header ("location: ftp.osv.dk")
Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 13:29

Jeg prøver at redirecte til en ftp server med følgende:

header ("location: ftp://$server");

Men det lader ikke til at kunne lade sig gøre
Jeg har også forsøgt at lavet et link, som man skal trykke på, men det
virker først når man refresher browseren.
Nogen der ved hvorfor det ikke duer?

MVH Per A

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-05 13:44

"Per A" <s> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også forsøgt at lavet et link, som man skal trykke på, men det
> virker først når man refresher browseren.

Nu har jeg så fundet ud af, at linket virker når man sætter det til at åbne
i et nyt vindue. Kan man på en eller anden måde få php til at redirecte i et
nyt vindue, så må det jo også virke...

MVH Per A

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 18-05-05 16:37

On Wed, 18 May 2005 14:44:02 +0200, Per A wrote:

> [...]
> i et nyt vindue. Kan man på en eller anden måde få php til at redirecte i et

Jeg kan ikke lige huske om headers er case-sensitive - prøv med

header("Location: ftp://$server");

og så skal du evt. huske at afslutte med en exit() efter at have smidt
headeren, så dit script ikke fortsætter med at lave andre ting i stedet
for at redirecte.

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-05-05 03:10

On Wed, 18 May 2005 17:37:00 +0200, Thomas Lindgaard
<thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> wrote:

>Jeg kan ikke lige huske om headers er case-sensitive - prøv med
>
> header("Location: ftp://$server");

For en almindelig Apache er det ikke tilfældet. Den retter alligevel
headeren til for relevante headers (location, content-type, etc.) både
angående case og whitespace efter kolon.

Det kunne dog være relevant at tjekke, at URL'en er korrekt i første
omgang. Fx:

print "Location: ftp://$server";

--
- Peter Brodersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-05-05 08:21

On Thu, 19 May 2005 04:09:48 +0200, Peter Brodersen wrote:

> For en almindelig Apache er det ikke tilfældet. Den retter alligevel
> headeren til for relevante headers (location, content-type, etc.) både
> angående case og whitespace efter kolon.

OK - rart at vide :)

--
Mvh.
/Thomas