en maskine de smider den ind i med impreneringsvæske

Hvad det koster må du spørge dit lokale vaskeri om