teenager, oprør eller bare fint på den?
Fra : anja rasmussen

Dato : 17-05-05 13:51

Hejsa

Jeg har to neutr. hunkatte...den ene er 3 år ( idag*gg*) og den anden er
8mdr...det er imidlertid hende på 8mdr der er "problemet"....hun har nu
i godt en måned lavet pøller uden for bakken (hun tisser fint i
den)....i en periode var det hver dag, nu er det sket 2 gange på 5
dage....
Og jeg har gjort stort set alt hvad der er foreskrevet af gode råd her
på siden med katte der urenlige....
Det skal siged det er blevet bedre siden jeg skiftede kattegrus (bruger
nu extreme classic), men der er stadig nogle uheld.....
Hvad kan det skyldes?
Kan det være når hun synes der er for lidt grus i bakken? Er det trods
over jeg nogle dage er længere tid væk end ellers? Er hun bare en
oprørsk teenager?
Eller kan det skyldes hun er taget for tidligt fra moren? ( selvom hun
er kommet til en anden voksen kat umiddelbart efter)

Hun er ellers en velfungerende og meget kælen og legesyg kat, der både
spiser, drikker og tisser helt som hun skal.....jeg er bare ved at
bliver skør...lige som jeg tror at det nu går fint, lægger hun et par
pøller på gulvet

Hjælp!

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 17-05-05 14:44

Hej Anja
Nogle katte foretrækker åbne bakker, andre de lukkede. Som du skriver
har du også skiftet sand, hvilket har hjulpet. De fleste katte kan ikke
lide grus der støver. Jeg ved ikke om du har to bakker, hvilket er
minimum med to katte.
Hilsen Lisbet

Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-05-05 14:54

anja rasmussen wrote:

> [...]
> spiser, drikker og tisser helt som hun skal.....jeg er bare ved at
> bliver skør...lige som jeg tror at det nu går fint, lægger hun et par

Hvor tit renser du bakken for klumper? Nogle katte vil helst have bakken
helt ren, HVER GANG de skal bruge den...

Har du overvejet at sætte en til bakke op? Hun kan muligvis have fået
den ide, at hun helst ikke vil dele bakke med den anden kat ELLER hun
vil muligvis helst tisse i en bakke og have afføring i en anden...

Hun *kan* også have hård mave? træg mave? Hvad fodrer du med?
Min gamle kat har muligvis en smule gigt i bagpartiet (det tror jeg
ikke, din unge kat har!), samtidig med at hun tilsyneladende har ganske
hård mave... hun kan godt finde på at lægge sin afføring uden for bakken
efter at have forsøgt at komme af med det i bakken mange gange først.

mvh Camilla

Fra : Kate

Dato : 17-05-05 16:04

anja rasmussen <anjaras44KATTE@BAKKEhotmail.com> wrote in

> Hvad kan det skyldes?

Som supplement til de andres spørgsmål, vil jeg tilføje: Har den gamle
drillet den unge på noget tidspunkt mens hun var på bakken?
Jeg havde en kat som i alle de 8½år han nåede at leve konsekvent
pøllede på gulvet ved siden af bakkerne, aldrig andre steder (selvom
jeg troede det, men det er en anden snak . Jeg ved han blev vildt
mobbet af min hunkat og jeg var overbevist om at det var årsagen til
urenligheden. Han tissede også på bakken, aldrig udenfor, men pøller,
altid på gulvet foran. Jeg må indrømme at jeg accepterede det og
rensede bare op efter ham og så var den ikke længere for mig
Mine forsøg på at lære ham at bruge bakken slog fejl og jeg var tæt på
at ende med en utryg kat istedet, derfor sagde jeg "nå, pyt, det kan
vaskes af"

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : anja rasmussen

Dato : 17-05-05 18:27

> [...]
> Mine forsøg på at lære ham at bruge bakken slog fejl og jeg var tæt på
> at ende med en utryg kat istedet, derfor sagde jeg

Jeg har virkelig prøvet alt....endog haft to bakker stående den ene
lukket den anden åben....kun den lukkede blev brugt....

Og nej har ikke set hun er blevet drillet, for Charlee på 3 år(den anden
kat), er en meget stille og rolig kat, som nærmest lader sig drille.....

Hun har ikke hård mave....og jeg fodrer med royal canin light...

Jeg fjerner nærmest klumper hver gang jeg har hørt en af kattene
forlader bakken
( hvis jeg vel og mærke er hjemme)

Hmm sidder og tænker om hun bare er en kat med fine fornemmelser....?
Førhen fik de skiftet hele bakken hver 4. dag, fordi jeg brugte ikke
klumpende grus, nu går der jo lidt længere tid, da jeg nu bruger extreme
classic....(måske har jeg ikke fået efterfyldt med frisk grus i
tide?...hmmm

Anja