Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt kamera / blitz
Fra : Rabbit_HGC

Dato : 19-05-05 10:16

Hej alle

Jeg står og skal bruge et rigtig godt digital kamera (evt. spejlreflex). Jeg
skal bl.a. bruge det til at tage en masse billeder indendørs om
aftenen-natten hvor der næsten ingen lys er, så det sætter store krav til
blitzen. Har i dag et "gammeldavs" kamera fra Minolta og det er faktisk
rigtig godt, men jeg er træt af at skifte film, hehe. Har også et digitalt
Canon Cypershot P72 og det virker også helt ok, men det kan ikke lyse en
meter op, så jeg trænger til udskiftninger på begge fronter.

Hjælp og råd søges.

Bo

Fra : Futte

Dato : 19-05-05 15:12

> [...]
> Jeg skal bl.a. bruge det til at tage en masse billeder indendørs om
> aftenen-natten hvor der næsten ingen lys er, så det sætter store krav til

Hej.
Jeg kan varmt anbefale Canon EOS 20D, har selv et eksemplar og er ovenud
tilfreds.
Du kunne også overveje EOS 350D, men det er fysisk noget mindre, så du er
nok
nødt til at prøve hvordan det ligger i hånden.
Den indbyggede blitz er ikke meget bevendt, så der bør du nok kigge på en
Speedlite 580EX,
desværre er den hundedyr, men der fås også uoriginale fra f.eks. Sigma, dem
har jeg dog
ikke prøvet, så jeg kan ikke udtale mig om hvor godt de fungerer.

Mvh. Futte.

Fra : HKJ

Dato : 19-05-05 17:29

Rabbit_HGC wrote:
> [...]
> Canon Cypershot P72 og det virker også helt ok, men det kan ikke lyse en
> meter op, så jeg trænger til udskiftninger på begge fronter.

Nikon D70 (eller D70s) og en SB600 eller SB800.

Der kan du oplyse pænt store rum, du kan også placere flashen væk fra
kameraet, det giver nogle gode muligheder for kreativ belysning.

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 20-05-05 07:03

takker for Jeres svar, jeg kigger på det.

Bo