Serien Nord og Syd??
Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 18-05-05 15:26

Jeg har gerne ville eje dvd´erne eller VHS med Tv-serien Nord og Syd, men
har ikke kunne finde den nogen steder...?

Min mand har også forsøgt sig diverse steder, men uden held.....

Kan nogen hjælpe mig med hvor den findes eller ligger inde med den???

CBD

Fra : Thomas

Dato : 18-05-05 15:40

"Camilla Bjørn Dalmose" <camFJERN@musling.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min mand har også forsøgt sig diverse steder, men uden held.....
>
> Kan nogen hjælpe mig med hvor den findes eller ligger inde med den???

De kan sikkert findes mange steder... Jeg så dem selv i den lokale Føtex,
for et par måneder siden...

Men ét sted de kan købes, er ihvertfald her:
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=14977
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=14980

Mvh. Thomas

Fra : Jette

Dato : 18-05-05 15:41

Camilla Bjørn Dalmose <camFJERN@musling.dk> wrote:
> [...]
>
> Min mand har også forsøgt sig diverse steder, men uden held.....
>
> Kan nogen hjælpe mig med hvor den findes eller ligger inde med den???

Den findes da på dvd :
http://www.dvdpricecheck.co.uk/zdvdresults2.php?session=020438ad4df537dadde563860c9d6ae4

Mvh
Jette

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-05-05 16:25

Fandt Nord og Syd 1+2+3 (dvs. hele serien) her:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/012569423121

Godt nok region 1 (kun til regionsfrie DVD afspillere) uden danske
undertekster (har engelske), men til gengæld til 350,-

Samlingen har fået en ok anmeldelse her:
http://www.dvdverdict.com/reviews/northandsouth.php

Fra : Grunt

Dato : 20-05-05 20:19

On Wed, 18 May 2005 16:25:41 +0200, "Camilla Bjørn Dalmose"
<camFJERN@musling.dk> wrote:

> [...]
>
>Min mand har også forsøgt sig diverse steder, men uden held.....
>
>Kan nogen hjælpe mig med hvor den findes eller ligger inde med den???

Tv serier der går på tv en gang imellem ? Ved man ikke mere om den slags i tv
gruppen ? Må da være helt OT i denne gruppe, ik'

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 20-05-05 23:35

"Grunt" <grunt@postkassefejl.dk> wrote in message

> Tv serier der går på tv en gang imellem ? Ved man ikke mere om den slags i
tv
> gruppen ? Må da være helt OT i denne gruppe, ik'

Hm. Jeg havde også spurgt herinde, hvis det f.eks. var Simpsons eller noget
jeg var ude efter. Det er gerne nørderne herinde der ved mest om
DVD-udgivelser, etc. Men ellers har du ret.

Fra : Camilla Bjørn Dalmos~

Dato : 21-05-05 13:10

Hvad skulle man ellers med en gruppe som handler om film, når det nu er jeg
gerne vil eje den på dvd og lign....????????? Må man kun komme med ros/ris
om film så?????

Jeg er så F....... træt af dem som skal være så smålige herinde altså!!!!
Jeg gider sgu ikke skrive og læse herinde mere. Det er da SÅ ringe at man
ikke må spørge lidt forkert eller træde lidt ved siden af...... Gå dog ud i
hønsegården og hak i jorden med de umiddelbare spidse næb noge herinde
har!!!

CBD

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-05-05 14:56

> Hvad skulle man ellers med en gruppe som handler om film, når det nu
> er jeg gerne vil eje den på dvd og lign....????????? Må man kun komme
> med ros/ris om film så?????

Jeg synes bestemt det var relevant nok.. De typiske "store"
miniserier som nord/syd, Das Boot, Shogun etc. er noget som
mange filmelskere også ser - hvor jeg mere tænker på tv-gruppen
som fyldt med reality-shows, sæbeoperaer og lign. Derfor ville
jeg også ha' stillet sådan et spm. i denne gruppe.

> [...]
> ringe at man ikke må spørge lidt forkert eller træde lidt ved siden
> af...... Gå dog ud i hønsegården og hak i jorden med de umiddelbare

hehe.. men hvis man kalder sig "grunt" hører det vel for pokker
med til navnet ;)

"Grunt v.i. 1. to utter the deep, guttural sound characteristic of
a hog. 2. to utter a similar sound. 3.to grumble, as in discontent."

(webster's)

renslih\
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Grunt

Dato : 22-05-05 13:09

On 21 May 2005 13:55:41 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk>
wrote:

> [...]
>som fyldt med reality-shows, sæbeoperaer og lign. Derfor ville
>jeg også ha' stillet sådan et spm. i denne gruppe.

Og fordi folk stiller OT spørgsmål om tv-serier i denne gruppe så vil du stadig
påstå ovenstående. Men hvis du og andre stillede tv-serie og andre tv relaterede
spørgsmål i den rigtige gruppe for tv debat, så kunne det jo tænkes at du og
andre ville få en bedre oplevelse af tv gruppen ik'.
Og tænk dig selv som indfører af kvalitetsdebat i tv gruppen, nøøøøøøj.

Gad vide om i egentlig tænker på at jeres OT er en krænkelse af hele usenet
princippet med at oprette grupper og en krænkelse af dem der i deres fritid
arbejder på at opretter grupper efter forslag fra usenet brugerne ? Tænker på at
i gør grin med de brugere der netop har foreslået denne gruppe for at kunne
debattere film i fred og ro uden at skulle downloade og se alle mulige andre
emner ?

> [...]
>
>"Grunt v.i. 1. to utter the deep, guttural sound characteristic of
>a hog. 2. to utter a similar sound. 3.to grumble, as in discontent."

Nåhja, små børn har det jo med at gøre grin med andres navne, men er det mon
ikke bare dårlig opdragelse ? Og skulle du have en tanke om at du er voksen, så
har du lige skudt hul i den tanke.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 22-05-05 21:12

> [...]
> kunne det jo tænkes at du og andre ville få en bedre oplevelse af tv
> gruppen ik'. Og tænk dig selv som indfører af kvalitetsdebat i tv

Jeg har ikke tv - i tv-gruppen er ca. 99.9% af indlæggene uinteressante
for mig. Derfor læser jeg den ikke. Jeg er vild med film, men ejer
enkelte tv-serier på dvd. I denne gruppe er ca. 75% af indlæggene
interessante for mig og derfor læser jeg dagligt gruppen her - og
forsøger også at hjælpe folk uden at skælde ud eller at være sur når
nogen gør noget andet end det jeg synes er det rigtige. Jeg tror at
når emnet omhandler anskaffelse af dvd'er er der noget mere kød på
svarene i denne gruppe.

> [...]
> foreslået denne gruppe for at kunne debattere film i fred og ro uden
> at skulle downloade og se alle mulige andre emner ?

såså... sådan var det jo ikke ment - tag nu en kiks og fis over i
mudderkastning - der er der folk der vil snakke videre om emnet.
Nu har spørgeren både fået konstruktive svar - og en anmodning
om at benytte den korrekte gruppe. Det må vel være fyldestgørende.

> Nåhja, små børn har det jo med at gøre grin med andres navne, men er
> det mon ikke bare dårlig opdragelse ? Og skulle du have en tanke om at
> du er voksen, så har du lige skudt hul i den tanke.

Jo - jeg er dårligt opdraget, har dårlig humor og sådan er det vel
bare. Men jeg er da ked af hvis det stødte dig så meget. Det var
ikke meningen. Og nej - hvis voksen betyder at man skal være dybt
seriøs og ikke må lave dårlige jokes om noget - så.. nej... så håber
jeg sq aldrig jeg bliver voksen :D

/hilsner

Fra : Grunt

Dato : 22-05-05 22:49

On 22 May 2005 20:12:02 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk>
wrote:

> [...]
>ikke meningen. Og nej - hvis voksen betyder at man skal være dybt
>seriøs og ikke må lave dårlige jokes om noget - så.. nej... så håber

Nej du bliver nok aldrig voksen, når du kalder et forsøg på at indføre dig i
usenet adminnstrations mysterier for mudderkastning.

der drejer det sig om at et indlæg skrives i den rigtige gruppe til formålet
eller arbejdet med gruppeoprettelser er spildt.
Hvad ville du gøre hvis der ikke var nogen der havde oprettet denne gruppe til
film debat ? Forsøge at få den oprettet ? Glæd dig over nogen gad gøre det og
lad være med at pisse på dem, knægt.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-05-05 13:12

> Nej du bliver nok aldrig voksen, når du kalder et forsøg på at indføre
> dig i usenet adminnstrations mysterier for mudderkastning.

? hmm hænger det sammen med hinanden? nå.. well.. okay :)

Grunden til at jeg brugte ordet mudderkastning var dit
umiddelbart hårde sprog. Det virkede som om det var selve
det at belære andre - og ikke selve indholdet der var dit
budskab. Hvis det virkelig var ment pænt som en henstilling
og en information er det jo bare cool. Så var dit indlæg
jo ikke mudderkastning og min kommentar derfor ligegyldig,

> [...]
> gruppe til film debat ? Forsøge at få den oprettet ? Glæd dig over
> nogen gad gøre det og lad være med at pisse på dem, knægt.

øøh.. ja så ville jeg nok selv bruge tiden på at oprette den.
Søg på mit navn i denne gruppe og du vil se at jeg faktisk
bruger en del tid på at svare folk - og altid venligt.

Ordet knægt virker også nedladende - men det er jo nok bare
fordi du er så gammel og vis at jeg med mine kun 30 somre
virker så ung. Det tager jeg da bare som en kompliment så.

Angrebet på dit navn var ene og alene grundet i at det
er svært at tage folk seriøst når de putter sig bag et
alias. Det virker som om man ikke rigtig tør stå ved
det man siger. Men det var selvfølgelig ikke tilfældet
her.

Og nu gider jeg ikke bruge mere krudt på det.

73

Fra : Grunt

Dato : 22-05-05 12:49

On Sat, 21 May 2005 14:10:00 +0200, "Camilla Bjørn Dalmose"
<camFJERN@musling.dk> wrote:

>Hvad skulle man ellers med en gruppe som handler om film, når det nu er jeg
>gerne vil eje den på dvd og lign....????????? Må man kun komme med ros/ris
>om film så?????

SERIER vist på TV er ikke film, hvori ligger den misforståelse at det skulle
være film ?

> [...]
>hønsegården og hak i jorden med de umiddelbare spidse næb noge herinde

Ja ja, DU laver en fejl og så bliver DU hysterisk over at nogen undrer sig over
hvorvidt denne gruppe til FILM er det rette forum til debat om TV-SERIER.

Så den med hønsegården er vist bedre rettet til dig selv.