MS Windows
briani 27239
Brugerkonti
Fra : Zyke

Dato : 17-05-05 17:54

Hej NG...

Jeg har oprettet en brugerkonto på min PC og som den skal spørger den om
password ved opstart. Det er den eneste konto på komputeren og deraf er der
jo så også kun et password, men hvis jeg i stedet for at skrive password
trykker ctrl+alt+delete og skriver administrator som bruger og ikke skriver
noget password, men bare trykker enter så kan jeg alligevel komme ind på
den. Er der en måde man kan slå det fra så man ikke kan omgås passwordet på
den måde? Jeg køre med Win XP + SP2.

På forhånd tak.

Zyke

Fra : Fjollefrans

Dato : 17-05-05 18:14

> [...]
> komme ind på den. Er der en måde man kan slå det fra så man ikke kan omgås
> passwordet på den måde? Jeg køre med Win XP + SP2.

brugeren Administrator skal bare ha' et password, log ind som Administrator,
tryk ctrl-alt-delete og vælg 'skift password' så skulle det hul være lukket.

Fra : Zyke

Dato : 18-05-05 17:35

> brugeren Administrator skal bare ha' et password, log ind som
> Administrator, tryk ctrl-alt-delete og vælg 'skift password' så skulle det
> hul være lukket.

Det var lige det der skulle til. Mange tak for hjælpen.

Zyke