Stemningsfulde numre med C.V. Jørgensen ef~
Fra : JE

Dato : 18-05-05 20:00

Tiltrods for mine 31 år har jeg aldrig rigtig fået hørt musik med C.V.
Jørgensen. Forleden hørte jeg et kanon godt nummer, der hedder 'Blåt blod
til alle', vistnok fra albummet 'Sjælland'.

Er der nogle C.V. Jørgensen-fans som kan indvie mig i hans musik-univers ...
Har han lavet andre stemningsfulde numre, på niveau med 'Blåt blot til
alle'?

mvh Jan

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-05-05 20:14

> Er der nogle C.V. Jørgensen-fans som kan indvie mig i hans musik-univers
> Har han lavet andre stemningsfulde numre, på niveau med 'Blåt blot til
> alle'?

Kender ikke lige den pågældende sang, men hvad angår stemningsfuldt musik
fra CV skal du have fat i "Fraklip fra det fjerne" eller "Så LIVE som
muligt". Jeg ville starte med den sidste. Der spiller han også de fleste
numre fra Fraklip fra det fjerne.

--
Mvh.:
Mads Breddam

Fra : Morten

Dato : 18-05-05 21:16

"Blåt blod til alle" ER fra albummet "Sjælland". På samme album finder man
"Florafobi", som
JEG i hvert fald synes er meget stemningsfuld. En god idé for en ny lytter
er nok at anskaffe
sig opsamlingen "Skygger og magi - Syregrønne evergreens 74-94". Dérpå er
mange lækre
numre, som maler et bredt billede af musikeren. Og stemning...? Det er der
sgu næsten på
samtlige numre!

Besøg også http://www.cvjoergensen.dk/ er læs mere!

MvH Morten

Fra : Peter G.

Dato : 18-05-05 22:03

"JE" <nospamjanelne@nospam.dk> writes:

> Er der nogle C.V. Jørgensen-fans som kan indvie mig i hans musik-univers ...
> Har han lavet andre stemningsfulde numre, på niveau med 'Blåt blot til
> alle'?

Ja. Start - som en anden har foreslået - med opsamlingen "Skygger Og
Magi". Den er meget dækkende og har indtil flere vidunderlige numre med
en lyrik ud over det sædvanelige.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : JE

Dato : 19-05-05 06:10

"Peter G." skrev:
> Ja. Start - som en anden har foreslået - med opsamlingen "Skygger Og
> Magi". Den er meget dækkende og har indtil flere vidunderlige numre med
> en lyrik ud over det sædvanelige.

Jeg takker for jeres hjælp - jeg må i gang med at lytte ...

Fra : JE

Dato : 19-05-05 17:03

"Peter G." skrev:
> Ja. Start - som en anden har foreslået - med opsamlingen "Skygger Og
> Magi". Den er meget dækkende og har indtil flere vidunderlige numre med
> en lyrik ud over det sædvanelige.

Hvis I tilfældigvis har enkeltstående numre som I vil fremhæve, så må I
meget gerne det.

mvh Jan

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-05-05 17:06

JE wrote:

> Hvis I tilfældigvis har enkeltstående numre som I vil fremhæve, så må
> I meget gerne det.
>
> mvh Jan

Jeg vil gerne fremhæve et helt album, nemlig 'Storbyens Små Oaser' fra
1977.
http://www.cvjoergensen.dk/oaser.html

Og 'Mig og Charly' fra 1978:
http://www.cvjoergensen.dk/charly.html

Du finder sikkert aldrig ud af hvem Charly vaaaarrrrrhh
Pludselig så var han der baaaarrrhh.....

lol

Puch 3-gear.

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 19-05-05 23:00

> Hvis I tilfældigvis har enkeltstående numre som I vil fremhæve, så må I
> meget gerne det.

Entertaineren - fantastisk nummer

Som i øvrigt en hel masse andre med CV - fantastisk lyrik og musik - vil du
bare se at komme i gang

vh
Michael

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-05 18:39

Michael Nørgaard wrote:

> Entertaineren - fantastisk nummer

Enig!

> Som i øvrigt en hel masse andre med CV - fantastisk lyrik og musik - vil du
> bare se at komme i gang

Enig!

Bare køb opsamlingen "Skygger & Magi" og start derfra. Men han har jo
ikke rigtigt lavet dårlige plader.

/David