campingvogn til 2 voksne og 4 børn, hvad e~
Fra : Familien Juul

Dato : 18-05-05 07:24

Hvilken slags indretning er bedst til 2 voksne og 4 børn (baby, 2 år, 7 år &
9 år)?

Har lidt en ide om en køjevogn med dobbeltseng og rundsiddegruppe i midten.
Er det en god vogn, eller er der nogen der har et bedre forslag?

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 18-05-05 23:23

"Familien Juul" <juul160404@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
midten.
> Er det en god vogn, eller er der nogen der har et bedre forslag?

Der er flere muligheder at vælge imellem, f.eks. en køjevogn med 3 køjer og
en dinette. De fleste mærker kan fra fabrikken fås med 3 køjer.

På denne side kan du læse mere om køjevogne:

http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/tema_kojevogne/

De store vogne på over 6,5 m. kræver en stor bil, måske en 4WD, som trækker.

Der er dog også alternative i mindre målestok. F.eks. har Adria en vogn som
Adora 552 UK (http://www.adria.dk/index.php?pid=112), der har et
børneværelse bagerst med 2 køjer, en dinette, der kan redes op til enten
enkelt eller dobbeltseng, og til sidst en skabskøje over dinetten. Her er
der god mulighed for at 4 børn kan få deres egen (faste) soveplads, også
selv om de 2 skal redes op. Hvis en Adora 552 PK er for dyr eller stor, så
findes indretningen også i brugte modeller som Adria Unica 542 UK med samme
indretning, men hvor totalvægten kun er 1300 kg. De er desværre meget
sjældent til salg.

Et billigere alternativ kan være Adria Altea 502 DT
(http://www.adria.dk/index.php?pid=137), der har 3 køjer og en dinette, der
kan redes op.

Hobby har flere modeller med et børneværelse i den en ende. Problemet er
bare, at 2 af de 4 sovepladser er ved sien af hinanden. Og børnene vil helst
have deres egen seng.

F.eks. denne
http://www.hobbyinfo.dk/Default.asp?ID=22&M=Shop&PID=92&ProductID=66

Den fås også mere rummelig som
http://www.hobbyinfo.dk/Default.asp?ID=22&M=Shop&PID=92&ProductID=70

Et alternativ kan være denne
http://www.hobbyinfo.dk/Default.asp?ID=22&M=Shop&PID=92&ProductID=71

med 3 køjer. Men igen skal der redes op til den sidste. Denne har dog også
fast seng til mor og far.

Skal klaveret spille på første klasse hele året, kan du bl.a. hos Kabe får
flere modeller med 4 køjer i soveværelset. F.eks. Kabe Smaragd i indretning
B6. (http://www.kabe.dk/)

I øvrigt har de fleste mærker de viste indretninger, bortset fra Adrias
skabskøje i børneværelset og Kabe's 4 køjer), som de er ene om at have som
standard. Indretningerne kan du bl.a. også finde hos Bürstner, Cabby,
Caravelair, Delta, Dethleffs, Fendt, Eifelland, Home-Car, Knaus, Kabe, LMC,
Polar, Solifer, Sterckeman, TEC, Wilk m.m.
--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst.jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Fra : Tournesol

Dato : 19-05-05 06:42

Godmorgen

> [...]
> midten.
> Er det en god vogn, eller er der nogen der har et bedre forslag?

Jeg vil i hvertfald anbefalde jer en køje vogn og gerne en med 3 køjer jeg
ved at adria har lavet en adria altea 502 tk (mener jeg) den er godt
inrettet jeg ved også at dethleffs har lavet en den er så med dobelt seng
det er altea ikke der er 2 dinetter .
Vi har en adria unica a 502 den har 2 køjer 2 dinetter en stor og en lille
vi har slået den store fast ned til os voksene.
den lille dinette kan vi så bruge når vi køre uden at skulel slå op og ned
hele tiden, vi kunne faktisk udvære fortelt.
vi kan også have en ven med til en af børne hvis vi skulle få lyst
Vi e r super glad for den vogn.
for havde vi en dethleffs med to dinetter og børne skulle så ligge ved siden
af hinanden det gik abre ikke fordi vores datter på 9 ligger meget uroligt
om natten og holder store bror på 11 vågen så har man 2 sure børne og en
ødelagt ferie så vi har gjort os en dyrt købt erfaring vi måtte nemlig
skifte vogn efter kun1½ år så tænk jer rigtig godt om

Vi valgte også adria fordi det er en let vogn og vi må ikke trække dte helt
vilde før vi får skiftet bil

Knus Henriette.

Fra : SusH

Dato : 19-05-05 20:28

"Familien Juul" skrev d. 18-05-05 07:24 dette indlæg :
> [...]
midten.
> Er det en god vogn, eller er der nogen der har et bedre forslag?

Vi har valgt en dethleffs camper 510 tk. Den har børneafd. +
rundsiddegruppe. Har fravalgt dobbeltseng, da den optager for meget
plads.
Den kan leveres med 3 køjer, men vi har valgt løsningen med en
sengeudvidelse istedet. Uden den er der dog forsat 3 sovepladser i
børneafd. 2 køjer giver større siddehøjde end 3. Vi er meget glade for
vores valg. En dejlig rummelig vogn.
Mvh sus

http://www.kandu.dk/