Jeg har ikke glemt det, jeg kan bare ikke ~
Fra : Palle Knudsen

Dato : 18-05-05 23:28

Hej i gruppen.

Pga. et psykisk nedbrud er jeg nødsaget til at starte næsten helt forfra, så
jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Problem:

Jeg har 2 PCer og en bredbåndforbindelse.

Mit fordeler netkort i min ene maskine er brudt sammen (kan ikke huske hvad
det hedder men er et PCI kort med 4 porte til 100mb ud og 1 port til
bredbånd)

Nu vil jeg gerne have en selvstændig enhed der kan fungere som både adgang
til internettet og som samtidig fungere som en forbindelse mellem mine 2
PCer. Det lyder måske ganske banalt i denne gruppe, men jeg kan ikke huske
om det er en router eller en switch.

Desuden har jeg kikket en del på mine gamle leverandøres hjemmesider, men de
er idag så indviklet at jeg ikke orker det mere. Er der en venlig sjæl der
kan fortælle mig hvor jeg kan købe disse dele til billige penge, og hvad jeg
skal bruge?

Jeg vil så gerne igang igen, så tag venligst dette indlæg seriøst.

MVH

Palle Knudsen
palle.k@mail.tele.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 18-05-05 22:58

On Thu, 19 May 2005 00:28:29 +0200, "Palle Knudsen"
<palle.k@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>PCer. Det lyder måske ganske banalt i denne gruppe, men jeg kan ikke huske

Hej Egon Olsen

De kan begge gøre arbejdet, men jeg ville i det tilfælde købe en
Router.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
== __o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: lindaa@mail.tele.cykeldk

Fra : Towli

Dato : 19-05-05 06:51

> De kan begge gøre arbejdet, men jeg ville i det tilfælde købe en
> Router.
>
> Poul Erik
> Fjern cykel i adresse

Njah, en switch kan vel ikke fordele 1 enkelt wan-adgang til 2 lan.
Medmindre han har flere wan-ip adresser, er netop en router vel den eneste
anvendelige?

/T

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Poul Erik

Dato : 19-05-05 12:23

On Thu, 19 May 2005 07:50:50 +0200, "Towli" <towli@fjernoldboyz.dk>
wrote:

>Njah, en switch kan vel ikke fordele 1 enkelt wan-adgang til 2 lan.
>Medmindre han har flere wan-ip adresser, er netop en router vel den eneste
>anvendelige?

Det afhænger jo netop af antallet af IP adresser. Nogle levere
mulighed for flere IP adresser, og så kan begge bruges. Jeg ved ikke
hvad Cybercity leverer, som er spørgerens leverendør. Derfor er en
router det sikreste valg.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

Fra : StoneWare

Dato : 19-05-05 08:29

"Palle Knudsen" <palle.k@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan fortælle mig hvor jeg kan købe disse dele til billige penge, og hvad

Som Towli ganske rigtigt skriver så skal du bruge en Router, da vi går udfra
at du "kun" har en IP adresse fra din ISP........

Jeg kan anbefale en D-Link 604 med udtag til 4 pc'ere og den er billig, men
fungere godt...........

Kan købes her...bla
http://www.officeit.dk/default.asp?productguid=DI-604/E&ep=1

Fra : Towli

Dato : 19-05-05 13:32

> [...]
> udfra at du "kun" har en IP adresse fra din ISP........
>
> Jeg kan anbefale en D-Link 604 med udtag til 4 pc'ere og den er billig,

Johmen, selvom han så har 2 wan-ip er det jo stadig 2 forskellige netværk.
Det kan en switch ikke finde ud af at "route traffik" imellem og derfor er
en router vel den eneste løsning. Således er det ikke antallet af ip
adresser der er afgørende, men antallet af forskellige net.

Fra : Hans

Dato : 19-05-05 13:54

Towli wrote:

> [...]
> imellem og derfor er en router vel den eneste løsning. Således er det
> ikke antallet af ip adresser der er afgørende, men antallet af

CC leverer 1 fast IP-adresse og en medfølgende router, enten Cisco 677, 678
eller Zyxel P650r.

Hans

Fra : Hans

Dato : 19-05-05 13:58

Hans wrote:

> CC leverer 1 fast IP-adresse og en medfølgende router, enten Cisco
> 677, 678 eller Zyxel P650r.

Glemte lige en væsentlig detalje: En D-link 604 kan ikke bruges hos CC, da
routeren skal kunne koble op med PPPoA. En Linksys AG041 kører ganske
udmærket og har en 4-ports switch indbygget, hvilket ingen af CC's routere
er forsynet med.

Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 20-05-05 11:24

Palle Knudsen <palle.k@post.cybercity.dk> skrev 2005-05-18:
> Hej i gruppen.
>
> Pga. et psykisk nedbrud er jeg nødsaget til at starte næsten helt forfra, så
> jeg håber i kan hjælpe mig lidt.

Hvilken udbyder benytter du?

med mindre andet er angivet.

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-05 08:13

On 20 May 2005 10:23:43 GMT skrev Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> .

>Hvilken udbyder benytter du?

Headeren angiver 80.63.206.62 som afsender....og den kender SamSpade som ejet af
TDC....

VH Martin

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-05-05 10:35

Martin Østerberg <> skrev 2005-05-21:
> On 20 May 2005 10:23:43 GMT skrev Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> .

> Headeren angiver 80.63.206.62 som afsender....og den kender SamSpade som ejet af
> TDC....

Ja men det kan jo sagtens være sendt via hans arbejde eller ligende...

med mindre andet er angivet.