Erfaringer med Amigo 23
Fra : Soren Fischer

Dato : 19-05-05 11:53

Hej NG

Jeg har kig på en Amigo 23, men kan ikke finde så meget om den.

Som førstegangs køber havde jeg egentlig besluttet mig for en IF'er da
den skulle være en udmærket sejler og til og med ser rigtig godt ud.
Nu har jeg imidlertid fundet en Amigo 23 som er en del mere
prisvenlig, og som jeg har forelsket mig lidt i, men jeg kan ikke
finde særlig meget info om den på nettet, og vil blot høre om der er
nogen af jer der har erfaringer med en Amigo 23.
Jeg tænker især på "brugervenligheden", kvaliteten og indretningen, da
den primært skal bruges til hyggesejlads og ferieture. Dvs. cockpit,
aptering, køjestørrelser osv.

Og mere generelt: Er der nogen fordele/ulemper ved indenbordsmotor
frem for påhæng?

PFT
Søren

Fra : Torben Bach

Dato : 19-05-05 15:49

Soren Fischer wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har kig på en Amigo 23, men kan ikke finde så meget om den.

Snip

> PFT
> Søren

Jeg er den lykkelige ejer af en sådan. Her er nogle links, hvor du kan finde
mere omkring Amigoen:

http://www2.eboard.com/eboard/servlet/BoardServlet?ACTION=BOARD_SHOW&SITE_NAME=Destination&BOARD_NAME=AMIGO&SESSION_ID=66vg8w7juypt8490

og så kan du endda se min her:

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=68

Med hensyn til udenbords- eller indenbords motor, så har jeg her i december
2004 haft fat i muldvarpeskindet og har fået sat en brugt Yanmar 1GM i min
båd.
Jeg havde tidligere (har stadig motoren - nu på lager) en langbenet 4 HK
Marine, som faktisk var udmærket og kunne skubbe båden med en fart af ca.
5,5 knob, hvilket er det samme som Yanmaren på 7,5 HK gør.
Fordelen - set med mine øjne er, at jeg har skruen i vandet hele tiden. Det
havde jeg ikke i høj søgang med påhængsmotoren, og det gjorde selvsagt, at
jeg ikke kunne opnå den fart, som jeg ønskede. Det var jo altid, når vejret
blev for ubehageligt for fru kaptajn, og når hun af samme grund ønskede at
komme i havn hurtigst muligt.

Du er i øvrigt velkommen til at stille div. spørgsmål af mere privat
karakter på min mail - såsom til hvilken pris, jeg fik fat i Vildanden II og
den slags.

Mvh
Torben