Hvor mange steder bruger de 24 timers ur?
Fra : PerX ...

Dato : 19-05-05 12:29

Nu har døgnet jo nok 24 timer alle steder. Men fx i Usa bruger folk
flest AM/PM systemet og deler dagen op i 2 x 12 (og så kalder de 24
timers systemet for 'military time')

Er der nogen som ved hvilke lande der bruger hvad? Hvad bruger vi mest i
Europa? Er vi alle 24 timer eller bruge de nogen steder 2*12 systemet?

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 19-05-05 20:05

PerX ... wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som ved hvilke lande der bruger hvad? Hvad bruger vi mest i
> Europa? Er vi alle 24 timer eller bruge de nogen steder 2*12 systemet?

Her i det forenede kongerige (UK) er de ret glade for AM/PM systemet,
kan jeg så fortælle.

Mvh
Jeppe

Fra : Peter Jensen

Dato : 19-05-05 20:40

Jeppe Madsen wrote:

> Her i det forenede kongerige (UK) er de ret glade for AM/PM systemet,
> kan jeg så fortælle.

Men er det så helt officielt, eller er det bare hvad man plejer at
bruge? En smule research giver mig disse lande som officielt skulle
bruge AM/PM systemet:

Antigua & Barbuda, Albania, Samoa (American), Barbados, Bangladesh,
Bhutan, Botswana, Costa Rica, Cuba, Eritrea, Ethiopia, Faeroe Islands,
Grenada, India, Jamaica, Kenya, St Kitts & Nevis, Korea (South), St
Lucia, Philippines, Pakistan, Puerto Rico, Singapore, Trinidad & Tobago,
Tanzania, United States, St Vincent, Virgin Islands (US) og Zimbabwe.

Jeg kan dog ikke garantere at listen er korrekt eller komplet.

--
PeKaJe

Put your trust in those who are worthy.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-05-05 22:15

Peter Jensen skrev:

> [...]
> Puerto Rico, Singapore, Trinidad & Tobago, Tanzania,
> United States, St Vincent, Virgin Islands (US) og Zimbabwe.

Hvordan i alverden er *Færøerne* havnet på den liste over
"tumbelande"?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Holst

Dato : 19-05-05 22:23

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Hvordan i alverden er *Færøerne* havnet på den liste over
> "tumbelande"?

Hvad er et tumbeland?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-05-05 22:29

Holst skrev:

> Hvad er et tumbeland?

Et land, som ikke kan finde ud af at bruge en enkel, logisk og
umisforståelig tidsangivelse.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt
- det samme gælder i øvrigt datoangivelser.

Fra : Holst

Dato : 19-05-05 22:57

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Et land, som ikke kan finde ud af at bruge en enkel, logisk og
> umisforståelig tidsangivelse.

Ok. Jeg skulle bare lige høre, hvordan det adskilte sig fra et tumpeland.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-05-05 23:47

Holst skrev:
> Ok. Jeg skulle bare lige høre, hvordan det adskilte sig fra
> et tumpeland.

Sørens også. Der var klumber i rugbrødsstavekontrollen.
--
'rluf :·)

Fra : Holst

Dato : 20-05-05 08:42

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> Sørens også. Der var klumber i rugbrødsstavekontrollen.

Ja, jeg måtte jo lige nævne det, selvom det ikke er dk.kultur.sprog -
men da du er flittig skribent der, så ville du jo nok ikke tage det for
nært

Fra : PerX ...

Dato : 19-05-05 23:47

In article <428cebad$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
usenet@pekajemaps.homeip.net says...

> [...]
> Tanzania, United States, St Vincent, Virgin Islands (US) og Zimbabwe.
>
> Jeg kan dog ikke garantere at listen er korrekt eller komplet.

Interessant. Hvor fandt du den?

Fra : Peter Jensen

Dato : 22-05-05 11:41

PerX wrote:

[Snip - liste]

> Interessant. Hvor fandt du den?

Localization data for KDE. De gør som regel en del for at sikre
korrektheden. Ellers får de bare en bunke bug-reports om at default
indstillingen er forkert. Men som sagt, det er ingen garanti.

--
PeKaJe

Maybe you can't buy happiness, but these days you can certainly charge it.

Fra : Michael Vittrup

Dato : 22-05-05 11:47

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 22-05-05 09:05

On Thu, 19 May 2005 at 19:40 GMT, Peter Jensen <usenet@pekajemaps.homeip.net> wrote:

> Men er det så helt officielt, eller er det bare hvad man plejer at
> bruge? En smule research giver mig disse lande som officielt skulle
> bruge AM/PM systemet:

De mobiltelefoner jeg har set, hvor man angiver UK/England som land, vil bruge
AM/PM i forbindelse med tidspunkter.

--
Anders Vind Ebbesen
It has always been the prerogative of children and half-whits to point out that

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 22-05-05 22:52

Uundværlig utility:

http://www.easysurf.cc/cmtime.htm