Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LCD viewfinder på dSLR
Fra : Uffe Zeuthen

Dato : 18-05-05 17:21

Hej,

Ved I om man kan få dSLR kameraer, hvor man kan vælge om man vil bruge den
optiske søger eller LCD skærmen?

Jeg kan se Canon EOS 350D har mirror lockup, men jeg kan ikke se, om det
betyder, at man kan bruge LCD skærmen som søger imens.

Mvh. Uffe

Fra : Erik W.

Dato : 18-05-05 17:27

"Uffe Zeuthen" <uzeuthen[removethis]@tdc[andthis]adsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aYJie.665$ke7.547@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Jeg kan se Canon EOS 350D har mirror lockup, men jeg kan ikke se, om det
> betyder, at man kan bruge LCD skærmen som søger imens.

Det kan man ikke.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 18-05-05 17:36

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man ikke.

Lige da jeg havde trykket på "send" knappen kom jeg i tanke om at Olympus
E10 og E20 vist nok kan det du efterlyser. De laves ikke mere, men du kan
nok finde dem brugt. http://www.steves-digicams.com/e10.html

Jeg mener ikke at de nye Four-Thirds DSLR kameraer fra olympus E-1 og E-300
har samme feature.

Mvh Erik

Fra : Brian Lund

Dato : 18-05-05 17:50

> [...]
>
> Jeg kan se Canon EOS 350D har mirror lockup, men jeg kan ikke se, om det
> betyder, at man kan bruge LCD skærmen som søger imens.

Er det ikke noget med at EOS 20Da (læg mærke til D_a_) også kan?
Men det sælges vist kun i Japan!

Brian

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 17:54

Jo det har jeg også hørt/læst.

Fra : Erik W.

Dato : 18-05-05 18:09

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke noget med at EOS 20Da (læg mærke til D_a_) også kan?
> Men det sælges vist kun i Japan!

Joh det kan det, men det er jo et kamera specielt lavet til astro-fotografi,
og uden IR filter. Jeg ved ikke om det er det der efterspørges her.
http://www.dpreview.com/news/0502/05021405canoneos20da.asp

Mvh Erik

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-05-05 21:31

Uffe Zeuthen wrote:

> [...]
>
> Jeg kan se Canon EOS 350D har mirror lockup, men jeg kan ikke se, om
> det betyder, at man kan bruge LCD skærmen som søger imens.

Det ville ikke være nok - lukkeren skulle også åbne for chip'en. Herved kan
der kun benyttes elektronisk lukker, hvilket ville være en fattig løsning
(kan CMOS overhovedet det?).
Alternativt skulle der være en chip, der kunne glide ind oppe ved søgeren -
det lyder som en dyr løsning og nok ikke specielt god.

vh
Jan

--
- amatør af Guds nåde.
http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-05-05 07:53

Uffe Zeuthen wrote:
> [...]
>
> Jeg kan se Canon EOS 350D har mirror lockup, men jeg kan ikke se, om det
> betyder, at man kan bruge LCD skærmen som søger imens.

Mit Fuji S3 kan.

--
Thomas Schreiber
http://gallery.schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"