Trim-cylinder hyler
Fra : Lasse Nielsen

Dato : 17-05-05 20:20

Hej,

når jeg kører min Yamaha F40 BET op og ned kan cylinderen godt hyle rigtig
højt og har i den forbindelse tænkt på om man skal skifte olie på en sådan
sjover. Jeg har læst i manualen til motoren, men der er ikke beskrevet
hvrodan dette skal gøres ..

Er der nogen der ved lige præcis hvordan ... evt link til tegning ..

Mvh

Lasse

Fra : Martin [5220]

Dato : 18-05-05 19:27

"Lasse Nielsen" <shika333@aab-net.dk> skrev

> når jeg kører min Yamaha F40 BET op og ned kan cylinderen godt hyle rigtig
> højt og har i den forbindelse tænkt på om man skal skifte olie på en sådan
> sjover

Nej det burde ikke være nødvendigt, men du skal måske efterfylde.

Nedenstående forklaring er med udgangspunkt i min egen Mercury, men mon ikke
det gælder for din også - brug det hvis du kan.

Der sidder en stor bolt foran (som regel i plastik). Den skal du skrue ud,
men det er vigtig at du gør det når cylinderen er i yderste position - dvs.
når motoren er opppe, da det er der den bruger olien. Du skal så trimme den
ned og oliestanden skal være helt op til kanten inderst i hullet, ellers
skal du efterfylde. Derefter skal du trimme op og med et par gange og tjekke
om oliestanden ændrer sig.

Da mit trim skulle efterfyldes hylede det nu ikke, men nærmest slubrede så
man kunne høre der kom luft med i systemet. De fleste systemer er i øvrigt
selvudluftende, så det skal du nok ikke bekymre dig om.

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!