mystisk billed
Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-05-05 07:32

hejsa,

hvad er det som man kan se på dette satellitbilled fra google?
http://maps.google.com/maps?q=33409&ll=26.748651,-80.074550&spn=0.005622,0.007875&t=k&hl=en

Michael

Fra : Preben Bohn

Dato : 20-05-05 08:08

Michael Knudsen wrote:
> hvad er det som man kan se på dette satellitbilled fra google?
> http://maps.google.com/maps?q=33409&ll=26.748651,-80.074550&spn=0.005622,0.007875&t=k&hl=en

Se her:
http://www.googlesightseeing.com/

Med venlig hilsen Preben

Fra : zillyink

Dato : 20-05-05 08:12

Michael Knudsen wrote:
> hvad er det som man kan se på dette satellitbilled fra google?
> http://maps.google.com/maps?q=33409&ll=26.748651,-80.074550&spn=0.005622,0.007875&t=k&hl=en

Palm Beach i Florida.
--
Hilsen

Zillyink
Slet: -get-lost-

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-05 08:38

Michael Knudsen wrote:

> hejsa,
>
> hvad er det som man kan se på dette satellitbilled fra google?
> [...]

Det er en røg/damp fane som stiger lodret op, og belyses af solen.

Den er kun 20m bred i toppen. Hvilket er mere end et havebål, men måske
for lille til at være et helt hus som brænder.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-05-05 08:33

Michael Knudsen skrev:

> hvad er det som man kan se på dette satellitbilled fra google?

http://maps.google.com/maps?q=33409&ll=26.748651,-80.074550&spn=0.005622,0.007875&t=k&hl=en

Jeg gætter på en ballon. For mig ser den ikke ud til at være
i helt den samme fokus som husene nede på jorden.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 20-05-05 08:43

"Herluf Holdt, 3140" wrote:

> http://maps.google.com/maps?q=33409&ll=26.748651,-80.074550&spn=0.005622,0.007875&t=k&hl=en
>
> Jeg gætter på en ballon. For mig ser den ikke ud til at være
> i helt den samme fokus som husene nede på jorden.

Nu er afstanden imellem jorden og en ballon
meget lille sammenlignet med afstanden til satellitten. Jorden og en
ballon må have samme fokus

Fra : Steen

Dato : 20-05-05 09:23

Peter Ole Kvint wrote:

> Nu er afstanden imellem jorden og en ballon
> meget lille sammenlignet med afstanden til satellitten. Jorden og en
> ballon må have samme fokus

Nu er det jo næppe satellitbilleder, da danner grundlaget for Google Maps,
men snarere luftfotos.

/steen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-05-05 11:41

Steen skrev:

> Nu er det jo næppe satellitbilleder, da danner grundlaget for
> Google Maps, men snarere luftfotos.

Ifølge Google-linket *er* det satellitbilleder.

Jeg ved ikke, hvad det kan være. Men jeg tænker stadig på
de tragiske følger af den hemmelige "Operation Skyhook" sidst
i 1940'erne, hvor en amerikansk pilot (i 1948) forulykkede i stor
højde, fordi han troede at han jagtede en UFO. (Det var bare
en stor Skyhook-ballon).

Det var forresten disse "Skyhook-balloner", som gav startskuddet
til det UFO-hysteri, som har varet lige siden.

--
'rluf :·)

Fra : *XxX*

Dato : 21-05-05 19:11

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Ifølge Google-linket *er* det satellitbilleder.

Derek & Tensus discovered that the close-up images of Florida are taken by
AerialsExpress.com at an altitude of 17,500 feet so are aerial photos and
not satellite images.

Fra : *XxX*

Dato : 21-05-05 19:10

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote in message

> Ifølge Google-linket *er* det satellitbilleder.

Ifølge Google- linket _er_ det luftfotos

Fra : -USH-

Dato : 20-05-05 10:56

Peter Ole Kvint skrev:

> Nu er afstanden imellem jorden og en ballon
> meget lille sammenlignet med afstanden til satellitten. Jorden og en
> ballon må have samme fokus

Hvis den er så tæt på en satellit, så kan den vel ikke være særlig stor, når
den kun dækker over et par huse.

Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Jakob M

Dato : 20-05-05 11:51

"Michael Knudsen" <toffi@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa,
>
> hvad er det som man kan se på dette satellitbilled fra google?
> http://maps.google.com/maps?q=33409&ll=26.748651,-80.074550&spn=0.005622,0.007875&t=k&hl=en

Højst sandsynligt dråber på kameraet i flyet, det er ikke et sattelitfoto.
http://www.googlesightseeing.com/2005/05/18/ufo-update/

Mvh
Jakob

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 12:33

Jakob M wrote:

> Højst sandsynligt dråber på kameraet i flyet, det er ikke et sattelitfoto.
> http://www.googlesightseeing.com/2005/05/18/ufo-update/

Ja, det var også min tanke, men jeg afviste det, fordi jeg troede, at
det var satellitfotos.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 20-05-05 17:27

"Jakob M" <smoelf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Højst sandsynligt dråber på kameraet i flyet, det er ikke et sattelitfoto.
> http://www.googlesightseeing.com/2005/05/18/ufo-update/

det skulle være et satellitbilled, prøv at zoome ud og se om det kan være
taget fra en flyver

Michael

Fra : Torben Frandsen

Dato : 20-05-05 22:49

Michael Knudsen wrote:

> det skulle være et satellitbilled, prøv at zoome ud og se om det kan
> være taget fra en flyver

Hvordan kan man se om en billedmosaik er taget fra en flyver eller en
satellit ved at zoome ud?

Jeg tror prikkerne er knappenåle, som er placeret af en ivrig betjent på
jagt efter Robin Hat.

De kunne også være placeret af en grafiker, der har brugt en gammeldags
reprometode.

Torben

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-05-05 23:48

"Torben Frandsen" <frandsen@ret.så.privat.tele.dk> skrev i en meddelelse news:428e5a7d$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> jagt efter Robin Hat.
>
> De kunne også være placeret af en grafiker, der har brugt en gammeldags

Spørgsmålet er hvilken betydning det har at der opstår en gigantisk
energikrystal i det vestlige hjørne af Bermudatrekanten, samtidig
med at evangelisten Lucas frigiver "Revenge of the Sith".

Mvh
Martin

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-05-05 22:24

Torben Frandsen wrote:

> Hvordan kan man se om en billedmosaik er taget fra en flyver eller en
> satellit ved at zoome ud?

Grønland er fladtrykt set fra en satellit.

Fra : Peter Weis

Dato : 23-05-05 19:30

Peter Ole Kvint wrote:

> Grønland er fladtrykt set fra en satellit.

Vel ikke mere end fra en flyver.

mvh
Peter

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 23-05-05 21:07

> Grønland er fladtrykt set fra en satellit.

Det afhænger da af hvor satelliten er mens den fotograferer.

Fra : Steen

Dato : 24-05-05 12:20

Peter Ole Kvint wrote:

> Grønland er fladtrykt set fra en satellit.

Ikke nødvendigvis. Men Grønland er altid fladtrykt set fra en *geostationær*
satellit.

/steen

Fra : Jakob M

Dato : 21-05-05 13:39

Fra : Pita

Dato : 21-05-05 14:41

> [...]
>
> "Derek & Tensus discovered that the close-up images of Florida are taken
> by AerialsExpress.com at an altitude of 17,500 feet so are aerial photos

Det er bare en lidt lavtgående satellit :)
I cirka 5 km, højde....

Den var ved at styrte den, det er derfor det er mere præcist i usa, der var
den tættere på..

Okay, jeg stopper - trænger vist til en pilsner.

--
Pita

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 21-05-05 15:37

Jakob M skrev:

> [...]

> taken by AerialsExpress.com at an altitude of 17,500 feet so are
> aerial photos and not satellite images."

Jeg kan ikke se at I taler om de samme billeder fra Florida.

Michael Knudsens link i det første indlæg er angiveligt satellitbilleder,
hvor man ser et villakvarter langs nordsiden af en lille sø, med korte
skygger på nordsiden af husene.

Hvor er forbindelsen til de helt andre flyfotos, som der henvises til
i ovenstående link? Jeg kan ikke se det - hverken i teksten eller på
nogle billeder.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-05-05 22:18

Jakob M wrote:

> Højst sandsynligt dråber på kameraet i flyet, det er ikke et sattelitfoto.
> http://www.googlesightseeing.com/2005/05/18/ufo-update/

det er nok en sved perle fra fotografen, eller kondens på ruden

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-05-05 20:04

[snip]
> [...]
>
> Hvor er forbindelsen til de helt andre flyfotos, som der henvises til
> i ovenstående link? Jeg kan ikke se det - hverken i teksten eller på

Det første billede er blot et af mange hvor der er fundet disse runde
pletter på. googlesightseeing.com har samlet en masse af dem, og det
første de havde (http://www.googlesightseeing.com/2005/05/12/ufo/) er
det som Michael startede med at smide.
Samme side har også en masse info om at det bl.a. IKKE er satellit
fotos og en reference til hvem der har taget billederne og i hvilken
højde osv.

--
Kim Schulz | Fundanemt Content Management system:
Geek by nature | http://www.fundanemt.com

Fra : Claudio Adam

Dato : 24-05-05 07:08

--

Jah der er tre ( 3.) ting der kan blive aktuele:

1. Den lokale Fritter der har grill - aften!
2. Det lokale Whisky destilleri, ( hvilket jeg hælder mest til )!
3. Elle måske som jeg det husker fra mine Vandreture i det Øst
Himmelands Fjeldkæder:
En Metan sky, udledt af en afart fra en af gode gamle Hannibals
Elefanter.
Jah de minder, de minder.

mvh. Adam