Urenlig hund hjææææælp
Fra : Max Nielsen

Dato : 18-05-05 07:19

Hej alle, nu må vi have lidt hjælp.
Vi har en dværgpinzer på 7mdr, som vi kæmper med at få renlig. Vi går
lange ture med ham, og hver gang han besørger ude, roser vi og giver
godbid. Dette virker ikke, han besørger inden døre alligevel. Dette gør han
om natten, og når han er alene hjemme. Vi havde så hørt at man kunne sætte
ham i et bur om natten, for hunde besørger ikke der hvor de sover, det er
vores hund bare ikke klar over. Vi er snart kommet til det punkt hvor vi
giver op, selv om vi elsker den lille fanden.

Der må da være nogen, der kan give os et råd.

Hilsen

Max

Fra : Jytte B

Dato : 18-05-05 07:39

"Max Nielsen" <xroads@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> giver op, selv om vi elsker den lille fanden.
>
> Der må da være nogen, der kan give os et råd.

Hej Max.

Dværgpinschere er sværere at få renlige end store hunde. Jeg tror ikke, de
kan holde sig så længe.
Hvis han ikke besørger når I er der, er mit bedste råd at lufte ham så sent
som muligt om aftenen og så tidligt som muligt om morgenen. Og så lade ham
være alene så lidt som muligt.
Det er svært helt at undgå uheld med en dværgpinscher. Jeg har haft dem i
mere end 25 år, og jeg vil ikke undvære dem. Jeg har to nu.
Han er jo ikke så gammel endnu, det kan jo være, det lykkes på et tidspunkt.
Ellers må I tørre op efter ham.
Han kan godt sove i et bur. Vores sover i hver deres transportkasse når de
er med på ferie, det har de ikke noget imod.

Hvad siger de hvor I har købt ham?

Hilsen
Jytte