Genisis
Fra : Pierre Roland

Dato : 18-05-05 14:52

Jeg er interraseret i at vide hvilke/ hvor mange af de første albums med
Genisis, Peter Gabriel var forsanger i?

Det ælste albun jeg har er `Selling England By The Pound` fra 1973 og da er
det Phil Cillons der er forsanger.

findes der en hjemmeside, hvor jeg kan finde yderlige info omk det helt
gamle genesis?

Pierre

Fra : Morten Steen

Dato : 18-05-05 15:01

> findes der en hjemmeside, hvor jeg kan finde yderlige info omk det helt
> gamle genesis?

Du kan altid bruge www.allmusic.com. Husk dog det stavis GenEsis. :)

Morten

Fra : Holst

Dato : 18-05-05 15:11

Mon ikke du kan finde den information, du søger, på http://www.allmusic.com

Fra : Peter G.

Dato : 18-05-05 17:17

"Pierre Roland" <prc@tele2adsl.dk> writes:

> Jeg er interraseret i at vide hvilke/ hvor mange af de første albums med
> Genisis, Peter Gabriel var forsanger i?

From Genesis To Revelation
Trespass
Nursery Cryme
Foxtrot
Live
Selling England By The Pound
Lamb Lies Down On Broadway

Gabriel forlod gruppen i maj 1975.

> Det ælste albun jeg har er `Selling England By The Pound` fra 1973 og da er
> det Phil Cillons der er forsanger.

Næh. Peter Gabriel er skam forsanger på det album.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Pierre Roland

Dato : 18-05-05 22:19

> [...]
> Lamb Lies Down On Broadway
>
> Gabriel forlod gruppen i maj 1975.

> Næh. Peter Gabriel er skam forsanger på det album.

Det kan jeg ikke få til at passe, jeg har lige set coveret igennem og der
står intet om Peter Gabriel nogen steder men Tony Banks, Mike Rutherfort,
Steve Hackett og Phil Collins er nævnt, så hvis Gabriel var med hvorfor står
han så ingen steder og jeg kan da også høre at det er Collins der
synger......

Pierre

Fra : John

Dato : 18-05-05 22:45

Pierre Roland wrote:

> [...]
> Steve Hackett og Phil Collins er nævnt, så hvis Gabriel var med hvorfor står
> han så ingen steder og jeg kan da også høre at det er Collins der

Phil Collins, Michael Rutherford, Steve Hackett, Tony Banks og Peter
Gabriel er med.

Mvh

John

Fra : Søren Thuesen

Dato : 20-05-05 18:20

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Phil Collins, Michael Rutherford, Steve Hackett, Tony Banks og Peter
> Gabriel er med.

Phil Collins var trommeslager i gruppen dengang. Han blev først sanger i
Genesis, da Gabriel påbegyndte sin solokarriere. Efter sigende også først
efter, at gruppen havde haft adskillige andre sangere til audition.

Mvh
Søren

Fra : Kim Petersen

Dato : 20-05-05 22:06

"Søren Thuesen" <thuesen@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Phil Collins var trommeslager i gruppen dengang. Han blev først sanger i
> Genesis, da Gabriel påbegyndte sin solokarriere. Efter sigende også først
> efter, at gruppen havde haft adskillige andre sangere til audition.

Var der ikke noget med at PC sang et enkelt nummer eller to mens PG stadig
var med? Eller var det måske blot kor?

Men jeg kan kun bekræfte den med at PC først blev den foretrukne forsanger
efter alle andre blev forkastet

Fra : Søren Thuesen

Dato : 21-05-05 21:03

"Kim Petersen" <kems@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Var der ikke noget med at PC sang et enkelt nummer eller to mens PG stadig
> var med? Eller var det måske blot kor?

Jeg har aldrig hørt om det, men derfor kan det da godt være Kor sang han
på alle pladerne.

Jeg har netop rodet mine gamle vinylplader med Genesis igennem, og der står
ikke noget om det. Må vel hellere høre dem igennem ved lejlighed og se, om
det hjælper.

Mvh
Søren