mit side er for bred
Fra : stigbo

Dato : 18-05-05 17:55

Hej i stuen.
Jeg har lige lavet lidt opdateringer til fruens hjemmeside, og var egentlig
godt tilfreds, men nu (og det kan jeg da også selv se) brokker folk sig over
at siden ikke kan vises i eet vindue, men er for bred.Så jeg skal have sat
siden til at vises i 600x800... men hvordan gør jeg nu lige det uden alt
for meget arbejde for mig.
Det er en ren FP side lavet på skabeloner osv.

mvh
Stig
www.rokkeriget.dk

Fra : Svend Erik Dähnert

Dato : 18-05-05 18:54

stigbo wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> www.rokkeriget.dk
>
> Jeg arbejder selv med frontpage og når jeg var inde på min side og klikkede
Foretrukne så slog alle mine billeder ned men da jeg ændrede bredden på
billederne blev siden normal også når jeg brugte foretrukne, måske er det det
der er fejlen
mvh
Svend
www.familien-dahnert.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jpo

Dato : 18-05-05 23:50

> [...]
>nu lige det uden alt
> for meget arbejde for mig.
> Det er en ren FP side lavet på skabeloner osv.

Uden at være professionel, vil jeg nok mene du ikke rigtigt har styr på
tabellerne og cellerne og deres størrelser.
Mange af cellerne i tabellerne bruges ikke.

Jeg vil foreslå du opretter en ny tabel med 1 celle øverst på siden.
Denne tabel giver du den bredde du ønsker i pixel (800) og give den en
placering - venstre eller centrering.
Du kan også lægge dit baggrundsbillede (den gule kant) ind i tabellen i
stedet for på siden.
Herefter deler du cellen i 2 rækker. Den nederste række deler du i 2
kolonner. Den højre kolonne deler du igen i 2 rækker.
Reguler størrelserne på cellerne ved at hive i kanterne.

Dit baggrundsbillede du bruger som banner flytter du op i den øverste celle
og trækker det lille billede med rokken op også.
Marker de enkelte ting og flyt dem op.

Hvis det pludselig bliver for bredt når du flytter kassen med Nordic
KnitBlog - så er det fordi der følger en tabel med op. Den skal du blot hive
i kanterne så størrelsen passer.
Når du har flyttet det hele op, sletter du alle de tomme tabeller.

Sådan ville jeg gøre

mvh
jpo

Fra : stigbo

Dato : 19-05-05 06:29

Hej jpo.
Tak for det gode råd: Du har ret i at jeg der er en masse tomme celler. De
lå i skabelonen, og ved min sidste "opdatering" har jeg nok ´ændret på dem
ubevidst.
Så jeg må vist bare se at komme igang med din "opskrift" tak for hjælpen.

Stig/
Det er jo lige præcist det som er mit problem