MS Windows
briani 27239
fejl i xp?
Fra : Nielsen

Dato : 18-05-05 20:44

Hej i gruppen

Jeg kæmper med en maskine, som er gåede i sort
Fejlen er, at der kommer en sort skærm med hvid skrift hvor der står
denne fil er enten beskadiget eller væk.
Microsoft/windows/system32/config , sæt xp cd'en i og tryk r, der finder jeg
med CHKDSK at der er en eller flere fejl på, der er 2 fix redskaber jeg umidlbart
kan se at jeg kan bruge, men lige lidt hjalp det.
Så en tur forfra med nye partitioner og en frisk xp på alle opgraderinger Offices på
osv., på et tidspunkt er jeg igennem Adobe og downloade en opdatering gennem
Indesign cs, og midt i det hele fryser alt og efter en kold starter komme den samme fejl
beskrivelse op som jeg havde før. Så snakker jeg med en it mand der siger at det må være
harddisken. I med en ny harddisk og forfra igen og efter nogle timer er jeg ude at hente
Adobe reader og så fast fryser det hele og ja den samme sorte skærm igen med hvid skrift!
Alle programmer jeg installerer er registreret versioner.
Nogen der har et bud på hvor fejlen kan ligge.

På forhånd tak

Mvh Ole Lykke

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-05-05 20:57

"Nielsen" <olelykkenielsensnabela@hotmail.com> wrote:

> [...]
>med CHKDSK at der er en eller flere fejl på, der er 2 fix redskaber jeg umidlbart
>kan se at jeg kan bruge, men lige lidt hjalp det.

Kan da ikke udelukke du har et problem med bundkortet /
IDE-controlleren, men det lyder nu betænkeligt som virus...

Hvordan kommer du på nettet, dvs har du offentlig ip-adresse eller er du
gemt bag en bredbåndsrouter ?

Hvilken version af XP - home eller pro, SP1 eller SP2 ?

Hvilke maskiner kører der iøvrigt på dit lokalnet ?

<mlr>

--

The two basic principles of Windows system administration:

* For minor problems, reboot
* For major problems, reinstall

Fra : Nielsen

Dato : 19-05-05 04:48

"Michael Rasmussen" <mic@No_Spamdou.dk> skrev i en meddelelse news:667n811rvjrb7c4se8si4d9pj36actc4ek@4ax.com...

> Hvordan kommer du på nettet, dvs har du offentlig ip-adresse eller er du
> gemt bag en bredbåndsrouter ?

gemt bag en hardware firewall på firma netværk

> Hvilken version af XP - home eller pro, SP1 eller SP2 ?

XP Pro SP2

Fra : kenzo

Dato : 18-05-05 21:12

Tror ikke på at det er fejl i Win XP og dog. har du set om det er fedtede
fingre eller ridser på den side hvor din cdrom eller dvd drev læser cd
skiven fra?
Efter jeg kan læse og forstå er det hver gang når du enten har installeret
adope eller er ved at installere Adope reader det så går den kold
computeren.
Hvad nu når du har installeret Win XP + diverse driver går den så kold ?
Hvad nu når du har installeret Win XP + diverse driver også Adope reader
derfter Indesign cs eller omvendt går den så kold ?
Installere du diverse prg`er i den samme rækkefølge?
Kunne det måske tænkes at det er nogen/nogle software konflikter.....kun min
teori.
Denne opdatering som du nævner har jeg lidt svær ved at forstå er det til
Indesign cs du opdatere eller er det Adope reader?
Dette er måske en vigtig detalje det gør at denne opdatering gør din comp
kold og det er fejl i den nyeste opdatering .....igen kun min teori.

Fra : Nielsen

Dato : 19-05-05 05:03

"kenzo" <kenzo21 FJERN @sol.dk> skrev i en meddelelse news:xkNie.1629$pp4.734@news.get2net.dk...

> fingre eller ridser på den side hvor din cdrom eller dvd drev læser cd skiven fra?

Nej den ser fin ud

> Efter jeg kan læse og forstå er det hver gang når du enten har installeret adope eller er ved at installere Adope reader det så
> går den kold computeren.

første gang det opstod, gik den i sort uden at jeg havde ændret noget fysisk!

> Hvad nu når du har installeret Win XP + diverse driver går den så kold ?

Ja, 2 gang har jeg instaleret, anden gang med ny harddisk.

> Hvad nu når du har installeret Win XP + diverse driver også Adope reader derfter Indesign cs eller omvendt går den så kold ?

andengang fravalgte jeg Adob cs pakken og instaleret photoshop 7, og den free
version af reader

> Installere du diverse prg`er i den samme rækkefølge?

nej.

> Kunne det måske tænkes at det er nogen/nogle software konflikter.....kun min teori.

tvivler på det, da de programmer jeg bruger har kørt sammen på min og andres uden
problemer.

> Denne opdatering som du nævner har jeg lidt svær ved at forstå er det til Indesign cs du opdatere eller er det Adope reader?

Har opdateret mange maskiner med de på den samme måde igennem adobes programmer
uden problemer.

Men med mindre den er bundkortet som en anden skrev i et indlæg kan jeg ikke se at det
er andet en styresystemet der har en brist, måske er der kommet en fejl på cd'en men ikke
nok til at den ikke lader sig installerer, jeg vil prøve at ringe til Microsoft de må da kunne tjekke
den igennem, eller have en ide.

Fra : kenzo

Dato : 19-05-05 14:16

> [...]
> cd'en men ikke
> nok til at den ikke lader sig installerer, jeg vil prøve at ringe til

Tror jeg nu også på

Fra : hcma

Dato : 19-05-05 10:25

"Nielsen" <olelykkenielsensnabela@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fejlen er, at der kommer en sort skærm med hvid skrift hvor der står
> denne fil er enten beskadiget eller væk.

Det er desværre en alm. kendt fejl; MEN der er en løsning, som jeg har
uploaded her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget

vh
HCMA

Fra : Nielsen

Dato : 23-05-05 16:51

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse news:428c5b87$0$306$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Det er desværre en alm. kendt fejl; MEN der er en løsning, som jeg har uploaded her:
> http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#beskadiget

Tak for linket, men det hjalp desværre ikke, og jeg kunne kun forsøge 1 gang.
Har nu fåede en ny maskine da der er grænser for hvor meget tid det kan
betale sig at bruge på at løse problemet.
Men tak til alle der kom med input.

Mvh Ole Lykke