Perle søger nyt hjem!
Fra : Lars Refslund

Dato : 31-05-01 08:27

Hej alle hunde-elskere.
Vi er kommet i et dilemma, hvor vi bliver nødt til at komme af med vores
allesammens dejlige 4-årige Perle.
Her er historien:
Vi bor midlertidigt til leje i et dejligt hus i Broager (Sønderjylland).
Husejeren meddelte os i februar, at han ville sætte huset til salg i juli
måned.
Nu er vi blevet tilbudt en lejlighed på 160 kvm. centralt beliggende så
vores 5 børn kan fortsætte i deres skoler og institutioner.
Vi tør ikke vente en måned mere i håb om at der dukker et hus eller en
lejlighed op med tilladelse til hund.

Perle er en dejlig blanding af Sebirian Spids og Collie. Hun er
middelhunden, dvs. hun går os næsten til knæene.
Hun fik hvalpe d. 28 ferbruar i år, 8 stykker som man kan følge inde på
hendes hjemmeside. De nye hunde-ejere ligger selv nye billeder ud.
Perle er meget lydhør og en flot hund. Hun trives blandt børn i alle aldre.

Læs mere om hende på hendes hjemmeside: www.aonline.dk/hvalpe
Vi skal til Fyn i weekenden, og får hendes passet når vi kommer hjem, da vi
allerede flytter fre. d. 1.6
Vi håber at kunne finde hende et godt hjem snarest!

Med mange sørgelige hundevuffer
Fam. Refslund
74 44 29 03 / 20 94 68 26

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 31-05-01 20:57

Hej Lars

Mener Du ikke en Siberian Husky?

Hilsen

Jesper

Fra : Rie Refslund

Dato : 31-05-01 21:23

Hej Jesper.
Jo, det mente jeg også, men iflg. Perles mor's hundeejer står der i hendes
papirer Sibirian Spids.

Jeg har selv prøvet at finde oplysninger om denne race, men det nærmeste jeg
kan komme er en Tysk Spids, som ligner Perles mor til en forveksling
(middelstor, langhåret, kridhvid slædehunde-type).

Mvh.
Rie Refslund

Fra : Kis & Paul

Dato : 01-06-01 01:15

Refslund skrev:
> Nu er vi blevet tilbudt en lejlighed på 160 kvm. centralt beliggende så
> vores 5 børn kan fortsætte i deres skoler og institutioner.

....Og ingen husdyr tilladt...så vidt jeg kan læse på jeres dejlige
hjemmeside.
Må husdyr være på "besøg" i lejligheden mon....?
Jeg vil da vældig gerne ha' en hund som er på "ferie" hos jer det meste af
tiden......
Er det muligt ?
Vi bor i Vejen, har en Flatcoat Retriever ( 9 år)... katte og pindsvin.
Børn...børnebørn....

Kirsten van O.
kirsten@pindsvin.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-06-01 12:26

Hej Kis og Poul

Jeg mener ikke hunden må overnatte.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Kisser Nielsen

Dato : 02-06-01 00:07

Hejsa!
Trist historie - snøft - snøft!
Håber I har fundet en ny ejer?
Kan slet ikke bære hvis så dejlig en hund bliver aflivet.
Kunne måske selv være interesseret, men familien (mand og 3 børn på 7,13 og
16) skal jo lige rådføres.
Vi har i forvejen Tikki, som er en tæve på snart 4 år. Hendes mor er en
border collie, og vi formoder far var en schæfer. Desværre har hun
hofteledsdysplasi i svær grad, hvorfor vi sidste år fik sat guld i hofterne.
Hvorvidt det har hjulpet nok, er jeg ikke sikker på, men når hun til sommer
skal revaccineres, har jeg bestemt, at der skal tages et røntgenbillede
igen, så vi kan se om virkningen har været god nok. Hun har således været et
dyrt bekendskab - også fordi vi allerede havde fået hende steriliseret,
fordi vi har hanhunde på alle sider af vores have. Men hvad gør man ikke for
et "familiemedlem"?
I morgen tidlig skal jeg til Læsø og er først hjemme igen søndag aften, hvor
jeg helt sikkert vil starte med at kigge i nyhedsgruppen for at høre om
Perle har fået nyt hjem.
Ellers kan det jo være jeg skal til at overtale familien til en hund nr. 2.
(Vi har før haft 2 hunde i mange år).

Mange hundehilsner fra
Kisser (Frederikshavn).

Fra : R. Ilsøe

Dato : 02-06-01 01:53

Hej Kisser.

Sikke trist med det HD. Hvor meget koster det ca. at få lagt guld ind?? Det
må da koste en formue?? Hvor meget bliver der lagt ind??? Jeg håber i hvert
fald det har hjulpet!!!

Rinnie Ilsøe

Fra : Pouline

Dato : 02-06-01 14:47

Ellers kan du da "købe" Dobas (se dk.marked.privat.dyr)
Pouline