V: Nokia 6260
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 18:28

Hej,

Kan i hjælpe mig med at sætte en pris på en Nokia 6260 fra januar måned?
Der er kasse, lader, headset, kvittering og MMC kort med.
Telefonen er ridset, ikke på displayet (har først pillet plastikken af nu!)
men rundt om og udenpå.
Den er sølvfarvet.

Hvad kan jeg sætte den tilsalg for?

Hilsen Camilla

Fra : Jesper

Dato : 18-05-05 19:36

On Wed, 18 May 2005 19:27:37 +0200, M&M wrote:

> [...]
> Der er kasse, lader, headset, kvittering og MMC kort med.
> Telefonen er ridset, ikke på displayet (har først pillet plastikken af nu!)

Billigste nypris er, jrf. mobilpriser.dk, 1849 kr. Ridserne er i
realiteten ikke så vigtige - heller ikke selvon de havde været på
skærmen - idet man kan købe et nyt cover for 199 kr og på den måde få
telefonen til at fremstå som ny. Dette kan du jo gøre en evt. køber
opmærksom på.

Med disse oplysninger in mente, ville jeg nok starte med at sætte
den til salg for 1500 kr. (eller 1499 - det virker psykologisk bedre
og så måske lade mig forhandle lidt ned derfra, hvis ingen bider på.
Men det kommer selvfølgelig helt an på hvor desperat du er...

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 20:50

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og så måske lade mig forhandle lidt ned derfra, hvis ingen bider på.
> Men det kommer selvfølgelig helt an på hvor desperat du er...

Hej Jesper,

Man kan da ikke få nyt cover til Nokia 6260?

Hilsen Camilla

Fra : Jesper

Dato : 19-05-05 04:07

On Wed, 18 May 2005 21:49:31 +0200, M&M wrote:

> "Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jesper,
>
> Man kan da ikke få nyt cover til Nokia 6260?
>
> Hilsen Camilla

Ups, glem lige hvad jeg skrev Camilla. Jeg læste det som 6230. Jeg må
have været lidt bælgøjet igår aftes - det må du meget undskylde

Hvad 6260 angår så er billigste nypris 2199 kr. Som du også skriver,
så kan man ikke skifte cover på den, så det er en god ting at skærmen
fremstår i perfekt stand. Det er nu også det normale, eftersom den jo
ikke er så udsat for ridser fordi den er klappet sammen når man har den
i lommen.

I forhold til 6230 er 6260 en dyrere telefon, men tilgengæld har den
knapt så bred appeal pga. sin størrelse hvilket nok gør den en smule
sværere at sælge. Der er ikke kommet en i-model af den på samme måde
som ved 6230 - noget som typisk har en devaluerende effekt på prisen for
"non-i" modellen - så det er jo positivt.

Personligt ville jeg i første omgang nok sætte den til salg for 1800 kr
(eller 1799) - atter lidt afhængigt af, hvor hurtigt du vil have den
skudt af - og så måske være parat til at handle lidt om prisen.

Jeg glemte at sige, at hvis den er SIM-låst til en bestemt udbyder vil
det nok påvirke prisen i negativ retning med ca. en hund, eftersom det er
omkostningen ved at få den unlocked. Hvis den ikke er, så hav vendingen
"ikke SIM-låst" med i din beskrivelse - det er et positivt salgsargument
for mange. Det er også fint at du har kvitteringen.

Hilsen Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-05 15:54