Erfaringer med Lombardini motor
Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-05-05 12:05

Hej

Er der nogen her, som har erfaringer med den lille Lombardine motor, den som
er på 13,5 heste?

Min kammerat overvejer måske den maskine, men er lidt luren på, om den
holder i længden. Den er lavet fuldstændig i aliminium, og iøvrigt støbt i
een blok.

Dernæst, er der nogen som ved, om den har mulighed for at lave eksternt
udtag til kileremshjul/generator? Den har indbygget generator i
svinghjulet, og det fremgår ikke af web eller katalog, om der er mulighed
for at sætte et kileremsudtag på. Alle pumper er tilsyneladende direkte
drevet.

Evt andre erfaringer med Lombardini?

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Allan

Dato : 19-05-05 17:52

> [...]
> Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.
> Helt ny, alt er med i pakken. Nyprisen er næsten kr 1000,-

Jeg kører med en lille Lombardini LDW 401 9 hk på min Lotus sejlbåd.
Den har siddet i båden siden 1997, jeg har haft båden siden 2000.
Den har aldrig svigtet!!! Er altså driftsikker. Bruger under en liter
diesel
i timen.
Den ser stadig ny ud på metallet, som er en speciel støbelegering, der er
bestandig over for saltvand, det ser ud til at holde.
Har trukket os gennem Horneland på Sydfyn i 18 sekm vind lige i næsen med
ret høje søer.

Altså ingen grund til bekymring for mærket Lombardini er min erfaring, de
kan godt fremstille bådmotorer, men jeg kender intet til den omtalte
model.

mvh
Allan

Fra : Finn Kristiansen

Dato : 19-05-05 21:41

> Er der nogen her, som har erfaringer med den lille Lombardine motor, den
> som
> er på 13,5 heste?

Nej men jeg syntes det lød interesant, så jeg ledte lidt og fandt denne
side.
der er en luftkølet der hedder 7LD665 og en vandkølet der hedder LDW502
Hvis ikke du har set den selv er en side jeg fandt:
http://www.varriale.com/liquid_cooled_diesel_engines.htm

Fra : Martin Kirk

Dato : 19-05-05 22:27

> Hej
>
> Er der nogen her, som har erfaringer med den lille Lombardine motor, den
> som
> er på 13,5 heste?

Jeg købte en 13 hk 2 cyl Lombardine sidste år mest p.g.a den har et lille
indbygnings mål , altså ikke store andringer af hyndament fra 12 hk Vire
benzin. Den vejer ikke meget, den kører uden larm og så har den ingen
problemer med at skuppe en 4,5 tons sejlbåd på 34 fod med 6 knob (stærk
motor !!!!! ) jeg vil anbefale alle den motor

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-05 06:14

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev

> [...]
> problemer med at skuppe en 4,5 tons sejlbåd på 34 fod med 6 knob (stærk
> motor !!!!! ) jeg vil anbefale alle den motor

Hvordan er mulighederne for at sætte en anden generator på, er der et udtag
til drivrem? I dag leveres den med en 30 amp generator, og det er jop ikke
meget.

Claus

Fra : Martin Kirk

Dato : 20-05-05 19:20

> [...]
> udtag
> til drivrem? I dag leveres den med en 30 amp generator, og det er jop

det aner jeg ikke men jeg skal spørge min motormand også kan jeg vende
tilbage inden for 14 dage
--

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk