Gasflasker ?
Fra : Jim Andersen

Dato : 19-05-05 11:11

Har lige købt en gasgrill. Inkl slange og regulator. Så nu skal jeg købe
noget gas (og en flaske). Helst på dba.dk. Jeg så på BP's hjemmeside at en
lille grøn letvægt flaske koster 6-700 kr...... så det skal det vist ikke
være.

Den bruger jo ikke så meget sådan en grill, (max 0,3 liter i timen vist) så
jeg skal vel ikke ud og investere i sådan en 11 kg fidus heller. Men hvad så
? Og hvor kan man se sådan noget (på nettet). Hvilke flasker passer (ikke)
til min regulator ? Hvem sælger biligt gas ? osv osv osv.

/jim

Fra : Jørgen L.

Dato : 19-05-05 12:25

> [...]
> hvad så ? Og hvor kan man se sådan noget (på nettet). Hvilke flasker
> passer (ikke) til min regulator ? Hvem sælger biligt gas ? osv osv osv.

Nu kan jeg jo ikke se din regulator, men hvis det er den normale, så kan du
bruge følgende flasker
5 og 11 stålflasker samt 5 og 10 letvægtsflasker.

Så kig i den blå avis www.dba.dk eller gul og gratis www.guloggratis.dk

Hilsen Jørgen

Fra : Sten Bo

Dato : 19-05-05 13:28

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad så ? Og hvor kan man se sådan noget (på nettet). Hvilke flasker
> passer (ikke) til min regulator ? Hvem sælger biligt gas ? osv osv osv.

Et tip mere ..Hvis du går på loppemarkeder bør en stålflaske ku fås for en
50. Hos os er der om lørdagen loppemarkeder ved et par af vores center og et
enkelt sted fast hver søndag form ved en større bebyggelse. Hvis du ikke
ser nogen har flasker med, så spørg, efter det du ikke ser. det er gerne de
samme folk fra gang til gan g og de kender ofte hinandens "varelager", så
man kan få en aftale.

hilsen

Fra : Carsten Holck

Dato : 19-05-05 13:48

Sten Bo said the following on 19-05-2005 14:27:
> [...]
> samme folk fra gang til gan g og de kender ofte hinandens "varelager", så

Og der er til tider ombytningstilbud på at bytte stål til letvægt,
rabatten kan ofte betale en "loppemarkedsflaske"

/carsten

Fra : Kjeld Krogh

Dato : 19-05-05 13:31

> [...]
> hvad så ? Og hvor kan man se sådan noget (på nettet). Hvilke flasker
> passer (ikke) til min regulator ? Hvem sælger biligt gas ? osv osv osv.

Hej nu ved jeg ikke hvilken regulator der er på din grill eller hvor du bor,
men jeg har en 6 kg. alu flaske til salg for 300,00. Jeg bor i nordsjælland
Ølsted
mvh
Kjeld

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-05-05 22:46

> [...]
> hvad så ? Og hvor kan man se sådan noget (på nettet). Hvilke flasker
> passer (ikke) til min regulator ? Hvem sælger biligt gas ? osv osv osv.

Netop gasprisen kan hurtigt gøre en lille flaske til et dyrt køb.
Jeg så forleden tilfældigvis hos den lokale gaspusher (som jeg ikke handler
hos) at han tog 191 kr. for 11 kg. 5 kg kunne fåes for 186 kr! Hvem sagde
tyveri?
Hvordan dælen kan man forlange 191 kr for 11 kg, når gas åbenbart koster
under 1 kr. pr. kg.
Så vidt jeg kunne se, var det BP´s offficielle prisliste der blev brugt.

Kurt

Fra : Svein Høvik

Dato : 19-05-05 22:50

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> under 1 kr. pr. kg.
> Så vidt jeg kunne se, var det BP´s offficielle prisliste der blev brugt.

Enda verre blir det her i Norge. Her oppe kan man enkelte steder
risikere å betale over 400 NOK for 11 kg gass. Jeg passer på å bytte
gassflasker i Danmark så langt det er mulig...

Svein

Fra : Q

Dato : 20-05-05 01:04

> [...]
> tyveri?
> Hvordan dælen kan man forlange 191 kr for 11 kg, når gas åbenbart koster

Den flaske du afleverer skal trykprøves en gang i mellem og fra tid til
anden bliver der unægtelig kasseret en flaske.. En omkostning som
leverandøren dækker.. Samtidig skal flaskerne males og ventilerne skiftes
fra tid til anden....

Størstedelen af prisen er givetvis vedligehold, transport og arbejde i forb.
med klargøring af flasker til fyldning.. Om man skal fylde 5 eller 11 kg på
en flaske betyder næppe et nævneværdigt højere tidsforbrug..

/peter

Fra : Sten Bo

Dato : 20-05-05 10:32

,
> [...]
> under 1 kr. pr. kg.
> Så vidt jeg kunne se, var det BP´s offficielle prisliste der blev brugt.

Ha, så prøv at finde prisen på de små blå International Campinggas - Sidste
år betalte jeg 175 for 3 kg på lokale benzintank og det er vist næsten
sammen for de 2 kgs.

Nå,- vi med CC bruger ikke så meget gas, kun til lidt kokkereren og vælger
strøm på pladserne til køl lys og el vandkoger - og har lige købt en
Inverter olieovn hos Harald Nyborg

hilsen

,

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-05-05 13:57

Jim Andersen wrote:
> Har lige købt en gasgrill. Inkl slange og regulator. Så nu skal jeg
> købe noget gas (og en flaske).

Nå, men jeg fik foræret en tom 11 kg stålflaske af min far.

Den gik jeg så ned i råd&dåd med. De havde tilbud. 150 for at få den fyldt.
Eller 500 for at få den byttet til en letvægt, inkl 10 kg gas.

En 10 kg letvægt, og en 5 kg letvægt flaske koster det samme. Og man kan
bytte mellem de to uden beregning.

"Hvad koster det så hvis jeg kun skal have 5 kg gas fordi jeg blot skal
bruge en lille 5kg flaske ?"

Efter at være blevet sendt rundt mellem 3 forskellige og brugt ca tyve
minutter fandt de så ud af at det kostede det samme.

Så jeg tog en 10 kg flaske. Så må jeg jo vente med at få den byttet til en
lille flaske, til den er tom.

/jim

Fra : manse

Dato : 25-05-05 19:06

> [...]
> lille flaske, til den er tom.
>
> /jim
>uha ja jeg har 2 letvægts flasker til salg for 400 uden gas
her i sydsjælland,de er dejlijt lette