orden i kistebænk
Fra : Claus Bjerre

Dato : 18-05-05 07:15

Kistebænken på vores mamba 311 er STOR og der er behov for at indrette den
så der kan holdes orden på fortøjninger, fendere, extra disel, cockpit bord,
bådshager og det andet skrammel, der ryger derned. Og på en sådanmåde , at
man stadig kan komme til bådvarmer og skroggennemføringer agter.

Er der nogen der har gode forslag?

Bådnyt havde for ikke så længe siden enm artikel, men den gik mest på at
kistebænkem skulle males og ikke så meget på indretning

Jeg forestiller mig at det første, der skal gøres ar at lime nogle lister
indvendigt på glasfiberen. Så vidt jeg kan læse mig til her i gruppe er
sikaflex udmærket til dette, men der er jo 117 udgaver at dette mærke.
Hvilken skal bruges her?

Claus Bjerre

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-05-05 09:41

"Claus Bjerre" <Claus.BjerreFJE@RNadslhome.dk> skrev

> [...]
> indvendigt på glasfiberen. Så vidt jeg kan læse mig til her i gruppe er
> sikaflex udmærket til dette, men der er jo 117 udgaver at dette mærke.

Sikaflex 291. Det er den, man bruger til de allerfleste ting. Desuden er
der 290, men den er beregnet specielt til nådning.

Men kan du finde en anden fugemasse, som også er baseret på MS-polymerer, så
kan den også bruges. F.eks. har Biltema en som kun koster det halve, og den
er også fremragende.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer. 3 styk trådløse rumfølere.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 18-05-05 21:10

Kender problemet (dog i lidt mindre skala). Jeg var selv "aktiv" med dette
emne her i gruppen for nogle måneder siden.

Jeg har brugt foråret på at få det ordnet. Jeg har nok brugt lidt mere tid
på det end mange ville gøre, men jeg synes løsningen er blevet fin.

Jeg lavede en web side om nogle overvejelser med at flytte vandtanken (som
stod i min bb kistebænk).

Den har jeg lige opdateret med en "før og efter" sektion, så I kan se
resultatet.
se: http://www.maximalt.dk/artikler/kistebaenke/bb.htm

Jeg har limet lister/klodser på siderne med fortykket west epoxy og
efterfølgende skruet træ/hylder fast, så de kan tages af.

Bjarke