Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon FD optik
Fra : Martin

Dato : 18-05-05 15:27

Er der nogen der har en ide til hvor man går hen for at finde noget optik
til en Canon T90 - fx 28-85 zoom. Det skal ikke koste en formue, da jeg nok
bare er blevet grebet af et forbipasserende nostalgi-flip.

De - indtil videre ganske få - fotobutikker jeg har været i sælger ikke
sådan noget mere, da de mener at det er for gammelt, og det ikke kan
repareres.

/Martin

Fra : Jan

Dato : 18-05-05 15:39

"Martin" <nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De - indtil videre ganske få - fotobutikker jeg har været i sælger ikke
> sådan noget mere, da de mener at det er for gammelt, og det ikke kan

Kan du f.eks. bruge noget af dette?
Canon Lens FD 50 mm 1:1,8 S.C

Canon zoomlens FD 70 - 210 mm 1:4

Vivitar 28 mm 1:2,8 Ø C/FD Auto Wide Angle med Hoya 49 mm. 81A filter

Vivitar 75 - 205 mm 1:3,8 C/FD Close focusing auto zoom med "læderpose"

Vivitar MC 75 - 205 mm 2 X matched multiplier (bruges f.eks. med FD 70 -
210mm.

Mvh

Jan

Fra : Martin

Dato : 18-05-05 15:55

"Jan" <jrsimonu@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vivitar 75 - 205 mm 1:3,8 C/FD Close focusing auto zoom med "læderpose"
>
> Vivitar MC 75 - 205 mm 2 X matched multiplier (bruges f.eks. med FD 70 -

Mit indlæg var ikke ment som en opfordring til at I skulle sælge mig jeres
udstyr - det har vi vist markedsgrupperne til!

Som jeg skriver, er det noget der minder om 28-85 mm zoom jeg kigger efter -
altså noget som jeg opfatter som "all-round hverdagsbrug" - så din liste har
ikke rigtigt interesse - ellers mange tak.

....og hvis jeg kom til at lyde lidt for mave-sur, så var det ikke meningen -
beklager.

/Martin

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-05-05 15:50

Martin wrote:
> [...]
>
> De - indtil videre ganske få - fotobutikker jeg har været i sælger ikke
> sådan noget mere, da de mener at det er for gammelt, og det ikke kan

Mht. fotobutikker så prøv:

http://www.photografica.dk/
http://www.cav.dk/

Ellers prøv at skrive "Canon FD optik købes" i dk.marked.privat.foto -
og se hvad der sker

Fra : Martin

Dato : 18-05-05 16:05

"Jesper HVL" <jhvl@nospammail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mht. fotobutikker så prøv:
>
> http://www.photografica.dk/
> http://www.cav.dk/

OK - tak.

> Ellers prøv at skrive "Canon FD optik købes" i dk.marked.privat.foto - og
> se hvad der sker

Ja - det er selvfølgelig oplagt.

/Martin

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-05-05 15:53

Jesper HVL wrote:

> http://www.photografica.dk/

Disse to passer altså ikke sammen :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Jesper HVL

Dato : 18-05-05 16:16

Fra : Martin

Dato : 20-05-05 13:28

> Disse to passer altså ikke sammen :)

Jeg har besøgt dem - det er en af de butikker, som ikke mere vil have med
Canon FD at gøre.

....og ja - de så ikke ligefrem billige ud!

/Martin

Fra : Martin

Dato : 18-05-05 15:46

"Martin" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Er der nogen der har en ide til hvor man går hen for at finde noget optik
> til en Canon T90 - fx 28-85 zoom.

Har bemærket at Tang foto på Nørrebrogade har en original zoom i nogenlunde
det område... Du ku jo prøve at ringe til dem,,,
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 18-05-05 15:47

"Martin" <nomail@orangenet.dk> wrote in message

> "Martin" <nospam@nospam.dk> wrote in message

Ellers Foto /C...
Mvh Martin

Fra : Martin

Dato : 18-05-05 16:06

"Martin" <nomail@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin" <nomail@orangenet.dk> wrote in message

> Ellers Foto /C...

Ja - han ser godt nok ud til at have en del brugt, så ham prøver jeg også.

/Martin

Fra : Martin

Dato : 18-05-05 15:57

> [...]
>
> Har bemærket at Tang foto på Nørrebrogade har en original zoom i
> nogenlunde det område... Du ku jo prøve at ringe til dem,,,

Det prøver jeg - tak!

/Martin

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 18-05-05 19:22

> [...]
> til en Canon T90 - fx 28-85 zoom. Det skal ikke koste en formue, da jeg
> nok bare er blevet grebet af et forbipasserende nostalgi-flip.

Hej

Jeg har da nok en original Canon FDn 28-85 4,0, en sjælden klassiker.

Den er din for 800,- kr.

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk