Apache *eller php* probs...
Fra : Martin

Dato : 31-05-01 12:30

Øhm jo...
Jeg har et lille problem med min apache server (på localhost)
Incl. PHP4
og MySQL

Mit problem er at hvis jeg kører scriptet *nederst i dette indlæg*

Brugernavn og kodeord er *selvfølgelig* ikke dem jeg bruger normalt

Men mit problem er at min ie kommer ud med Internal server error...
Men hvis jeg uploader til mit hotel så er den fino gardino...

Kunne forestille mig det er en indstilling i min apache *eller php*
der skal skiftes men hvilken ?

<?php
$brugernavn = "HEHE";
$adgangskode = "NANA";
$ingen_adgang = "Der kræves et gyldigt brugernavn og adgangskode for
at få adgang til denne side.";

if ($action == "admin") {
if (!$PHP_AUTH_USER) {
header("WWW-Authenticate: Basic
realm=\"Administrationssiden\"");
header("HTTP/1.0 401 Unauthorized");
echo "$ingen_adgang";
exit;
} else {
if ($PHP_AUTH_USER != $brugernavn || $PHP_AUTH_PW !=
$adgangskode) {
echo "$ingen_adgang";
exit;
}
}
}

echo "<HTML><HEAD><TITLE>Mit PHP-script</TITLE></HEAD>";
echo "<BODY>";

if ($action == "admin") {
echo "<H1>Velkommen til administrationssiden!</H1>";
echo "<a href='ad.php3'>Fortsæt</a>";
} else {
echo "<a href='index.php3?action=admin'><h1>Administrations
siderne</h1></a>";
}
?>

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 31-05-01 15:55

Martin <martini@mailme.dk> wrote in
<6gachtcj390jm7rtfqet31b2ncc9r3qnc8@4ax.com>:

> Jeg har et lille problem med min apache server (på localhost)
> Incl. PHP4
> og MySQL
[snip]
> Men mit problem er at min ie kommer ud med Internal server error...
> Men hvis jeg uploader til mit hotel så er den fino gardino...

Hvad står der i log-filen?

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Martin

Dato : 01-06-01 05:53

On Thu, 31 May 2001 14:54:34 +0000 (UTC), usenetnospam@nau.dk (Andreas
Kleist Svendsen) wrote:

>Martin <martini@mailme.dk> wrote in

>[snip]
>
>Hvad står der i log-filen?

[Fri Jun 01 06:51:43 2001] [error] [client 127.0.0.1] malformed header
from script. Bad header=HTTP/1.0 401 Unauthorized:
c:/apache/php3/php.exe

--
Bye for now Martin
http://natten-i.dk