Harddisk til eksternt kabinet
Fra : Henrik Münster

Dato : 17-05-05 22:41

Jeg har det der billige eksterne kabinet fra Zitech til USB og FireWire.
Der sidder en 4 GB harddisk fra en iMac 233 i, men jeg vil gerne have en
større harddisk i. Den skal bare bruges til sikkerhedskopi og til at
drøne data over på i en fart, hvis man vil slette harddisken på en
computer. Er der nogen drev, der er særligt gode for tiden? Det behøver
ikke være enormt stort, men da man ikke sparer ret meget ved f.eks. kun
at tage et 40 GB drev, vil jeg da hellere have lidt mere plads. Man kan
jo altid få brug for det. Hastighed og cache er vel heller ikke det
vigtigste til mit brug, da det ikke skal bruges til almindeligt brug.
Men det skal selvfølgelig være stabilt og må gerne være støjsvagt. Til
den gamle iMac købte jeg en Seagate Baracuda 7200 for et par år siden,
og den har virket fint. Skal jeg bare holde mig til det? Har jeg meget
ud af 8 MB cache i stedet for 2 f.eks.?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 17-05-05 22:48

Hej Henrik

Køb en Seagate Barracuda 7200.7, 7200.8 i en str. på 120gb eller mere.
Det billige drev fra Zitech understøtter op til 350gb diske.
mvh. Erik Richard

Henrik Münster wrote:
> [...]
> den gamle iMac købte jeg en Seagate Baracuda 7200 for et par år siden,
> og den har virket fint. Skal jeg bare holde mig til det? Har jeg meget

KMLDenmark by Erik Richard S¿rensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-05-05 20:47

In article <428a6697$0$15116$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Henrik
>
> Køb en Seagate Barracuda 7200.7, 7200.8 i en str. på 120gb eller mere.
> Det billige drev fra Zitech understøtter op til 350gb diske.
> mvh. Erik Richard

Tak for svarene. Jeg har bestilt en 120 GB Seagate Barracuda 7200.7 med
8 MB cache. Jeg har savnet en stor, ekstern FireWire-disk, man lige kan
hive en systemmappe over på som en hurtig back-up, når man f.eks. skal
installere nyt styresystem. Jeg ved fra iTunes, når man skal lægge nogle
gigabyte musik over på en anden computer, at FireWire er en hel del
hurtigere end vores lille trådløse hjemmenetværk.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Erik Richard

Dato : 18-05-05 21:15

Hej Henrik

Jeg tror, du skal stå tidlig op næste onsdag og stille dig i kø ved
ALDI. - De får en Seagate Barracuda på 300gb til 895kr.
mvh. Erik Richard

Fra : zczc

Dato : 18-05-05 22:10

"Erik Richard" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Henrik
>
> Jeg tror, du skal stå tidlig op næste onsdag og stille dig i kø ved
> ALDI. - De får en Seagate Barracuda på 300gb til 895kr.
> mvh. Erik Richard

Det var sjovt. Vi andre skal give fire kroner mere og får 50 GB mindre. I
stedet for køen kan en tilsvarende disk bestilles mange steder til samme
pris (plus/minus halvanden procent).

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-05-05 22:54

In article <428ba241$0$334$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>,
Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg tror, du skal stå tidlig op næste onsdag og stille dig i kø ved
> ALDI. - De får en Seagate Barracuda på 300gb til 895kr.

Uha, sådan en stor disk kan der vist ikke være i mit lille kabinet
Jeg har desværre allerede bestilt en på 120 GB, men så er den også godt
300,- kr. billigere. Så må jeg glæde mig over, at jeg har sparet lidt.
Jeg har heller ikke brug for al den plads. Jeg har rigeligt i de 60 GB,
der er i min PowerBook. Men da man ikke sparer så meget ved at købe en
lille harddisk, kan man lige så godt købe en på 120 GB. Så er der også
plads til en ekstra kopi af mine billeder og musik. Det skader jo aldrig
med en ekstra back-up.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : zczc

Dato : 18-05-05 23:28

"Henrik Münster" <news@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lille harddisk, kan man lige så godt købe en på 120 GB. Så er der også
> plads til en ekstra kopi af mine billeder og musik. Det skader jo aldrig
Næh, men vitsen med den ekstra backup er måske ikke så stor, hvis det hele
foregår på samme disk...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-05-05 23:15

> [...]
> den gamle iMac købte jeg en Seagate Baracuda 7200 for et par år siden,
> og den har virket fint. Skal jeg bare holde mig til det?

Tja enten Seagate 7200.7, Maxtor Diamondmax 10 eller Samsung SP80.

Samsung SP120 som fås i str over 160GB er just kommet, og sikkert svær
at få endnu. Seagate 7200.8'eren er langsommere, varmere og mere
støjende end 7200.7'eren, men kan fås i str over 200GB.

> Har jeg meget ud af 8 MB cache i stedet for 2 f.eks.?

ikke rigtigt i et FW kabinet, efterhånden er det osse sværet at
fremdrive diske med 2MB cache.

mus+tastatur, R9600Pro, iSight, eyeTV200 & LaCie Photon18Vision TFT