Da Vinci Code teaser
Fra : Nick Bødker Holmberg

Dato : 19-05-05 23:14

Så er teaseren her:

http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/

Det lyder da spændende, og der er gode skuespillere med...

--
Nick Bødker Holmberg
nick AT ravnekrogen.dk

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-05-05 23:17

"Nick Bødker Holmberg" skrev:

> http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/
>
> Det lyder da spændende, og der er gode skuespillere med...

Hm - det lyder da som et billigt rip-off af den vidunderlige "National
Treasure".

--
Mvh. Peter
http://filmsvar.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-05 23:33

Hej!

Peter Bjerre Rosa wrote:

> Hm - det lyder da som et billigt rip-off af den vidunderlige "National
> Treasure".

"Vidunderlig" *host*

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Anders Houmark

Dato : 19-05-05 23:37

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> "Vidunderlig" *host*

Den var da ihvertfald udmærket, jeg var godt underholdt da jeg så den.
6.6/10 på IMDB er en fin karakter :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-05 23:41

Hej!

Anders Houmark wrote:

> Den var da ihvertfald udmærket, jeg var godt underholdt da jeg så den.
> 6.6/10 på IMDB er en fin karakter :)

Ja, jeg var da også underholdt. Men den går sq ikke over i verdenshistorien for
nyskabelser. Der var ret mange klichéer og andre tvivlsomme ting :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 19-05-05 23:43

Anders Houmark skrev:

> Den var da ihvertfald udmærket, jeg var godt underholdt da jeg så den.
> 6.6/10 på IMDB er en fin karakter :)

Okay, nu var jeg egentlig blot ironisk, da jeg kaldte den "vidunderlig". Jeg
troede faktisk, der var almen enighed om, at "National Treasure" var et
billigt opkog af Da Vinci Code-bogen.

--
Mvh. Peter
http://filmsvar.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-05 23:49

Hej!

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Okay, nu var jeg egentlig blot ironisk, da jeg kaldte den "vidunderlig". Jeg
> troede faktisk, der var almen enighed om, at "National Treasure" var et
> billigt opkog af Da Vinci Code-bogen.

Jamen, så lærte man da også noget idag :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-05-05 00:01

Kim Voss Schrader skrev:

> Jamen, så lærte man da også noget idag :)

Nej, for nu er jeg jo ikke sikker på, at jeg havde ret. Jeg må have læst det
i en anmeldelse i sin tid. Bogen har jeg ikke læst.

--
Mvh. Peter
http://filmsvar.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 20-05-05 08:02

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> Nej, for nu er jeg jo ikke sikker på, at jeg havde ret. Jeg må have læst det
> i en anmeldelse i sin tid. Bogen har jeg ikke læst.

Det er nok Eberts anmeldelse. Han siger i store træk "Du, der skal
filmatisere DvC. Se denne film. Gør noget andet."

--
Peter B. Juul, o.-.o "[Tor Nørretranders] er feteret i medierne
The RockBear. ((^)) som 'videnskabsjournalist' og ofte også

Fra : ML-78

Dato : 21-05-05 12:26

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Okay, nu var jeg egentlig blot ironisk, da jeg kaldte den
"vidunderlig".

Pyha. I første omgang troede jeg du mente det.

ML-78

Fra : Rune Jensen

Dato : 20-05-05 00:50

Anders Houmark wrote:

> Den var da ihvertfald udmærket, jeg var godt underholdt da jeg så den.
> 6.6/10 på IMDB er en fin karakter :)

ahhh det vil jeg nu ikke sige, den sal over 7 før den er noget værd...
Med enkelte afstikkere sevlfølgelig

-Rune Jensen

Fra : Peter Heide

Dato : 19-05-05 23:43

> Hm - det lyder da som et billigt rip-off af den vidunderlige "National
> Treasure".

Upsedasse.

IMHO er både "NT" og DVC" noget forfærdeligt bras. Nick og Peter:

I har hverken forstand på litteratur eller film

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-05-05 23:43

Hej!

Peter Heide wrote:

> IMHO er både "NT" og DVC" noget forfærdeligt bras. Nick og Peter:

Hvordan kan du dømme en film, som ikke har premiere før om 1 år?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Heide

Dato : 20-05-05 00:04

> Hvordan kan du dømme en film, som ikke har premiere før om 1 år?

Har jeg gjort det ? Bogen er noget forfærdeligt lort.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-05-05 00:55

Hej!

Peter Heide wrote:

> Har jeg gjort det ? Bogen er noget forfærdeligt lort.

Ok, troede du talte om filmen, siden vi befinder os i en _film_gruppe

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 20-05-05 08:19

""Nick Bødker Holmberg"" <null@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så er teaseren her:
>
> http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/
>
> Det lyder da spændende, og der er gode skuespillere med...

Ja, mere kan man i hvert fald ikke sige. Der er ingen klip fra filmen,
kun lige netop den irriterende tobaks-fortællerstemme, som traileren til
Hitchhiker's Guide to the Galaxy gjorde så tykt grin med.

Mikkel

--
Guide til Guatemala
http://lakjer.dk/mikkel/

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-05-05 11:23

null@mail.dk (Nick Bødker Holmberg) wrote in news:1gwu1on.yz20kx1vp4t8qN%
null@mail.dk:

> http://www.apple.com/trailers/sony_pictures/da_vinci_code/

hmm lidt cgi er altså lidt for tyndt som teaser synes jeg.
Hvorfor venter de ikke til de har bare en lille smule
rigtig film at vise?

> Det lyder da spændende, og der er gode skuespillere med...

well, bogen var sq ikke det store men på nær Tom Hanks ser
det nu ganske velcastet ud. Med både Molina og Reno kan
det da ikke gå helt galt :)

Og Audrey Tautou er jo altid sød :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-05-05 18:00

"Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk> wrote in message

> well, bogen var sq ikke det store men på nær Tom Hanks ser
> det nu ganske velcastet ud. Med både Molina og Reno kan
> det da ikke gå helt galt :)
>
> Og Audrey Tautou er jo altid sød :)

IMHO er Tom Hanks perfekt til sin rolle. Det samme er Tautou, Reno, Molina,
og Ian McKellen.

Og Thure Lindhardt som albinomunkeskurk gør jo heller ikke noget. Ligner en
perfekt casting, jeg fedter ikke for nogen.

Jeg var faeme underholdt af romanen. Spændingen og konstante overraskelser
gjorde at jeg havde svært ved at lægge den fra mig på noget tidspunkt
(ødelagde min nattesøvn). Jeg ser den som et pragteksempel på hvordan en
krimi skal skrues sammen. Kombineret med castet og det kontroversielle emne,
gør det til en film jeg ser VOLDSOMT meget frem til. Håber at den bliver
ordentligt overført til film (hvad det så end vil sige).

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-05-05 23:11

"C. H. Engelbrecht" <chris@ bitfrost.dk> wrote in

heh det havde jeg slet ikke set - glimrende :D

> [...]
> castet og det kontroversielle emne, gør det til en film jeg ser
> VOLDSOMT meget frem til. Håber at den bliver ordentligt overført til

tja - hver sin smag. Det er da fedt at du er så begejstret. Det
er lidt som jeg havde det dengang lotr var på trapperne. De mest
fantastiske bøger, super casting og så et emne jeg synes er vildt
interessant - det er herligt at glæde sig til gode film!

Overført - well med Ron "Willow" Howard og musik fra Zimmerkonsortiet
er der vel garanti for underholdning :) Hvor meget den så følger
bogen - og hvor meget der bliver gjort ud af actionsekvenserne (jeg
glæder mig især til biljagt i en smart-car! ...eller gør jeg?)

/hilsner