Foto
IBM760 5420
Teil 3020
[råd & erfaring] Sigma 2X telec
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 19:46

Nogen der har erfaring med Sigma 2X teleconverter EX APO? Ris ros?

--
Thomas Schreiber
http://schreiber.se

"Shut down your computer and go out and plant a tree"

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-05-05 20:35

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> wrote in message
> Nogen der har erfaring med Sigma 2X teleconverter EX APO? Ris ros?

Jeg har tidligere stillet samme spørgsmål og intet svar fået fra denne
gruppe. Som nævnt i mit indlæg om den enlige trane i dag, så har jeg bestilt
en, så vil snart kunne rapportere om det. Du skriver ikke hvilket objektiv
du har i tankerne. Hvis du ikke har set det, så er de brugbare her
http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_tele.asp.
Iøvrigt giver en Google søgning på ordene "Sigma teleconverter review" en
hel del hits og nogle der har fået en overraskelse, som f.eks. kunne være
undgået ved at se på ovennævnte liste over supportede objektiver.

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 20:42

Hans Kruse wrote:
> [...]
> en, så vil snart kunne rapportere om det. Du skriver ikke hvilket objektiv
> du har i tankerne. Hvis du ikke har set det, så er de brugbare her

Sigma 70-200 f2,8 EX APO HSM (eller hvad den nu har af andre bogstaver )

> http://www.sigma-photo.com/lenses/lenses_tele.asp.

Har jeg set

> Iøvrigt giver en Google søgning på ordene "Sigma teleconverter review" en
> hel del hits og nogle der har fået en overraskelse, som f.eks. kunne være
> undgået ved at se på ovennævnte liste over supportede objektiver.

Har jeg også set

Problemet med de fleste reviews af "alm" brugere er, at enten er
udstyret fantastisk, eller også er det det arveste gang lort. De fleste
virker meget "enten eller". Har set reviews hvor eksempelvis Canon EOS 3
får bundkarakter, og samme gælder Sigma 2X converteren. Jeg tror dog det
kunne blive topnice med en 70-200 og så have en 2x teleconverter med i
tasken når man skal lidt længere ud.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-05-05 20:51

Hans Kruse wrote:
> [...]
> hel del hits og nogle der har fået en overraskelse, som f.eks. kunne være
> undgået ved at se på ovennævnte liste over supportede objektiver.

Tak for svaret i øvrigt

Fra : Thomas Kjær

Dato : 17-05-05 22:31

On 2005-05-17, Thomas Schreiber <REMOVEnews@schreiber.se> wrote:
> Nogen der har erfaring med Sigma 2X teleconverter EX APO? Ris ros?

Jeg har haft et som jeg brugte på et Sigma 70-200/2.8. Jeg var ikke ret
godt tilfreds med skarpheden af konverteren, så jeg brugte den meget
sjældent. Jeg var til gengæld godt tilfreds med kvaliteten af Sigmas
1.4x konverter.

Jeg endte med at sælge begge ting for i stedet at købe Canons
tilsvarende, som jeg så har været noget bedre tilfreds med.

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-05-05 00:36

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med Sigma 2X teleconverter EX APO? Ris ros?

Du kan da prøve at låne min
Jeg har både 1,4x og 2x til Nikon Mount

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : Lars Troels

Dato : 20-05-05 16:06

"Thomas Schreiber" <REMOVEnews@schreiber.se> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med Sigma 2X teleconverter EX APO? Ris ros?

Hej Thomas

Jeg har altså rigtig gode resultater med min APO 2x TC'er. Det kan jo være
at jeg har været heldig at tolerancerne lige passer mellem objektiv og
converter, men jeg har stort set ikke registrerbart tab.

En stor del af mine fodboldfotos er lavet med TC'eren monteret.

Hilsen

Lars T.
www.larstroels.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 20-05-05 21:57

Lars Troels wrote:
> Jeg har altså rigtig gode resultater med min APO 2x TC'er. Det kan jo være
> at jeg har været heldig at tolerancerne lige passer mellem objektiv og
> converter, men jeg har stort set ikke registrerbart tab.

Er det muligt at jeg måske kunne komme forbi en dag, og prøve din Sigma
70-200 og teleconverter på mit hus? Virker AF og lysmåling stadig med
converter?

Fra : Lars Troels

Dato : 21-05-05 08:59

> Er det muligt at jeg måske kunne komme forbi en dag, og prøve din Sigma
> 70-200 og teleconverter på mit hus? Virker AF og lysmåling stadig med
> converter?

Det må du gerne. Lad os aftale det på mail. Alle funktioner er bevarede i
kameraet.

Hilsen

Lars T.