USB Stick clear & cocoaspell
Fra : Carsten Brinkmeyer

Dato : 19-05-05 10:46

Hejsa.

Jeg har lige fået en iBook og da jeg har skiftet fra OS9 til OSX er mange
ting "ikke lige til".

Jeg har en Kingston USB stick på 256 MB og jeg har enlig tømt den, vil sige
jeg har kopieret alle filer på min harddisk. Men sticken viser stadig at der
er omkring 200 MB på hvordan får jeg den tilbage på 0?

Det er godt nok anderledes når man kommer fra Classic området ...

Derudover har jeg installeret cocoAspell. Men udover English spelling dukker
de andre sprog ikke op. Jeg downloadede tre andre sprog og put dem i
Libery/Application support, men de dukker ikke op i listen bagefter. Den
mappe som programmet selv installerede var heller ikke i Application support
(som de siger den skal) men i preferences.Jeg puttede hele molevittenover
til Application support men uden resultat. Any ideas ... hvad jeg har gjort
forkert.

Tak på forhånd.

Carsten

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-05-05 21:33

In article <BEB22CE8.294%carsteni@ihis.aau.dk>,
Carsten Brinkmeyer <carsteni@ihis.aau.dk> wrote:

> Jeg har lige fået en iBook og da jeg har skiftet fra OS9 til OSX er
> mange ting "ikke lige til".

Det er bare en vanesag. Derefter har du ikke lyst til at gå tilbage.

> [...]
> vil sige jeg har kopieret alle filer på min harddisk. Men sticken
> viser stadig at der er omkring 200 MB på hvordan får jeg den tilbage

Prøv at tømme papirkurven. Så længe filerne ligger der, ligger de også
stadig på disken, som i dit tilfælde er en USB-stick.

> Det er godt nok anderledes når man kommer fra Classic området ...

Skønt, ikke?

> [...]
> puttede hele molevittenover til Application support men uden
> resultat. Any ideas ... hvad jeg har gjort forkert.

De skal ligge i en mappe kaldet cocoAspell i mappen Application Support
i bibliotek. Du skal huske, at du har et bibliotek i din brugermappe,
som kun gælder for dig, og så er der et bibliotek i roden på harddisken.
Det er bedst at bruge det, da alle brugere så kan bruge ordbogen. Med
mindre altså, du ikke ønsker det. For at aktivere cocoAspell anbefaler
de ofte, at man logger ud og ind igen. Måske er det ligefrem nødvendigt
at genstarte. Men husk først at lægge ordbøgerne i en mappe med det
rigtige navn.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster