Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedkritik - hvordan
Fra : Jan Bøgh

Dato : 19-05-05 08:32

Heldigvis bruges gruppen også til diskussion af billeder

Men, der er en tilbøjelighed til at man laver et indlæg, hvor man henviser
til et helt album eller en samling af billeder, hvorefter man beder om
kritik. Det er ikke særligt hensigtsmæssigt, hvis det er det enkelte billede
man vil have kommentarer på, da det gør det besværligt at besvare.
Derfor vil jeg opfordre til at man laver indlæg med direkte link til de
enkelte billeder, med mindre der er tale om en serie, hvor det er serien og
ikke de enkelte billede, man ønsker kommenteret.

To fordele:
Den, der giver kommentarer kan svare under linket til det enkelte billede,
hvilket gør det meget lettere i stedet for at skulle henvise til et
billednavn.
Dernæst er det langt lettere for den, der læser kommentaren blot at kunne
klikke på linket til billedet, der kommenteres, end at skulle til at lede
sig frem til det aktuelle billede i et album.

På forhånd tak

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Brian Lund

Dato : 19-05-05 08:35

> [...]
> klikke på linket til billedet, der kommenteres, end at skulle til at lede
> sig frem til det aktuelle billede i et album.

Enig, jeg gider heller ikke jorde igennem en hel side med 10+ billeder...!

Brian

Fra : Fif

Dato : 19-05-05 16:09

> [...]
> klikke på linket til billedet, der kommenteres, end at skulle til at lede
> sig frem til det aktuelle billede i et album.

Det lyder som en god ide, som jeg er helt enig i.

Hilsen
Fif

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 19-05-05 19:15

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> [...]
>
> --
> - amatør af Guds nåde.
> PS: Nye (opdateret 14/4/2004) knipserier kan findes på

Hørt!

mvh jesper sørensen

Fra : Ole Larsen

Dato : 21-05-05 08:24

Jan Bøgh wrote:
> [...]
> klikke på linket til billedet, der kommenteres, end at skulle til at lede
> sig frem til det aktuelle billede i et album.

Ja, helt enig. Der er billeder, jeg slet ikke ser fordi der ikke linkes
direkte. Og billeder jeg ikke gider kommentere fordi der er en hel stribe.

Og så kunne man desuden ønske at kritikeren gjorde sig den umage at
skrive mere end blot "lide" eller "ikke lide". F. eks. skriver, som du
ofte gør, hvorfor/hvad man "ser"/hvad man tror kunne gøres bedre.

Og så kunne man ønske at den "kritiserede" kunne tåle den kritik,
han/hun fik når nu vedkommende beder om det.
Og ville reagere på den med en kommentar.....
At jorden var flad og..........

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Nyt (11.maj.2005) design og nye billeder på: