MS Windows
briani 27239
Blå skærm forsvinden inden jeg kan nå at s~
Fra : Salva

Dato : 18-05-05 17:52

Jeg har lige installeret Windows XP SP2 og efter genstart får jeg den
berømte blå skærm lige inden Windows starter op.

Desværre genstarter computeren inden jeg kan nå at se hvilken type fejl og
nummer fejlen har.

Er der en måde hvor man han stoppe computeren, så jeg kan nå at se
fejlnummeret?

Jeg har prøvet med Pause/Break tasten men det går for hurtigt.

-salva

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-05-05 18:01

Prøv at se her: <news:42818523$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Salva

Dato : 18-05-05 19:07

> Prøv at se her: <news:42818523$0$266$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>

Min Outlook express siger, at meddelelsen er slettet! :(
Kan du kopier teksten herover?

-Salva

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-05-05 22:19

Salva skrev:

> Min Outlook express siger, at meddelelsen er slettet! :(

??

Det virker fint her og vi sidder på samme news-server.

> Kan du kopier teksten herover?

Google er din ven...
http://tinyurl.com/86hva

Fra : Salva

Dato : 18-05-05 22:52

> Det virker fint her og vi sidder på samme news-server.

> Google er din ven...
> http://tinyurl.com/86hva

Ok. Ja, jeg ved ikke hvad der er galt. Den popper stadig frem med samme
fejl.

Tak for linket. Men det er desværre en indstilling der skal gøres når
Windows ER startet.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 18-05-05 18:03

"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fejlnummeret?
>

> Jeg har prøvet med Pause/Break tasten men det går for hurtigt.

Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og Genoprettelse(Indstillinger)
Fjern flueben i "Genstart automatisk"

Fra : Henning

Dato : 18-05-05 18:27

On Wed, 18 May 2005 19:02:41 +0200, "Karl Erik Nielsen"
<roedemor@nospam.gmail.com> wrote:

>"Salva" <salvanone@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og Genoprettelse(Indstillinger)
>Fjern flueben i "Genstart automatisk"

Det lader til at Windows ikke når at starte op, så disse ændringer kan
foretages?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Salva

Dato : 18-05-05 19:08

> Kontrolpanel - System - Avanceret - Start og Genoprettelse(Indstillinger)
> Fjern flueben i "Genstart automatisk"

Windows starter slet ikke op. Den genstarter lige når skærmen skifter over
til det blå baggrundtbilled...

Fra : John

Dato : 18-05-05 19:21

"Salva" skrev i en meddelelse

> Windows starter slet ikke op. Den genstarter lige når skærmen skifter over
> til det blå baggrundtbilled...

Prøv om miraklet sker i 'fejlsikker tilstand' (Tryk F8 under opstart).

Mvh John

Fra : Salva

Dato : 18-05-05 20:06

> Prøv om miraklet sker i 'fejlsikker tilstand' (Tryk F8 under opstart).

Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand man med samme resultat :(

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 21:35

Salva skrev:

> Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand man med samme
> resultat :(

Når du trykker F8 under opstarten, skulle du gerne have en mulighed
for at slå automatisk genstart fra ved systemfejl. Har du prøvet det?
Muligheden er på den liste, hvor du bla. har mulighed for at
starte i fejlsikret tilstand med eller uden netværksunderstøttelse,
med eller uden kommandoprompt osv. Altså samme funktion, som Karl
Erik nævner her: <news:428b7540$0$63682$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
men foretaget inden Windows er startet.

Med lidt held skulle det gerne resultere i, at du får en blå skærm
med en fejlmeddelelse i stedet for en genstart.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Salva

Dato : 18-05-05 22:50

> [...]
>
> Med lidt held skulle det gerne resultere i, at du får en blå skærm
> med en fejlmeddelelse i stedet for en genstart.

Ok. Den option har jeg ikke lagt mærke til (faktisk er det en klient i en
anden afdeling der giver problemer, så jeg sidder ikke ved den selv :)
Vil lige se om jeg kan få brugeren til at slå den genstart fra.

Tak

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-05-05 23:36

Salva skrev:

> Ok. Den option har jeg ikke lagt mærke til (faktisk er det en
> klient i en anden afdeling der giver problemer, så jeg sidder
> ikke ved den selv :)

Jeg opdagede den også først for nylig. Faktisk så har jeg en
teori om, at den er kommet med SP 2, men er ikke helt sikker.
Det er heldigvis ret sjældent, at jeg ser den liste. :)

Altså:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/f8_disable_automatic.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Salva

Dato : 19-05-05 20:21

> [...]
> teori om, at den er kommet med SP 2, men er ikke helt sikker.
> Det er heldigvis ret sjældent, at jeg ser den liste. :)

Jeg kunne ikke vælge den funktion så måske er det først efter SP2 er
installeret (og virker :)
Jeg har installeret maskinen forfra og installeret SP2 igen. Det bliver
spændende at se om det virker denne gang efter genstart!

-Salva