OldPhone
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 18-05-05 06:37

Hej.

I en anden nyhedsgruppe var der en, der var så venlig, at fortælle mig,
hvor jeg kunne finde oldphone.mid, som jeg gerne vil have ind i min
Nokia 3510i. Jeg lagde den på min webserver, hvorfra jeg hentede den.
Men jeg kan ikke se den.
Kan jeg ikke anvende .mid filer i NOKIA 3510i ?.

Hvis ikke, hvad skal jeg så gøre ?.
--
----/ / _
---/ / (_)__ __ ____ __ Med venlig hilsen - Best regards

Fra : A

Dato : 18-05-05 06:48

Har hentet filen, men kan ikke få den til at køre sammen med en Nokia -
kun
til SE.
Så noget tyder på at den ikke kan køre med en Nokia mobilos...

/A

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 18-05-05 07:13

A wrote:
> [...]
> kun
> til SE.
> Så noget tyder på at den ikke kan køre med en Nokia mobilos...

Ok, kan det være fordi den har et forkert format ?. det er en .mid fil ?

Erik

Fra : Jim

Dato : 18-05-05 14:17

"A" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun
> til SE.
> Så noget tyder på at den ikke kan køre med en Nokia mobilos...

Jeg har den også, og den fungerer fint i min 7610.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-05 07:39

Erik Jakobsen skrev:

>Kan jeg ikke anvende .mid filer i NOKIA 3510i ?.

Jeg ved det ikke.

Jeg har et program der kan producere midifiler. Når jeg skal lave
dem, spørger det om det skal være Format 0 (single track) eller
Format 1 (multi track). Måske kan din kun klare det ene format?

--
Bertel

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 18-05-05 08:24

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> dem, spørger det om det skal være Format 0 (single track) eller
> Format 1 (multi track). Måske kan din kun klare det ene format?

Ja der er altid nogle ?'s .

--
----/ / _
---/ / (_)__ __ ____ __ Med venlig hilsen - Best regards
--/ /__/ / _ \/ // /\ \/ / Erik Jakobsen - eja@urbakken.dk
-/____/_/_//_/\_,_/ /_/\_\ SuSE 9.3 - HAMCall OZ4KK

P.S. Har iøvrigt ofte været inde på din interessante hjemmeside.

Fra : Jim

Dato : 18-05-05 14:16

> [...]
> Men jeg kan ikke se den.
> Kan jeg ikke anvende .mid filer i NOKIA 3510i ?.

Konverter til et format, din snakkefætter kan afspille.

J.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 18-05-05 19:19

Jim wrote:
> "Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse

> Konverter til et format, din snakkefætter kan afspille.
>
> J.

Hvordan finder jeg udaf formatet, dn vil spille ?

--
----/ / _

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-05 19:20

Erik Jakobsen skrev:

>Hvordan finder jeg udaf formatet, dn vil spille ?

Send melodunten til mig i en sms eller en mail, så skal jeg se på
den i mit program og evt. konvertere den til single track. Så kan
vi se om det hjælper.

Mobil: 61 70 32 41

Mail: Svar blot på dette her indlæg uden at lege kriblekryds med
min adresse.

--
Bertel

Fra : Jim

Dato : 18-05-05 19:52

> Hvordan finder jeg udaf formatet, dn vil spille ?

http://www.nokia.dk/phones/pdf/nokia_3510i.pdf

Her står der, at den kan afspille flerstemmige ringetoner.
Men om det er det, der også kendes som polyfoniske ringetoner, er jeg
ikke sikker på.
Jeg søger lige lidt på nettet og vender tilbage med et svar senere, med
mindre at andre kommer mig i forkøbet.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 19-05-05 07:50

Jim wrote:

> [...]
> ikke sikker på.
> Jeg søger lige lidt på nettet og vender tilbage med et svar senere, med

Hej. Jeg sendte min fil til Bertel, der så lavede noget ved den. Da den
så var kommet hertil igen lagde jeg den på min webserver, hvorfra jeg
hentede den, og nu spiller den "gamle telefon".

Tak til jer alle her, der har hjulpet mig.

--
----/ / _

Fra : A

Dato : 19-05-05 08:30

den til mig,så jeg kan få den i min Nokia også..

Der er ikke noget lusk med adr....

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 19-05-05 10:16

A wrote:
> den til mig,så jeg kan få den i min Nokia også..
>
> Der er ikke noget lusk med adr....
>
> /A

Hent den på:

http://www.urbakken.dk/oldphone0.mid

Eller prøv:

http://www.urbakken.dk/oldphone1.mid

Hvad lusk skulle der være med adressen mener du ?. Du stillede det som
et spørgsmål ?. Ikke ?.

Erik

--
----/ / _

Fra : Jim

Dato : 19-05-05 09:04

> [...]
> hentede den, og nu spiller den "gamle telefon".
>
> Tak til jer alle her, der har hjulpet mig.

Den er bare i vinkel..

Vy 73 de Jim.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-05-05 18:46

Erik Jakobsen skrev:

>Hej. Jeg sendte min fil til Bertel, der så lavede noget ved den.

Ja, og du spurgte i en mail hvad jeg havde gjort, men andre er
måske også nysgerrige.

Jeg bruger et program til at producere musik. Det hedder
Musicator og kan håndtere noder, midi og meget mere. I det
program åbnede jeg midifilen oldphone.mid. Derefter bad jeg om at
gemme den igen, og så spurgte programmet om det skulle være i
single track format (som jeg formoder stiller færre krav til
hardwaren) eller multi track format. Den der er mærket med et 0
og som er den du kan bruge, er single track.

--
Bertel

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-05-05 10:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> hardwaren) eller multi track format. Den der er mærket med et 0
> og som er den du kan bruge, er single track.

Tak for det Bertel. Jeg har hentet en demoversion af Musicator, og så
vil jeg se lidt på det. Er det også demo'en du anvender.

--
----/ / _

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-05-05 11:12

Erik Jakobsen skrev:

>Tak for det Bertel. Jeg har hentet en demoversion af Musicator, og så
>vil jeg se lidt på det.

Det er at skyde gråspurve med kanoner hvis du bare skal
konvertere et midiformat, men det virker naturligvis. Programmet
er beregnet til at producere professionel musik.

>Er det også demo'en du anvender.

Nej.

--
Bertel

Fra : Cox

Dato : 20-05-05 13:55

On Fri, 20 May 2005 12:11:35 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er at skyde gråspurve med kanoner hvis du bare skal
> konvertere et midiformat, men det virker naturligvis. Programmet
> er beregnet til at producere professionel musik.

> Nej.

Tillader mig lige at linke til http://www.anvilstudio.com/

En udmærket MIDI-composer/editor til hjemmebrug, og så er den gratis. Som
Bertel skriver er det nok lidt voldsomt at investere i et professionelt
program, hvis man blot skal lege lidt med ringetoner til mobilen...

TC

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-05-05 16:54

Cox wrote:

> [...]
> Bertel skriver er det nok lidt voldsomt at investere i et professionelt
> program, hvis man blot skal lege lidt med ringetoner til mobilen...

Tak skal du have. Jo men gråspurvene dør nok, og det er jo også godt at
være sikker, hvis det er det man vil.

--
----/ / _

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 20-05-05 16:53

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det er at skyde gråspurve med kanoner hvis du bare skal
> konvertere et midiformat, men det virker naturligvis. Programmet
> er beregnet til at producere professionel musik.

> Nej.

Ja det er at skyde "gråspurve med kanoner".

--
----/ / _

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-05-05 18:39

Erik Jakobsen skrev:

>Ja det er at skyde "gråspurve med kanoner".

Øh ... nej. Jeg bruger det til at producere musik med - præcis
det det er beregnet til, og jeg har brug for alle dets
muligheder.

--
Bertel