Kopierings-program med query (kø) funktion~
Fra : Morten

Dato : 18-05-05 17:48

Hej

Nogen der kender et program der kan kopiere over netværk (ikke FTP) - som
kan sætte filer i kø (til når man skal kopiere fra flere forskellige mapper)
?

Fra : Flemming

Dato : 18-05-05 19:58

Morten wrote:
> Hej
>
> Nogen der kender et program der kan kopiere over netværk (ikke FTP) -
> som kan sætte filer i kø (til når man skal kopiere fra flere
> forskellige mapper) ?

The one and only: Total commander.
http://www.ghisler.com/

--
Mvh. Flemming

Fra : anders majland

Dato : 19-05-05 19:51

> The one and only: Total commander.
> http://www.ghisler.com/

I'll second that. De er ikke specielt magne utilities jeg har købt gennem
årene, men pengene er virkeligt givet godt ud på ovesntående. Den er nemt at
betjene uden mus, og hvis man kan lide de 2 vinduer (eller er vant til dem
fra dos's norton commander) er den nem at bruge. Udover alm. filoperationer
er jeg utroligt glad for at kunne gemme lange stier som shortcuts direkte
med netværksaddresser (altså ikke noget med at mappe drev) og så er ftp
delen også ganske fin.

/A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-05 21:30

On Wed, 18 May 2005 18:47:38 +0200, "Morten"
<REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> Nogen der kender et program der kan kopiere over netværk (ikke FTP) -
> som kan sætte filer i kø (til når man skal kopiere fra flere forskel-
> lige mapper) ?

Hvis du markerer en hel mappe eller en masse filer, kopieres de da en
af gangen. Når du skal kopiere fra flere forskellige mapper, kan du
bruge Search (for at få en liste) og så kopiere derfra.

Men i øvrigt er der vel ikke noget i vejen for at have to kopieringer
kørende samtidig?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 22:14

Asbjorn Hojmark skrev:

> Men i øvrigt er der vel ikke noget i vejen for at have to kopieringer
> kørende samtidig?

Ikke udover at det nedsætter den samlede ydelse, såfremt at det er
fra/til samme disk. Der bruges ekstra tid på at flytte hovederne, tid
der var bedre brugt på ren overførsel.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-05-05 23:03

On 18 May 2005 21:14:03 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Ikke udover at det nedsætter den samlede ydelse, såfremt at det er
> fra/til samme disk. Der bruges ekstra tid på at flytte hovederne, tid
> der var bedre brugt på ren overførsel.

Hmm, good point, men helt så firkantet er det vel ikke. Jeg synes, jeg
har set bedre performance (i hvert fald højere netværksbelastning) med
multiple samtidige overførsler end med en enkelt.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-05-05 01:54

Jesper G. Poulsen skrev:

> Ikke udover at det nedsætter den samlede ydelse, såfremt at det er
> fra/til samme disk. Der bruges ekstra tid på at flytte hovederne, tid
> der var bedre brugt på ren overførsel.

Det burde styresystemet kunne skedulere. I nogen tilfælde kan det spare tid.

> Jesper G. Poulsen - Linux Registered User #316493

Linux kan i alt fald.

--
Niels Elgaard Larsen
http://www.agol.dk/elgaard

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-05-05 02:22

Niels Elgaard Larsen skrev:

> Det burde styresystemet kunne skedulere. I nogen tilfælde kan det
> spare tid.

Hvordan skulle styresystemet kunne det?

> Linux kan i alt fald.

Jeg bruger Linux på serveren og jeg overfører ikke data med andet
software end mail-klienter.

Men jeg har til dato ikke mødt et OS som gav en bedre performance af
flere samtidige overførsler fra eller til samme disk. Det er en
mekanisk barriere der ikke kan fjernes af et OS.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 19-05-05 02:58

Jesper G. Poulsen skrev:

> Hvordan skulle styresystemet kunne det?

Det har en disk-scheduler som bl.a. minimerer antallet af gange hovedet skal
flyttes ved at læse disk-blokke i en anden rækkefølge end
applikationsprogrammerne beder om dem.

Linux bruger tre forskellige: anticipatory, deadline og complete fairness
queueing.

Der er målinger på filoperationer på
http://kerneltrap.org/node/592

--