Pegefølsom knap linker forkert
Fra : Søren Nicolaisen

Dato : 19-05-05 21:49

Hej alle.

Jeg er ny i dette forum, og - indrømmet - lidt grøn. Har lavet
hjemmesider i et par år, uden at bevæge mig ud på det dybe vand
med hensyn til avanceret webgrafik o.lign.

Jeg arbejder med en hjemmeside i Front-Page, og arbejder i 3
rammer.

Fra menuen i venstre side, har jeg - logisk nok - links til
webstedets øvrige sider.

Ved at anvende tekstbaserede links, er det intet problem at få
linket til at gå til f.eks. den side jeg har benævnt "forside",
sådan at jeg beholder min menu i venstre side, og min "top", og
kun indholdet på "forsiden" ændrer sig.

Jeg vælger således at linke til "forside.htm", og vælge
destinationsrammen h-nederst, hvilket giver det ønskede
resultat.

Så langt så godt, men nu vil jeg jo gerne have lidt
mouseover-sjov, så jeg har valgt at bruge en pegefølsom knap i
stedet.

Når jeg vælger linkreferencen, og destinationsrammen h-nederst
igen, nøjagtigt som jeg gjorde med det tekstbaserede link, virker
det ikke. Jeg får nu i stedet "forsiden" alene, UDEN den flotte
menu , og toppen, som jeg jo var så glad for.

Det undrer mig, at jeg ikke kan få det pegefølsomme link til at
opføre sig på samme måde som et rent tekstbaseret link.

Er der en der kan give mig - en ikke alt for teknisk - forklaring
på dette, og meget gerne en god løsning til opgaven.

På forhånd tak.

/Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 19-05-05 22:55

Smid lige et link ind til siden

-/ Falcon

Fra : Fynbo

Dato : 20-05-05 16:15

"Søren Nicolaisen" <soenico@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en der kan give mig - en ikke alt for teknisk - forklaring
> på dette, og meget gerne en god løsning til opgaven.

Hvad med at linke til din index.htm, så virker det sikkert...
http://www.dinside.dk/index.htm eller index.html

Fynbo